نگرانی آلمان از هزینه گزاف ممنوعیت هواوی در شبکه 5G

نامه ای از وزارت اقتصاد آلمان نشان می دهد که ممنوعیت برخی از قطعات تولید شده توسط هواوی و ZTE (ZTE) در چین می تواند در صورت نیاز به تعویض بیشتر قطعات، تأثیر قابل توجهی بر شبکه تلفن همراه آلمان داشته باشد.

به گزارش میجیک، در حال حاضر دولت آلمان در حال بررسی یک تامین کننده فناوری مخابراتی است و می گوید این تحقیقات مستقیماً به هیچ سازنده خاصی مربوط نمی شود.

بر اساس نامه وزارت اقتصاد آلمان به کمیته اقتصادی پارلمان این کشور، در صورت نیاز به تغییرات گسترده در نتیجه محدودیت ها یا مقررات، ممکن است تأثیر قابل توجهی بر فعالیت شبکه های تلفن همراه و ارائه پوشش مهم

ارزیابی دقیق تأثیر آن بر اپراتورهای تلفن همراه و سایر فعالان اقتصادی امکان پذیر نیست، زیرا به تصمیمات فردی و همچنین دوره گذار بستگی دارد.

بررسی دولت می تواند منجر به این شود که اپراتورها مجبور شوند اجزای مورد استفاده در ساخت شبکه های نسل پنجم (5G) را جایگزین کنند. طبق مقررات جاری اپراتور خسارتی دریافت نخواهد کرد.

منتقدان هواوی و زد تی ای می گویند روابط نزدیک آنها با سرویس های امنیتی پکن به این معنی است که استفاده آنها از قطعات در شبکه های تلفن همراه می تواند به آنها امکان دسترسی به زیرساخت های حیاتی و حتی خرابکاران چینی را بدهد.

بر اساس گزارش رویترز، هواوی، زد تی ای و دولت چین این ادعاها را رد کردند و گفتند که انگیزه آنها حمایت گرایی برای حمایت از رقبای غیر چینی است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا