مشتری نیست! – میجیک

یک کارشناس مسکن گفت: در هفته های اخیر قیمت آپارتمان های بزرگ نسبت به واحدهای کوچک کاهش بیشتری داشته است. در حال حاضر در بازار مسکن مشتری وجود ندارد و این بازار در رکود است. در این شرایط دولت باید تلاش کند تولید مسکن را افزایش دهد تا از جهش قیمت در آینده جلوگیری کند.

حسن محتشم در گفت وگو با میجیک، اظهار کرد: طی دو سال گذشته در شرایط کلان اقتصادی قرار داریم که در حال انقباض هستیم و حجم پول در بانک ها حبس شده است؛ وضعیت الان هم تا حدودی است. نقدینگی. که در بانک هاست شامل سرمایه گذاران بزرگی می شود که معمولا وارد هر بخشی می شوند و آن بخش افزایش می یابد.

وی افزود: با توجه به تعامل بین المللی ایران، غرب، عربستان و سایر کشورها امیدی برای اقتصاد کشور ایجاد شده است. در عین حال سرمایه گذاران در بخش های مختلف تصمیمی برای ورود به بازار خاصی نداشته و ندارند. در واقع بخش های تولیدی و غیرمولد در رکود هستند و به همین دلیل در حال حاضر پول در سیستم بانکی منجمد شده است.

این کارشناس املاک با بیان اینکه بورس، خودرو، ارز، طلا و بازار مسکن همگی ثبات دارند، می گوید: گزینه خوب تامین بودجه تولید برای ایجاد گردش مالی و اشتغال است. در صورت ورود وجوه به بازار مسکن، اثر دیگری جز رشد قیمت نخواهد داشت و تقاضای مصرف کننده از مسکن مورد نیاز آنها دور می شود.

ادامه مطلب

محتشم تاکید می کند: برخی مالکیت ها، شرکت های بزرگ و بانک ها سرمایه های کلانی را برای خرید و فروش املاک و مستغلات تامین کرده اند. این تقاضای کاذب در سال های اخیر تاثیر منفی بر بازار مسکن ایجاد کرده است که باید کنترل شود. خوب است دولت بتواند حجم نقدینگی را به سمت تولید منتقل کند. در غیر این صورت، بهتر است وجوه در بانک نگهداری شود. چون اگر بکشند بانک ها ورشکست می شوند و بازار غیرمولد حباب می شود.

وی با اشاره به کاهش قیمت مسکن در هفته های اخیر گفت: قیمت آپارتمان های بزرگ نسبت به واحدهای کوچک کاهش بیشتری را تجربه کرده است. در حال حاضر در بازار مسکن مشتری وجود ندارد و این بازار در رکود است. در این شرایط دولت باید تلاش کند تا از طریق گروه های تخصصی صنعت ساختمان، تولید مسکن را افزایش دهد. افزایش عرضه منجر به جلوگیری از جهش آینده قیمت مسکن می شود.

یکی از اعضای هیئت مدیره کانون انبوه سازان استان تهران با اشاره به تلاش دولت برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن گفت: در حال حاضر ساخت و ساز در دو حوزه فعال است. یکی از آنها بخش خصوصی است که سالانه حدود 400000 واحد مسکونی تولید می کند. حوزه دیگر مربوط به برنامه دولت برای ساخت یک میلیون واحد در سال است که در این بخش در چند هفته اخیر وزارت راه و شهرسازی همکاری خوبی را با مجموعه انبوه سازی آغاز کرده است که امیدواری را برای افزایش ظرفیت ها ایجاد کرده است. عرضه. از خانه.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا