ملی‌پوش کشتی زنان: امتیازاتم را پاک کردند و دست حریفم را بالا بردند

سپیده بابایی درباره قهرمانی آسیا گفت: در دیدار اول به حریف ازبکستانی که دو امتیازی بود باختم و به حریفم اخطار دادند اما وقتی تمام شد دستشان را بالا بردند.

به گزارش میجیک، تیم ملی کشتی فرنگی بانوان ایران با حضور در مسابقات قهرمانی آسیا موفق به کسب سکوی قهرمانی در رشته های آزاد و کلاسیک شد.

سپیده بابایی، ملی پوش وزن 55 کیلوگرم ایران که در سبک کلاسیک به مدال نقره دست یافت، درباره این مسابقات به میجیک گفت: برنامه ای که در بخش های آزاد و کلاسیک ارائه می شود با برنامه ای که اجرا شد متفاوت است. من وزن کم دارم و همیشه وزن کم می کنم. روز اول جنگیدیم و فینال به روز بعد موکول شد که باید ابتدا وزنه برداری را انجام می دادیم و سپس فینال کلاسیک را برگزار می کردیم.

با بیان اینکه کار اصولی نیست و برای آزاد باید وزن کم کنم که ادامه می دهد: فکر کنید ساعت یک مسابقه کلاسیک تمام می شود و به خوابگاه می رویم. برای فردا ساعت 7:00 که ترازو آزاد است باید سه کیلو وزن کم کنم، سپس در فینال کلاسیک مبارزه می کنم. اون شب اصلا نتونستم بخوابم و وزنم پایین اومد. در آخرین بازی، پدر حریفم باز شد تا ارزیابی خود را بدهد و به او کمک کند تا پیروز شود.

بابایی درباره کسب مقام چهارمی کشتی آزاد گفت: متأسفانه در دیدار اول مغلوب حریف ازبکستانی شدم و با وجود اینکه جلو بودم اما با پایان مسابقه امتیاز و اخطار از جدول حذف شد. من دو امتیاز داشتم و به حریفم اخطار داده شد اما وقتی دعوا تمام شد دستش را بالا برد. می بینیم که امتیاز من و اخطار او حذف شده است. با وجود اعتراض نتیجه ای نگرفتیم و بازنده اعلام شدم حتی یکی از مربیان پسر که برای من اعتراض کرد کارت قرمز گرفت.

بابایی با اشاره به کسب اولین مدال بانوی ایرانی در سبک کوراش قزاقستانی مسابقات قهرمانی آسیا بیان کرد: این مسابقات علاوه بر سبک های آزاد و کلاسیک در دو سبک دیگر برگزار شد که در سبک کوراش قزاقستانی و سبک قزاقستانی شرکت کردم. سازماندهی شده است. برای بردن نقره من رقبای خوبی دارم بنابراین هر مسابقه مانند یک فینال است.

وی در مورد امکانات کشور میزبان برای رودوزی های شرکت کننده در مسابقات گفت: امکانات نسبت به قهرمانان جهان بسیار خوب است. در مسابقات جهانی در یک غرفه اسکان داده شدیم اما امکانات برای مسابقات قهرمانی آسیا خوب و راضی کننده بود. رقابت هم سطح بالایی دارد.

بابایی به حمایت وزارت ورزش و جوانان از کشتی بانوان اشاره کرد و گفت: این بار هیچ فردی از وزارت ورزش و جوانان به اردوی ما نیامد، اما در اردوی قبلی خیلی ها به ما قول دادند اما کسانی که حضور داشتند. محقق نمی شود. امیدوارم این بار این کار را بکنند.

وی در پایان گفت: از آقای دبیر بابت امکاناتی که در اختیار ما گذاشتند تشکر می کنم. اردوی ما در کمپ تیم ملی برگزار شد و همه چیز خوب پیش رفت. همچنین از سرکار خانم نقیبی، عظیمی، گلستانی و شهریان که مجدانه تلاش کرده اند کمال تشکر را دارم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا