نشست بانوان پژوهشگر فرهیخته و تأثیرگذار/ حمایت ویژه از زنان نخبه – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، نشست هم افزایی بانوان پژوهشگر فرهیخته و تاثیرگذار امروز با حضور معاون رئیس جمهور و خانواده رئیس جمهور به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد.

لاله فرهنگ متین نماینده برنامه کم اهمیت و هماهنگی بانوان و خانواده معاون رئیس جمهور در این برنامه اعلامدر برنامه هفتم موضوعات نخبگانی و فکری مورد توجه قرار گرفته و قانون گذاری برای حمایت از نخبگان ایران در نظر گرفته شده است، بنابراین بر این اساس تامین مسکن برای نخبگان، حمایت بیمه ای از نخبگان، تسهیل و تنظیم. ظهور شرکت برای آنها در نظر گرفته شده است.

وی افزود: هدف از برگزاری نشست اتاق فکر زنان نخبه و تأثیرگذار شناسایی زمینه های رشد و ارتقای جامعه زنان نخبه، همکاری و تبادل اطلاعات در طراحی و اجرای برنامه های آموزشی برای حل مشکلات زنان، مشارکت فعال است. از نخبگان در روند آینده. نمایش دادنتصمیم گیری و برنامه ریزی، ایجاد امکان تعامل مستقیم با مدیران ارشد کشور و ارتقای مسائل و مشکلات زنان نخبه.

این نشان می دهد که یکی از بزرگترین افتخارات در نظام اسلامی وجود زنان عاقل و فرهیخته در سایه نظام اسلامی است و این مایه خیر و مباهات است. در دسترس خواهد بود.

دستیار برنامه کم اهمیت و هماهنگی بانوان و خانواده معاون رئیس جمهور ادامه می دهد: همچنین طرح های پژوهشی هدفمند و اولویت بندی شده بر اساس نیازها، مزیت ها و آینده پژوهش های توسعه علمی و فناوری در برنامه هفتم توسعه در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، معرفی فرهیختگان علمی و فرهنگی کشور برای تلفیق سبک زندگی اسلامی ایرانی و تقویت همبستگی ملی از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده در برنامه هفتم توسعه برای نخبگان و فرهیختگان است.

وی با اشاره به دستاوردهای دولت در حوزه زنان و خانواده گفت: برای اولین بار بیمه درمان ناباروری 100 درصد تضمینی، ضمانت زنان سرپرست خانوار، تامین مسکن برای خانواده های پرجمعیت، تسهیلات ویژه. برای چند دهه ارائه شده است. شصت پوشش بیمه روستایی زنان باردار تا پایان شیردهی و ارائه تسهیلات بچه داشتن این یکی از دستاوردهای دیگر در این زمینه است.

دکمه بازگشت به بالا