نجف‌زاده: ورود رئیس‌جمهور به موضوع مسکن نویدبخش آینده‌ خوبی است

یکی از اعضای کمیسیون عمران شورای اسلامی گفت: اگر در بحث مقاوم سازی و ایجاد ساختمان های جدید در شبکه فرسوده شهر گام دیگری برای افزایش زمین های حاشیه شهر و خانه سازی با حمایت جدی برداریم. ، شاهد رشد ساخت و ساز مسکن خواهیم بود.

عادل نجف زاده در گفت وگو با میجیک، درباره روند اجرای قانون جهش تولید مسکن اظهار کرد: ریتم ساخت مسکن ملی و طرح قانون جهش تولید مسکن شتاب بیشتری گرفته است و دولت تصمیم گرفته است به این مشکل پی ببرد. به خصوص آمدن جدید رئیس جمهور برای این موضوع آینده خوبی را نوید می دهد. هرچند انتقاداتی نسبت به مدتی که از دولت گذشته و اتفاقاتی که در حوزه مسکن رخ داده است داریم و موفقیت چندانی حاصل نشده است.

وی ادامه داد: در شهرستان ها مشکلاتی وجود دارد و تحویل زمین زمان بر است و از طرفی به دلیل گرانی، منافع مردم همخوانی ندارد. یعنی همچنان ظرفیت این را داریم که در این زمینه در راستای کاهش هزینه های مسکن و حمایت جدی از تسهیلات بانکی گام های دقیق تری برداریم.

امیدواریم با عزم جزمی که در وزارت راه صورت گرفته، در ساخت خانه ها به نتایج خوبی برسیم.

نماینده مردم خوی در شورای اسلامی درباره عملکرد مجلس در خصوص طرح ملی مسکن بیان کرد: در چارچوب طرح ملی مسکن، مجلس قاطعانه این موضوع را پیگیری کرده است، به ویژه کمیسیون عمران جلسات متعددی با وزیر راه و شهرسازی تاکنون و امیدواریم با عزم جزمی که در دوران تصدی آقای بذرپاش در وزارت راه وجود دارد بتوانیم در بحث خانگی به نتیجه مناسبی برسیم.

در ادامه: اگرچه این اعتقاد شخصی من است، اما علاوه بر افزایش زمین در حاشیه شهرها و ساخت خانه ها، در صورت توجه بیشتر به تعمیر و ساخت ساختمان های جدید در شهرهای تخریب شده، شاهد رشد مسکن خواهیم بود. ساخت و ساز.

برای ساخت خانه ها باید از فناوری پیشرفته کشور استفاده شود

این عضو کمیسیون ساخت و ساز مجلس در ادامه خاطرنشان می کند: یکی دیگر از مشکلات موجود در بحث مسکن نبود فناوری ساخت و ساز است. حال با توجه به سفر اخیر رئیس جمهور به چین و توان پیمانکاران داخلی، باید بتوانیم با استفاده از فناوری موجود در دنیای مدرن و پیشرفته ای مانند چین، در کمترین زمان ممکن خانه سازی کنیم. استفاده از فناوری‌ها و مصالح نوین به‌ویژه با رویکرد مقاومت ساختمان نسبت به احتمال وقوع زلزله که کشور ما بسیار مستعد زلزله است، باید مورد توجه قرار گیرد.

ما این توانایی را داریم که به وعده خود مبنی بر ساخت 4 میلیون واحد مسکونی عمل کنیم، اگر…

نماینده مردم خوی در مجلس افزود: ما توانایی تحقق ساخت 4 میلیون واحد مسکونی را داریم در صورت وجود سیستم تامین مالی از طریق بانک ها به معنای واقعی کلمه و همچنین آوردن فناوری از کشورهای توسعه یافته و حمایت جدی از مردم در این زمینه در شهرستان خوی دومین شهر آذربایجان غربی می دانم که اقدامات مناسبی برای آماده سازی زمین انجام شده است اما برخی از اهالی به دلیل بالا بودن آن را قبول نمی کنند. قیمت ها و بدهی های بالا استقبال عمومی در حال کاهش است.

بزرگترین مشکل در شهرهای بزرگ بافت آسیب دیده است

نجف زاده در پایان تصریح کرد: بزرگترین مشکلی که امروز در شهرهای بزرگ داریم بافت آسیب دیده است، باید بتوانیم بافت آسیب دیده را به صورت حمایتی ترمیم کنیم. اگر در شهرهای بزرگی مثل تهران، تبریز یا اصفهان اتفاقی بیفتد، بدنه آسیب دیده در بخشی از بافت شهر که آسیب دیده است، اجازه امدادرسانی را نمی دهد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا