همه چیز درباره بالابرهای خانگی پله پیما – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش بازرگانی خبرگزاری آنلاین، امروزه آسانسور به بخش مهمی از زندگی روزمره تبدیل شده است، به ویژه برای افراد مسن و افرادی که در راه رفتن مشکل دارند یا نمی توانند از پله ها بالا بروند و در ساختمان هایی با پله های زیاد زندگی می کنند. به طور کلی آسانسورهای صنعتی و خانگی انواع مختلفی دارند که در کاربردهای مختلفی مانند جابجایی افراد و اشیا قابل استفاده هستند. یکی از پرکاربردترین انواع آسانسورهای خانگی، پله‌نورد است که به افراد دارای مشکلات حرکتی کمک می‌کند تا استقلال پیدا کنند. در ادامه این متن تصمیم گرفتیم بالابر پله و نکات خرید را به طور کامل توضیح دهیم و همچنین شما را با مفهوم بالابر خانگی و صنعتی آشنا کنیم.

آیا این آسانسور پله ای است؟

یکی از انواع آسانسورهای خانگی که معمولا برای کمک به افراد ناتوان با محدودیت حرکت و افراد مسن برای بالا رفتن آسانتر از پله ها استفاده می شود، بالابر پله ای نام دارد. این مدل آسانسور دارای صندلی مخصوص طراحی شده است که می تواند با سرعت مطمئن و ایمن روی ریل های قوی از پله ها بالا یا پایین برود. در واقع افراد با نشستن روی صندلی به راحتی بین طبقات حرکت خواهند کرد.

موتور قدرتمند و فناوری صندلی ایمن همسایه باعث شده مردم با حرکتی نرم و پایدار از پله ها بالا و پایین بروند. این نوع آسانسور معمولا در ساختمان های مسکونی، مراکز خدماتی و برخی اماکن عمومی با هدف کمک به افرادی که نمی توانند از پله استفاده کنند استفاده می شود.

به عبارت دیگر بالابر پله ای نوع خاصی از بالابر ویلچر است که به صورت زاویه دار در کنار پله نصب می شود. این آسانسور در دو حالت سکو یا صندلی های مخصوص طراحی و اجرا خواهد شد. در مدل پلت فرم افراد معلول با ویلچر در آسانسور قرار می گیرند و روی پله تردد می کنند. به یاد داشته باشید که اجرای پله در صورت از کار افتادن پله ها یا طولانی بودن مسیر با عوارض خاصی همراه خواهد بود. بنابراین نصب و اجرای بالابر پله باید به یک شرکت معتبر و با تجربه سپرده شود تا از ایمنی و استانداردهای بالابر مطمئن شوید.

همه چیز درباره آسانسور پله های مسکونی

هنگام خرید بالابر پله ای به چه نکاتی باید توجه کرد؟

به طور کلی هنگام سفارش بالابر پله ای بهتر است به نکات زیر توجه کنید.

به وضعیت جسمانی و نیازهای افراد توجه کنید.

قبل از خرید چنین بالابری، بهتر است توانایی ها و نیازهای فردی که می خواهد از آن استفاده کند بررسی شود. از آنجایی که این دستگاه ها انواع مختلفی دارند، هر کدام ویژگی ها و امکانات خاصی را ارائه می دهند.

ابعاد پله ها را در نظر بگیرید.

شما باید اندازه دقیق فضای موجود برای نصب و راه اندازی این بالابر را به دقت محاسبه کنید. در واقع باید دقت کنید که مدلی که انتخاب می کنید با محله شما همخوانی داشته باشد و نصب آن برای دیگران مشکلی ایجاد نکند. برای این منظور بهتر است از افراد حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید تا قبل از سفارش پله، ابعاد آن اندازه گیری شود.

موارد استاندارد و ایمنی رعایت شده است.

دقت کنید که نردبان مطابق با استانداردهای روز دنیا و با ضریب ایمنی بالا طراحی و اجرا شود. زیرا استفاده از بالابرهای استاندارد، ایمنی و سلامت کاربران را تضمین می کند.

نوع مکانیزم و کنترل را بررسی کنید.

در واقع باید مطمئن شوید که مکانیزم و کنترل های دستگاه به درستی کار می کند و کاربر می تواند به راحتی از آن برای بالا و پایین رفتن از پله ها استفاده کند.

در مورد نکات نگهداری و تعمیر بالابر پله بپرسید.

قبل از سفارش نصب این مدل آسانسور بر روی پله، اطلاعات مربوط به نگهداری و تعمیرات را جویا شوید. در واقع مطمئن شوید که تعمیر دستگاه آسان و کم هزینه است.

قیمت آسانسور پله را بررسی کنید

همانطور که مشاهده می کنید، تنوع این محصولات در بازار بسیار زیاد است و شرکت های مختلف بالابر پله را با ویژگی های منحصر به فرد می سازند. بنابراین باید با توجه به بودجه خود و میزان هزینه ای که برای نصب آسانسور صرف می کنید، تجهیزات مناسب و با کیفیت را مرتب کنید.

گارانتی و خدمات پس از فروش آسانسور را در نظر بگیرید.

از آنجایی که بالابر پله جلو برای افراد مسن و ضعیف استفاده می شود، انتخاب دستگاهی با گارانتی و ضمانت کیفیت الزامی است. ضمناً سازنده آسانسور باید خدمات پس از فروش خوبی ارائه دهد تا در صورت نیاز در اسرع وقت مشکل دستگاه برطرف شود.

همه چیز درباره آسانسور پله های مسکونی

بالابر جلو چیست؟

به طور کلی آسانسورهای جلویی به شما این امکان را می دهند که بدون نیاز به بالا رفتن از پله ها بین طبقات مختلف ساختمان با خیال راحت تر حرکت کنید. در واقع نصب آسانسور جلو یا بالابر خانگی می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای فضاهای کوچک خانه باشد.

اگر می خواهید در خانه خود آسانسوری با کمترین ساخت و ساز و سر و صدا داشته باشید، بهتر است به فکر آسانسور خانگی باشید. از طرف دیگر، در مورد هزینه، این نوع آسانسورها معمولاً هزینه کمتری نسبت به آسانسور دارند. آسانسورها همچنین نیاز به ساخت و ساز و تجهیزات دیگر دارند.

آسانسور صنعتی چیست؟

آسانسورهای صنعتی برای حمل و جابجایی ایمن کالاهای سنگین در انبارها، پروژه های ساختمانی، کارخانه ها، کارگاه ها و به طور کلی مجتمع های صنعتی طراحی و ساخته می شوند. درست آسانسور صنعتی می تواند افراد، محصولات و مواد را در سطوح مختلف حمل کند یا در بسیاری از موارد می تواند به عنوان بالابر متحرک استفاده شود و اجسام را به صورت افقی جابجا کند.

انواع مختلفی از آسانسورهای صنعتی وجود دارد که هر کدام برای رفع نیازهای مختلف طراحی شده اند. برخی از انواع متداول تجهیزات عبارتند از لیفتراک، بالابر هیدرولیک، بالابر مغازه، بالابر ساختمانی و غیره.

اخرین حرف

مطالب آسانسورهای صنعتی و انواع آسانسورهای مسکونی به ویژه پله برقی قطعا بیش از آنچه در این بند از مقاله آمده است می باشد. با این حال، انواع مختلفی از آسانسور وجود دارد که هر کدام کاربرد منحصر به فرد خود را دارند. از سوی دیگر، بالابر پله ها الزامات خاصی دارد که می تواند کمک های حرکتی بسیار خوبی برای سالمندان و افراد با محدودیت حرکت باشد.

همانطور که قبلاً گفته شد، در ساخت و اجرای آسانسورهای خانگی، صنعتی و پله ای باید مسائل ایمنی و نکات استاندارد به خوبی رعایت شود. بنابراین بهتر است دستگاه را از یک شرکت معتبر و با تجربه خریداری کنید تا بتوانید از خدمات پس از فروش بالابر، نصب و راه اندازی بهره مند شوید.

این مطلب یک آگهی است و خبرگزاری آنلاین در مورد محتوای آن نظری ندارد.

دکمه بازگشت به بالا