نشانه‌های انسانِ الهی/ راز رضایتمندی حضرت زهرا(س) از زندگی

میجیک/گلستان رئیس مجمع تفسیر قرآن نشانه های خدایی، طالب علم و اهل علم را نشان داد و گفت: آدم الهی بازی و بازی نیست.

آیت الله سید مرتضی میرکتولی در حاشیه بازدید از خبرگزاری میجیک، با تسلیت فرا رسیدن سالگرد شهادت سردار سلیمانی، اظهار کرد: سردار شهید سلیمانی اهل مقاومت، علم و ایمان و این شهادت است. انسانیت نماد استکبارستیزی و تبلور جنایت، بی قانونی و وحشیگری رژیم تروریستی است.

وی در ادامه به اسلامی شدن علوم انسانی اشاره کرد و افزود: معمولاً این نظریه مطرح می شود که ممکن است علوم انسانی در علوم اسلامی گنجانده شود یا علوم انسانی بومی شده و در علوم اسلامی وارد شود؟ همانطور که در عرصه علم نمی توان علم و دانش را از معارف اسلامی و علم الهی جدا کرد، در واقع انسان هر آنچه را که در حوزه عقلی به دست می آید، علم و دانش را کمال علم اسلامی و الهی می داند. ایجاد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حوزه علم، انسان درباره افعال خداوند و در حوزه دین درباره کلام خدا بحث می کند، گفت: همه علم در دانشگاه های دنیا متفاوت است. . در محور افعال خداوند مطرح شده است، اما در دین، در حوزه علمیه قم یا حوزه مسیحیت در مورد کلام خداست، همه مطالعات علوم حسی، تجربیات و انسان ها در حوزه خلقت و فعل خداوند است.

میرکتولی با بیان اینکه از دیدگاه قرآن کریم انسان به دو دسته تقسیم می شود، گفت: دنیا طلبان گرفتار دنیا یعنی تک همسران و راستگویان و کوثری که به آیه 20 سوره اشاره می کند. حدید می فرماید: خداوند در این آیه تمام مراحل زندگی انسان را به پنج مرحله تقسیم می کند و نصیحت می کند و می گوید مردم دنیا به اعتبار زندگی می کنند و زندگی آنها در پنج مرحله خلاصه شده است و هر مرحله هشت سال است مرحله اول. یک دوره است. از بازی کودکان، مرحله دوم بازی و جوانی، مرحله سوم زیورآلات و به سنین پایین می رسد، مرحله پایانی رجزخوانی و تکثیر در اموال، فرزندان و…

وی افزود: مردم این دنیا دلبسته دنیا هستند و تمام اعمالشان در تولید مثل است، ممکن است افرادی باشند که در حوزه دین فعالیت کنند اما به کار خود نگاه بازتولید کننده داشته باشند و از تعداد افرادی که کپی می کنند خوشحال باشند. یا کتاب هایشان را منتشر کنند. مردم در دنیا زندگی می کنند، اما مردم اعتباری نیستند.

رئيس مجلس تفسير قرآن با بيان اين مطلب گفت: اميرالمؤمنين (ع) فرمود: «اين مردم اگر بميرانند نمي آيند». درست مثل وقتی که یک کیسه طلا یا مدرک علمی می دهید. یا موقعیت سیاسی و اجتماعی در خواب وقتی از خواب بیدار می شویم دستمان خالی است.

میرکتولی با اشاره به اینکه قرآن مجید گروهی را کوثر و زندگی طیبه معرفی می کند، یادآور شد: کوثر یعنی خورش لذت و عشق و دنیایی سرشار از عشق و نور و طراوت، کوثرها در کنار نعمت زندگی می کنند. اما دلشان را به دنیا نمی فروشند و به دنبال حقیقتی هستند که در دنیا می ماند.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) سالک عارف است و می فرماید خرمشهر را خدا آزاد کرد یا شهید سردار سلیمانی که در آزادسازی شهر آمرلی سوریه بود از او تعریفی نکرد. نقش حتی یکبار این نشان از نظر کوشری است.

رئیس مجلس تفسیر قرآن با طرح این سوال که حضرت زهرا (سلام الله علیها) چه کاری انجام دادند که باعث خوشحالی و رضایت ایشان در زندگی شد، گفت: خانه ای با میلیاردها دلار که گران است. . سرویس طلا و … دلیل شادی حضرت زهرا علیها السلام نیست. او در دریای عشق الهی می میرد و این هنر زیبای پرواز در این دنیاست.

میرکتولی گفت: کسانی که به دنبال علم و زندگی خوب هستند، اجازه بازی ندارند و اجازه بازی با دیگران را ندارند، ثروت، قدرت، امتیازات علمی و عناوین سیاسی و اجتماعی مهم نیست، حتی کسانی که معتقدند از همه لذت ها استفاده می کنند. جهان. مثل کسی که ایمان نمی آورد، اما خدا را هم خدمت می کند.

وی با بیان اینکه شخصیت های بزرگ عالم مانند ابراهیم خلیل الله علیه السلام، موسی کلیم الله علیه السلام، عیسی روح الله علیه السلام، حضرت نوح و خاتم الانبیاء علیه السلام دارای دیدگاه های کوثری بودند، گفت: این دیدگاه ها در زمره شخصیت های بزرگ جهان است. : دنیا و کشورهایی مثل ایران، لبنان و عراق را می بینید که امروز برکت این کشور از شجره و نگاه کوشری است، در سایه این شجره نشسته ایم و نگاه کوشری به حقیقت هستی وصل می شود و پرواز در فضای باز بازی عشق خدا. .

رئیس مجلس تفسیر قرآن آنگ گفت: در عصر حاضر سقف تمدن بشری در جامعه غربی رابطه جنسی و شراب خواری است که می توان آن را سقف تمدن حیوانی نامید، لذت جنسی منحرف نیست، برخی انسان ها با گرفتار شدن در تنوع و سایر آسیب های اخلاقی از مرز حیوانات عبور کرده اند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا