نسل جدید خودروهای برقی چین در راه بازار

خودروسازان در چین در حال ساخت نسل جدیدی از خودروهای برقی بزرگتر، از نظر فناوری پیشرفته و رقابتی هستند که با افزایش صادرات در سراسر جهان، رقبای جهانی را تهدید می کنند.

به گزارش میجیک، ده ها شرکت خودروسازی فعال در چین قصد دارند در سال جاری 71 مدل جدید خودروی برقی با باتری به فروش برسانند. بسیاری از مدل های جدید دارای هودهای بلندتری برای ظاهر بهتر و فضای ذخیره سازی بیشتر هستند. این خودرو تایرهای بزرگتری دارد که ترمز را بهبود می بخشد. صندلی ضخیم تر و راحت تر است. باتری کوچکتر، قدرتمندتر و سریعتر شارژ می شود. این تغییرات با هدف جذابیت بیشتر خودرو برای مشتریان در چین و رقابتی تر در خارج از کشور انجام می شود.

چین همچنین با فناوری و قوانین خودروهای خودران پیش می رود. مقامات این هفته ترتیبات امنیتی داده ها را برای وسایل نقلیه خودران توانمندتر تصویب کردند. آنها وسایل نقلیه تسلا، یک شرکت خودروهای الکتریکی آمریکایی که در چین نیز خودرو می‌سازد و می‌فروشد، و همچنین پنج سازنده چینی، از جمله BYD، رقیب اصلی جهانی تسلا، و نیو، بازیگر قدیمی در بخش خودروی چین، تأیید کردند.

این توافق نشان دهنده تمایل دولت چین برای ترویج توسعه وسایل نقلیه خودران است که در آینده در مرکز رقابت در صنعت خودروسازی به حساب می آیند. این فناوری برای خودروهای برقی با باتری مناسب تر از خودروهای هیبریدی پلاگین یا خودروهای بنزینی است و شرکت چینی در تلاش است تا با تسلا، رهبر این سیستم، پیشی بگیرد.

خودروسازان چینی روی نرم افزار کمک راننده سرمایه گذاری زیادی کرده اند. فرانک وو، معاون طراحی در Jiyue، گفت که خودروهای الکتریکی «به روبات‌های چرخ‌دار تبدیل می‌شوند». باتری های بهتر و هزینه های کمتر زیربنای تلاش چین برای تولید خودروهای الکتریکی است. Contemp، یک شرکت چینی قطعات خودرو مستقر در جنوب شرقی چین و بزرگترین تولید کننده باتری خودروهای الکتریکی در جهان، هفته گذشته در نمایشگاه خودرو پکن اعلام کرد که شارژ 10 دقیقه ای جدیدترین باتری آن، برد 595 کیلومتری را برای آن به ارمغان می آورد. به گفته این شرکت، شارژ کامل 30 دقیقه ای می تواند مسافت 998 کیلومتری را طی کند.

جلو رفتن به این معنی است که سازندگان خودرو می توانند از باتری های کوچکتر استفاده کنند، فضای داخلی را آزاد کنند، یا می توانند همان اندازه باتری را حفظ کنند و برد بیشتری داشته باشند. بیشتر فضای اضافی به صندلی های عقب بزرگتر با فضای پای بیشتر اختصاص می یابد. وانگ تان، مدیر کل طراحی در سازنده خودروهای برقی چینی Xpeng می گوید: «ما بیشتر روی صندلی عقب تمرکز خواهیم کرد و می خواهیم آن را جذاب تر کنیم.

سازندگان وسایل نقلیه الکتریکی به طور سنتی سبک نگه داشتن خودروها را در اولویت قرار می دهند، زیرا وزن مهم ترین عامل در میزان مسافتی است که خودرو قبل از نیاز به شارژ مجدد می تواند طی کند، اما باتری های قدرتمندتر اکنون به خودروهای برقی اجازه می دهند طولانی تر و سنگین تر شوند. معاون جدید طراحی، کریس توماسون، گفت که قسمت جلویی بزرگتر ظاهری مجلل ایجاد می کند که برای بسیاری از خریداران خودروهای اسپرت جذاب است.

این خودروساز چینی طرح های پریمیوم دیگری نیز دارد، مانند سدان دنزا Z9GT که توسط BYD در نمایشگاه خودرو پکن ارائه شد. آنها از آلومینیوم سبک اما گران قیمت فاصله گرفتند و اتومبیل هایی با چدن فولادی سنگین تر اما ارزان تر ساختند. بسیاری به جای خودروهای تنها با باتری، خودروهای پلاگین هیبریدی می خرند، اگرچه بازار هر دو هنوز در چین در حال رشد است.

طبق گزارش نیویورک تایمز، جنرال موتورز و شرکت فورد موتور بخش عمده ای از بازار خود را در چین طی پنج سال گذشته از دست داده اند. امسال، فورد تصمیم گرفت بر روی یک موستانگ کاملاً متفاوت تمرکز کند، مجهز به موتور بنزینی پنج لیتری V-8 و چهار لوله اگزوز.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا