نیکی هیلی: آنقدر بدهی داریم که باید یک حسابدار رئیس‌جمهور شود!

نیکی هیلی

نیکی هیلی با اشاره به افزایش بی سابقه بدهی دولت آمریکا گفت که در انتخابات 2024 باید یک “حسابدار” در کاخ سفید حضور داشته باشد.

به گزارش میجیک، نیکی هیلی، نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل متحد در مراسم انتخاباتی گفت: رئیس جمهور آمریکا باید به عنوان یک حسابدار در امور مالی متخصص باشد تا مشکل بدهی 34 تریلیون دلاری را حل کند. . از دولت این کشور

هیلی که در انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا نامزد شده و تنها رقیب «دونالد ترامپ» در حزب جمهوری خواه محسوب می شود، روز پنجشنبه در سخنرانی خود گفت: ما به یک حسابدار در کاخ سفید نیاز داریم.

بر اساس داده های وزارت خزانه داری آمریکا، تا 5 فوریه سال جاری، کل بدهی دولت آمریکا به 34.154 تریلیون دلار رسیده است که بالاترین میزان در تاریخ این کشور است.

ماه گذشته، جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده گفت که بدهی ملی 34 تریلیون دلاری رقمی “ترسناک” اما قابل کنترل است زیرا ایالات متحده اقتصاد بزرگی دارد.

در همین راستا، کریستالینا جورجیوا، مدیر صندوق بین المللی پول گفت: ایالات متحده باید در هزینه ها نظم بیشتری داشته باشد، زیرا تقویت دلار آمریکا و افزایش هزینه های ایالات متحده پس از شیوع کرونا باعث افزایش تورم جهانی شد.

دفتر تحلیل اقتصادی دولت آمریکا اعلام کرد که دولت ایالتی در سه ماهه سوم سال 2023 معادل 10 تریلیون دلار بوده است که 36 درصد از تولید ناخالص داخلی ایالات متحده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا