نقش زنان در نهضت سیدالشهدا (ع) آرمان عاشورایی را تثبیت کرد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حجت الاسلام یدالله سافاری شهر گرمی در خطبه نماز جمعه این هفته گفت: جهان بر اساس عشق آفریده شده و عشق بر آن اداره می شود و تمام محبت و دوستی که بر جهان حاکم است، قطره ای از محبت و رحمت خداوند به مخلوقاتش است.

وی تصریح کرد: رحمت خداوند به انسان بیش از سایر موجودات است به همین دلیل برای سعادت انسان فطرت، عقل و پیامبران و رحمت خود را به انسان عطا کرده است. عصبانیت او پیشی گرفته است

امام جمعه گرمی با اشاره به اینکه یکی از وظایف حکومت و دولت اسلامی تربیت مردم و هدایت آنها به سوی خدا و ارزش های الهی است، گفت: این کار زمانی انجام می شود که متولیان امر، افراد فرهیخته باشند.

حجت الاسلام سافاری وی با بیان اینکه حمایت یکی از راه های تربیت انسان های بزرگ است، افزود: گاهی در حمایت کوتاهی می کنیم و نفوذ بدی داریم.

وی در سخنانی دیگر خاطرنشان کرد: در شهر ما آن چیزی که ولی عهد می خواهند گاهی نمی شود و برخی از فرزندان ما در رشته های مختلف ورزشی و علوم به مقام و مدال می رسند اما از مسئولان شهری از جمله من انتظار دارند. به عنوان پدر معنوی شهرستان گرمی به او احترام بگذاریم اما بی تفاوت هستیم و او به خاطر تلاش هایی که برای کسب مقام انجام داد خونسرد است.

خطیب جمعه گرمی فرا رسیدن اربعین، نقش بی بدیل زن در حماسه آفرینی نهضت اباعبدالله را نشان می دهد.آ) وی خاطرنشان کرد و ادامه داد: اگر زنان در کربلا و قیام امام حسین (ع) نقش داشتند.آ) بدون آنها این قیام بزرگ پایان نمی یافت و یا شکست نمی خورد.

دکمه بازگشت به بالا