نتایج نگران کننده زنان المپیکی تکواندوی ایران/ زنگ خطر برای پاریس از ویتنام!

المپیک

دو تکواندوکار ایرانی با عملکردی ضعیف و غیرمنتظره در مسابقات قهرمانی آسیا نگرانی خود را نسبت به عملکرد خود در المپیک 2024 پاریس مطرح کردند.

به گزارش میجیک، مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا با عملکرد ضعیف ناهید کیانی و مبینا نعمت زاده 2 تکواندوکار المپیکی ایران به پایان رسید.

در پایان این مسابقات به میزبانی ویتنام ملیکا میرحسینی با وزن 73- کیلوگرم به مدال نقره آسیا دست یافت و سعیده نصیری با وزن 46- کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

اما ناهید کیانی معروف ترین چهره تکواندو ایران در این رقابت ها این بار هم مانند بازی های آسیایی با نمایشی غیرمنتظره از دور رقابت ها کنار رفت و از کسب مدال بازماند. کیانی که با توجه به مدال طلای جهانی و عملکرد خوب خود در دو سال گذشته یکی از امیدهای اصلی تکواندو ایران برای کسب مدال در المپیک پاریس محسوب می شود، در دور اول آسیا به مصاف حریف خود از تایلند می رود. قهرمانی در وزن منهای 53 کیلوگرم در 2 راند شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت این بار نیز مانند بازی های آسیایی به تایلند باخت.

اما مبینا نعمت زاده که مدال برنز بازی های آسیایی هانگژو را در وزن 49- کیلوگرم کسب کرده بود، در دومین دیدار مقابل حریفی از فیلیپین با نتیجه 2 بر یک شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت.

در شرایط آرین سلیمی و مهران بشدری دو نماینده تکواندو مردان ایران در المپیک پاریس با کسب مدال های طلا و نقره به ترتیب عملکرد خوبی در این رقابت ها داشتند که حذف زودهنگام ناهید کیانی و مبینا نعمت زاده نشان داد که فنی کادرفنی تیم ملی بانوان در کانتی 2 ماه مانده به المپیک پاریس، این دو چهره باید برای غلبه بر مشکلات فنی تلاش کنند تا در مسابقاتی به مراتب دشوارتر از مسابقات قهرمانی آسیا و بازی های آسیایی شرکت کنند.

از سوی دیگر توجه جدی به آمادگی روحی و روانی این دو تکواندوکار برای حضور در المپیک پاریس بسیار حائز اهمیت است. کیانی پس از حذف از المپیک توکیو برای دومین بار راهی المپیک می شود و بدون شک با رفع مشکلات فنی و روحی این بار توانایی کسب زیباترین مدال المپیک را دارد.

مبینا نعمت زاده تکواندوکار 19 ساله ایران با اینکه با حمایت مدال های نقره و برنز بازی های آسیایی و همچنین درخشش در مسابقات مهم بین المللی و المپیک تجربه چندانی برای حضور در رویدادهای مهم بین المللی و المپیک ندارد. در رقابت برای کسب سهمیه المپیک، او می تواند، مشکلات فنی را حل کرده و بیشتر بر حضور شایسته تکواندوی ایران در المپیک پاریس تمرکز کرده است.

مینو مداح و مهروز ساعی باید ضمن بررسی دقیق دلایل ناکامی کیانی و نعمت زاده در مسابقات قهرمانی آسیا، این دو تکواندوکار را در بهترین شرایط روحی و جسمی برای حضور در المپیک آماده کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا