ندا شهسواری: به درد تیم ملی نخورم، خداحافظی می‌کنم

کاپیتان تیم ملی تنیس روی میز بانوان ایران درباره خداحافظی از این تیم گفت: اگر فکر کنم دیگر نمی توانم در ایران بازی کنم و انتخاب شوم و برای تیم ملی مفید نباشم از این رشته می روم. ”

به گزارش میجیک، مسابقات جهانی تنیس روی میز هفتم بهمن ماه در شهر بوسان کره جنوبی برگزار می شود و تیم بانوان ایران در گروه دوم با ژاپن، برزیل، لوکزامبورگ و آفریقای جنوبی همگروه است. تیم ملی بانوان ایران شامل ندا شهسواری، شیما صفایی، مهشید اشتری، فاطمه یاری و صبا سراجی در این مسابقات حضور داشتند.

ندا شهسواری درباره شرایط تیم ملی قبل از اعزام به این رقابت ها به میجیک گفت: الحمدالله الان که در چند ماه اخیر در لیگ داخلی و لیگ ترکیه بازی کرده ایم، شرایط ما خیلی خوب است. اکنون در آخرین اردوی آماده سازی تیم ملی هستیم. ما یک فینال قهرمانی جهان داریم و سطح مسابقات بسیار بالاست. ما بدشانس هستیم و هر بار بدشانسی می آوریم. گروه ما سخت است اما خوب آماده شده ایم و فکر می کنم عملکرد خوبی خواهیم داشت.

وی درباره ماندگاری برخی بازیکنان در تیم ملی و هماهنگی گفت: من، شیما صفایی و مهشید اشتری چند سالی است که در تیم ملی حضور داریم و به وحدت رسیده ایم. شیما و مهشید بازیکنان خوب و تاثیرگذاری هستند. پارسال از کشورهای اسلامی در بازی اول شدیم. البته هیچکس به این موضوع فکر نمی کرد و همه فکر می کردند ترکیه برنده است اما خدا را شکر به مقام اول رسیدیم.

وی درباره احتمال کسب سهمیه المپیک پاریس بیان کرد: دو نفر برای انتخابی المپیک اعزام شدند و باید ببینم ابتدا در ایران انتخاب می شوم یا خیر. امیدوارم هرکس که توانایی و استعداد دارد سهمیه المپیک بگیرد و یک نماینده خانم برای ایران داشته باشد که باعث ارتقای سطح تنیس روی میز بانوان شود.

شاهواری در پاسخ به این سوال که آیا بعد از تجربه دو المپیک در لندن و ریو هنوز انگیزه کافی برای المپیک سوم دارد؟ وی گفت: المپیک سنتی متفاوت از همه مسابقات است. هر چهار سال یکبار برگزار می شود که حساسیت و هیجان خاصی به این بازی می دهد. از سوی دیگر پیام آور آرامش و فضایی متفاوت است. هنوز برای من تازگی دارد.

وی در پاسخ به این سوال که فکر می کرد در صورت کسب سهمیه حضور متفاوتی در المپیک داشته باشد، گفت: 100 درصد. شاید سنم بالاست اما از نظر تکنیک و تجربه به بلوغ رسیده ام و پینگ پنگ های دیگر را بلد هستم اما می طلبد که بدنم را حفظ کنم چون سنم بالاست باید آمادگی بدنی بیشتری داشته باشم.

کاپیتان تیم ملی پینگ پنگ بانوان در پاسخ به این سوال که تا کی ادامه خواهید داد، گفت: چون زندگی من فقط یک بعدی است و فقط در پینگ پنگ فعال هستم، سعی می کنم ادامه دهم یا یک بازیکن را ترک کنم. من می خواهم به عنوان یک مربی یا نیروی فدراسیون در این زمین باقی بمانم.

وی درباره جدایی اش از تیم ملی گفت: اگر احساس کنم دیگر نمی توانم در ایران بازی کنم و منتخب باشم و برای تیم ملی مفید نباشم، دست از کار می کشم. خود بازیکن هم احساس می کند باید تسلیم شود اما الان دارم بازی می کنم.

وی در خصوص کاهش حضور در مسابقات بین المللی گفت: مشارکت گردشگران به دلیل مسابقات غیررسمی در حال کاهش است و به دلیل وضعیت اقتصادی همه جا باید با هزینه اسپانسر یا مردم برویم اما در مسابقات رسمی شرکت می کنیم. از آنجایی که من در تور غیر رسمی شرکت نکردم، رتبه من به طور قابل توجهی کاهش یافت. در حال حاضر هزینه یک بار حضور در یکی از آنها 80 میلیون تومان است و حتی اسپانسر برای ورزش بانوان ارزانتر است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا