نوسازی ۱۷۷ هزار خانه فرسوده در دولت سیزدهم

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: شرکت بازآفرینی در 2 سال فعالیت دولت سیزدهم 177 هزار واحد نهضت ملی مسکن را به مرحله نوسازی رسانده که بیش از 54 هزار واحد آن افتتاح شده است.

«محمد آیینی» در گفت وگو با میجیک، اظهار کرد: تاکنون 9 مرحله از افتتاح طرح نوسازی منازل در بافت های فرسوده در دولت سیزدهم به پایان رسیده است و مرحله نهم در سفر رئیس جمهور جدید به استان گلستان محقق شد. . با استفاده از 1720 واحد. با احتساب این اعداد در دو سال گذشته در مجموع 54 هزار و 340 واحد در شبکه آسیب دیده افتتاح شده است.

وی هشدار داد: فاز اول افتتاح واحدهای مسکونی طرح بازآفرینی شهری در دهه فجر 1400 با مجموع 12 هزار و 320 واحد انجام شد. در گام دوم 13 هزار واحد در هفته سلطنت 1401 به اجرا درآمد و در گام سوم 5008 واحد برای آزادسازی خرمشهر در 14 خرداد 1402 افتتاح شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: برنامه چهارم مربوط به هفته دولت 1402 است که در مجموع 19 هزار و 280 واحد مسکونی در بافت های فرسوده به بهره برداری رسید. در پنجمین گام در سفر به استان فارس 665 واحد با حضور ویدئو کنفرانس رئیس جمهور افتتاح شد.

آئینی با بیان اینکه در مرحله ششم 600 واحد در سفر به استان کردستان به بهره برداری رسید، افزود: هفتمین برنامه افتتاحیه مربوط به استان چهارمحال و بختیاری با 108 واحد است. در گام هشتم 1600 واحد در استان البرز به بهره برداری رسید.

وی تصریح کرد: در مرحله نهم در سفر رئیس جمهور به استان گلستان یک هزار و 720 واحد با پارچه آسیب دیده افتتاح شد که مجموع گشایش ها در دولت سیزدهم به 54 هزار و 340 واحد رسید.

نوسازی 177 هزار خانه فرسوده در دولت سیزدهم

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: در دولت سیزدهم تاکنون نوسازی 177 هزار واحد بافت فرسوده در قالب طرح نهضت ملی مسکن آغاز شده است. 20 هزار و 981 واحد در سال 1397 و 1398 آغاز به کار کرد و توسط دولت فعلی تکمیل شد. بنابراین در مجموع 197 هزار و 600 واحد برای بافت آسیب دیده دولت سیزدهم هزینه شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی یکی دیگر از محورهای فعالیت شرکت بازآفرینی را تامین سرانه و هفت خدمت عنوان کرد و گفت: با همکاری دستگاه های عضو ستاد ملی بازآفرینی شهری، روبنایی انجام می شود. خدمات زیربنایی و بهسازی جاده در بستری ناکارآمد انجام می شود. به عنوان مثال در دو سال گذشته بیش از 45 طرح خدماتی در استان گلستان اجرا شده است. در این استان 4 هزار و 700 تن قیر رایگان به شهرداری دادیم و نزدیک به 70 کیلومتر از راه های استان گلستان آسفالت شده است.

عیانی با بیان اینکه بسته تشویقی 19 ماده ای می تواند منجر به هم افزایی جامعه، دولت و شهرداری در حوزه بازآفرینی شود، گفت: از کسانی که ساختمان های فرسوده و لرزان دارند دعوت می کنیم از این فرصت برای تعمیر منازل خود استفاده کنند.

وی درباره نحوه دریافت تسهیلات نوسازی گفت: ساکنان بافت های فرسوده می توانند به سایت تاسیسات شرکت نوسازی شهری ایران به نشانی facility.udrc.ir و یا از طریق سامانه پیامکی 30008612 و در سطح استان با مراجعه به اداره راه و شهرسازی مراجعه کنند. شهرسازی استان، شهر یا شهرداری برای بهره مندی از بسته تشویقی و حمایت از مناطق مصوب بازآفرینی شهری باید اطلاعات کاملی از واقعیت ساخت و ساز مسکن در محدوده مورد نظر دریافت کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا