هانگژو حق هندبال زنان ایران بود

زنان ایران | هندبال زنان ایران

بازیکن تیم ملی هندبال بانوان گفت: ناامیدی از حذف از بازی های آسیایی برای ما باقی می ماند و باید چهار سال دیگر منتظر بمانیم تا مسئولان تصمیم به اعزام ما بگیرند.

مریم یوسفی در گفت وگو با میجیک، پس از حذف تیم ملی هندبال بانوان از بازی های آسیایی هانگجو اظهار کرد: تقریبا در تمامی جلساتی که با وزیر ورزش و خانم کاظمی پور پس از کسب سهمیه یا اولین حضور جهانی در مسابقات جهانی برگزار شد، تاکید شد که تمام تلاش خود را برای اعزام به تیم هندبال بانوان هانگزو انجام خواهد داد. از آن زمان به ما قول تحویل داده شده است. هندبال بانوان نیز در تمامی رده ها نتایج خوبی کسب کرد و حتی در رده بزرگسالان نیز به سهمیه دوم جهانی دست یافت. این اتفاق نادری در زمین فوتبال است و نشان می دهد که هندبال ما در حال رشد است. حالا بعد از یک سال وعده، هندبال بانوان از لیست کاروان ها خارج شده است. این حذف برای جامعه فوتبال بسیار ناراحت کننده است زیرا به نظر می رسد ما بیهوده و در پست ها سعی می کنیم به جای توانایی، حس کاربردی بودن را به خود نشان دهیم.

ملی پوش هندبال گفت: برای داشتن مسیرهای زیادی نیاز به حمایت داریم. چه زمانی قرار است مسئولان جای خود را به رشد بدهند؟ در این مدت فدراسیون از ما حمایت کرده و ما را در تمامی رده های سنی به مسابقات رسمی اعزام کرده است. اکنون به حمایت مقامات بالاتر نیاز داریم. آیا همه اکسپدیشن ها به پلتفرم 100٪ هستند؟ هندبال بانوان در سه سال دو سهمیه جهانی بزرگسالان، سهمیه جهانی نوجوانان و نوجوانان را کسب کرده است و باید در مسابقات جهانی که عالی هستند شناخته شود. آنها باید نشان می دادند که تلاش ما را می بینند.

یوسفی بیان کرد: در جلسات مختلف قول اعزام را داده ایم و حضورمان در هانگجو 100 درصد است اما بعد اعلام شد یکی از تیم های زن یا مرد اعزام می شود. این مدل تصمیم گیری برای ورزشکاران جذابیتی ندارد. ما در دومین دوره قهرمانی بزرگسالان آسیا چهارم شدیم و تفاوتی با تیم های روی سکو نداشتیم. تفاوت خیلی کم است. اگر روند حضور در مسابقات ادامه پیدا کند و در تورنمنت های رسمی با رقبای خود بازی کنیم، فاصله کمتر می شود اما اکنون با حذف و حضور، فاصله بیشتر می شود و باید تلاش خود را در سال های آینده بیشتر کنیم.

وی در پایان گفت: فدراسیون برای حفظ این سهمیه تلاش زیادی کرد اما موفق نشد. این ناامیدی برای هندبال بانوان باقی ماند و بانوان باید چهار سال دیگر صبر می کردند تا مسئولان تصمیم بگیرند در این بازی شرکت کنند. می خواهیم دلیل این حذف را بدانیم. وقتی قول تحویل داده ایم، صحبت از زن و مرد است یا هندبال و والیبال؟ اگر به هندبال بانوان در یک سال گذشته نگاه کنند، دیگر نیازی به مقایسه نیست. هندبال حق شرکت در بازی را دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا