نشست مجمع جهانی زنان در علم برگزار شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

اخبار ایران | جهانی زن

به گزارش خبرگزاری آنلاین به نقل از ستاد ارتباطات و ترویج بنیاد مصطفی (ص)، بنیاد علمی و فناوری مصطفی (ص) با همکاری مجمع جهانی زنان در علم، نشستی علمی در این نشست فوق العاده برگزار کرد. زنان. دانشمندان در مورد آینده ای پایدار و گنجاندن جنسیت از طریق علم، فناوری و نوآوری صحبت می کنند.

“ایلکای اردوغان اورهان” دانشمند ترکیه ای در این نشست گفت: با توجه به آمار ناامیدکننده تعداد زنان پذیرفته شده در رشته های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات در سال 2018، زنان به الگوهایی نیاز دارند که بتوانند ارتباط برقرار کنند.

اردوغان تصریح کرد: 33 درصد از محققان کشورهای سازمان همکاری اسلامی را زنان تشکیل می دهند، اما در برخی از کشورهای منطقه بیش از نیمی از جمعیت بزرگسال بی سواد هستند و بیش از 70 درصد این جمعیت بی سواد را زنان تشکیل می دهند.

آنا پرسیک، کارشناس برنامه ریزی یونسکو درباره برابری جنسیتی در حوزه علم، فناوری و نوآوری در یونسکو گفت: در حالی که علم، فناوری و نوآوری نقش مهمی در دستیابی به همه اهداف توسعه پایدار دارند، برابری جنسیتی نیز نقش مهمی ایفا می کند. نقش. استخدام زنان بیشتر در علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات به ما کمک می کند تا به اهداف توسعه پایدار خود دست یابیم.

پرسیچ بیان می کند: جایگاه های رهبری در بین زنان تنها 12 درصد است.

وی ادامه داد: توسعه پایدار تنها زمانی محقق می شود که زنان به اطلاعات علمی و کار علمی یکسان دسترسی داشته باشند چرا که دنیا نمی تواند توان علمی نیمی از جمعیت را نادیده بگیرد.

جکی یانگ، برنده جایزه مصطفی در سال 2014 در مورد مشکلات ابزارهای تشخیصی از جمله قیمت بالا و زمان طولانی پردازش صحبت کرد. وی راه حل این مشکل را با استفاده از نانوکاوشگرها برای تشخیص اسیدهای نوکلئیک ذکر کرد.

آنها سپس اندازه‌گیری‌های نانوکاوشگر و آزمایش‌های مرسوم را مقایسه کردند و به این نتیجه رسیدند که استفاده از فناوری نانوکاوشگر دقیق‌تر، ساده‌تر و ارزان‌تر است.

Ying عملکرد تست جریان جانبی مبتنی بر کاغذ را به عنوان یک کیت آزمایش سریع که توسط تیم تحقیقاتی توسعه داده شده است، مورد بحث قرار داد.

به گفته Ying، این RTK دارای مکانیزم تقویت سیگنال اختصاصی است و تشخیص برتر را در مقایسه با آزمایش‌های جریان جانبی معمولی ارائه می‌کند.

اورزاله نعمت از واحد تحقیق و ارزیابی افغانستان در مورد اتحاد زنان نوآور و فناوری بحث می کند. وی روشی کارآمد و ارزان را برای اندازه گیری دوز پرتوهای پزشکی کشف کرده و در این جلسه معرفی کرده است.

او همچنین یک تیم روباتیک متشکل از دختران افغان را معرفی کرد که به رویاپردازان افغان نیز معروف هستند. این تیم رباتیک دختر اهل هرات است.

رایک یودیانتی، استاد مرکز تحقیقات مواد پیشرفته اندونزی و از مهمانان محترم هفته جایزه مصطفی (ص) در خصوص مشارکت زنان در بسترهای تحقیق و نوآوری به ویژه سهم زنان اندونزیایی در علم صحبت کرد.

این است که ادریس در این جلسه گفت: علم قرض النساء; مخاطبان را می توان با چهره های افسانه ای زن و پیشگامان علم، فناوری، مهندسی و ریاضیات از 1300 قبل از میلاد تا دهه 1960 آشنا کرد.

او در ادامه به وجود کلیشه های جنسیتی اشاره کرد که مانع از فرصت های زنان برای ایفای نقش های رهبری می شود.

دکمه بازگشت به بالا