نحوه انتخاب کدشغل برای استخدام نخبگان اعلام شد/زمان‌بر بودن گزینش در دستگاه‌ها

معاون نخبگان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان با اشاره به انتشار سومین فراخوان جذب نخبگان در دستگاه اجرایی گفت: متقاضیان می توانند تا ۱۵ بهمن ماه بر اساس شرایط هر کد شغل ۳ گزینه را انتخاب کنند. ما آنها را بر اساس اولویت اول ارزیابی خواهیم کرد. ، زمانی که مکان برای پروژه در قالب انتخاب محلی.

دکتر یاسین کیخا در گفت وگو با میجیک وی گفت: فراخوان سومین دوره جذب نخبگان در دستگاه اجرایی در سامانه بنیاد ملی نخبگان و ثبت نام این دور از فراخوان ها در سامانه «دانا» (درگاه ارتباط با نخبگان ایرانی) منتشر شده است. . ) بر اساس سامانه بنیاد ملی نخبگان در حال انجام است.

وی افزود: تمامی افراد نخبه می توانند در تمامی مقاطع تحصیلی در این فراخوان شرکت کنند.

کیخا تاکید می کند: تمامی افراد نخبه در صورت داشتن شرایط نخبه می توانند بدون محدودیت در این فراخوان شرکت کنند.

معاونان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان در تشریح مشارکت نخبگان در این فراخوان بیان کردند: در زمان این فراخوان 15 دستگاه اجرایی ظرفیت کد کار (محل کار) را از طریق ادارات و دستگاه های دولتی به بنیاد اعلام کردند. سازمان کار از این 15 دستگاه اجرایی بیش از 3000 کد کار استخراج و مجوز کار صادر شده است.

وی افزود: هر فرد متقاضی شرکت در این فراخوان باید شرایط واجد شرایط بودن هر کد شغل بارگذاری شده در سامانه را بررسی کرده و بر اساس شرایطی مانند جنسیت، رشته تحصیلی، مقطع تحصیلی و … کد شغلی را انتخاب کند. بر اساس ترجیح خود انتخاب کنید.

کیخا با بیان اینکه نخبگان کد شغلی منتخب را در سامانه اعلام کردند، خاطرنشان کرد: به همراه متقاضیان در حال بارگذاری رزومه هستند.

به گفته وی، متقاضیان سومین فراخوان جذب نخبگان در دستگاه اجرایی تا 24 بهمن ماه فرصت دارند تا رزومه و انتخاب کد شغلی خود را در سامانه بارگذاری کنند.

یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه امام حسین(ع) هشدار داد: پس از پانزدهم بهمن ماه سامانه بسته می شود و کارگروه بنیاد مدارک بارگذاری شده در سامانه را ارزیابی و امتیازدهی می کند.

وی تاکید کرد: افراد با نمرات بالاتر برای ارزیابی شخصیت و مصاحبه شغلی به مرکز سنجش معرفی می شوند.

کیخا افزود: در مرحله سوم افراد منتخب با ظرفیت های مختلف به موسسه معرفی می شوند و موسسه طی دوره آموزشی برگزار شده بر اساس ظرفیت پذیرشی که به بنیاد معرفی و به استخدام معرفی شده است، افراد را انتخاب می کند. سازمان بازرگانی برای صدور تصمیم. .

معاون نخبگان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه هر متقاضی می تواند در این فراخوان اولویت کد شغلی 3 را انتخاب کند، اظهار داشت: در ارزیابی اولیه، اولویت اول داوطلبان را ملاک معرفی قرار دادیم. به مؤسسه می‌دهند و در صورتی که اولویت اول باشد که با همان امتیازات لازم نیست، اولویت دوم یا سوم در نظر گرفته می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که اگر محل سکونت فرد با کد شغل مطابقت نداشته باشد در گزینش رد می شود که توضیح می دهد: روش ما برای انتخاب افراد بر اساس انتخاب جغرافیایی و در صورت داشتن کد موقعیت شغلی متقاضی است. از استانی که در آن زندگی می کند. بهتر است آهسته انتخاب کنید اما محدودیتی برای انتخاب وجود ندارد.

کیخا میزان قبولی نخبگان در دو فراخوان قبلی را بیان کرد و گفت: در فراخوان اول و دوم حدود 1300 نفر واجد شرایط که از این تعداد حدود 300 نفر یا به دوره معرفی شدند یا در مرحله گزینش و برای تعدادی از آنها کد استخدامی صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع هزار نفر از 1300 نفر دو فراخوان اول جذب نخبگان در دستگاه اجرایی پس از ارزیابی بنیاد ملی نخبگان در مرحله جذب هستند و 400 نفر در انتظار معرفی به دوره هستند. از بدنه تا بعد از شرکت در دوره آموزشی مراحل درجه بندی را بگذرانید.

به گفته اعضای هیات علمی دانشگاه امام حسین(ع) اکثر این افراد منصوب شده اند اما تعدادی کد کار دریافت کرده اند.

کیخا در خصوص زمان بر بودن جذب نخبگان از طریق این فراخوان گفت: هر مرحله مدت زمان متفاوتی دارد اما مسیر ارزیابی ما در بنیاد یک مسیر استاندارد است و پس از پایان دوره فراخوان یعنی تا 15 بهمن. ، ما بررسی پرونده آغاز می شود و تا اواسط اسفند منتخبین وارد مرکز سنجش می شوند و در بهار تقریباً وضعیت تمامی متقاضیان مشخص شده و آنها را به موسسه معرفی کرده ایم.

نمایندگان نهاد رهبری و نخبگان بنیاد ملی نخبگان با تاکید بر اینکه فرآیند جذب معمولاً در نهاد زمانبر است، خاطرنشان کردند: در گزینش بیشتر وقت گیر است و یک سری اقدامات در این زمینه انجام داده ایم. اما معمولاً از آنجایی که مؤسسه، تعامل متفاوتی با ما دارند، برخی افراد زودتر و برخی دیگر دیرتر دوره های آموزشی را ادامه می دهند یا گزینه ای طولانی تر یا کوتاه تر، بنابراین در زمان های مختلف داوطلب در دستگاه جذب می شوند.

وی در خصوص تفاوت فراخوان اول و دوم استخدامی با دوره سوم گفت: در فراخوان اول و دوم 1300 نفر برای جذب در دستگاه اجرایی اقدام کردند اما دستگاهی که جذب شد مشخص نبود. لذا در فراخوان شرکت می کنند و پس از گذراندن مرحله اول و دوم، با توجه به تعامل سازمان امور کارگری با بنیادها و نهادها، فرد منتخب به موسسه معرفی می شود.

وی با بیان اینکه در فراخوان اول و دوم بر اساس رشته تحصیلی و شرایط احراز صلاحیت کسب شده در مرحله اول و دوم، رایزنی با دستگاه اجرایی برای جلب توجه صورت گرفت، ادامه داد: اما در فراخوان سوم، کد شغل و شرایط صلاحیت تعیین شد. این کد شغلی مشابه انتخاب رشته در آزمون سراسری است و داوطلبان بر اساس کد شغل اولویت خود را انتخاب می کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا