مسیر ریلی تبریز تا تهران ۸ ساعته می‌شود 

تبریز | تهران

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل دولتی در بازدید از خط آهن بستان آباد – تبریز گفت: این پروژه به عنوان اولین مسیر ریلی سال افتتاح می شود و فاصله تبریز تا تهران را هشت ساعت افزایش می دهد.

به گزارش میجیک، خیراله خادمی در حاشیه بازدید از خط ریلی بستان آباد – تبریز با بیان اینکه امسال چهار پروژه ریلی به طول 403 کیلومتر اجرا می شود، اظهار کرد: مسیر اول ریلی اجرا می شود. قطار مرکزی بستان آباد و بستان آباد به تبریز اجرا شده است.

وی افزود: با افتتاح این خط ریلی مسیر تبریز به تهران به هشت ساعت کاهش می یابد.

مدیرعامل شرکت توسعه زیرساخت های عمرانی و حمل و نقل کشور گفت: قطعه میانی پروژه راه آهن تبریز میانه از تنگه تا بستان آباد اجرا شده و امتداد 44 کیلومتری بین بستان آباد و تبریز آماده افتتاح و مرحله نهایی این پروژه افتتاح شده است.

خادمی خاطرنشان کرد: این قطار تبریز و استان آذربایجان شرقی را از طریق یک مسیر میانبر جدید به شبکه ریلی متصل می کند و حداقل چهار ساعت زمان سفر ریلی تبریز به تهران را کاهش می دهد.

وی گفت: افتتاح این پروژه تاثیر زیادی در جابجایی مسافران از جاده به ریل دارد و شرایط بهتری را فراهم می کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: حدود 3 هزار میلیارد تومان از منابع دولتی برای اتصال حدفاصل بستان آباد به تبریز استفاده شده است که هزینه روزانه آن بیش از 6000 میلیارد تومان است.

به گفته خادمی، راه آهن بستان آباد – تبریز 96 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و به عنوان اولین پروژه ریلی 1401 طی روزهای آینده با حضور مقامات ارشد کشوری اجرایی می شود.

وی تاکید کرد: با بهره برداری از این طرح ریلی تحولی در بخش مسافری استان آذربایجان شرقی ایجاد می شود و مسافران جاده ای زیادی را به سمت ناوگان ریلی جذب می کند چرا که با این پروژه ریلی مسافت 114 کیلومتر و زمان مسیر می شود. 4 ساعت کوتاه شده فاصله تهران تا تبریز حدود 8 ساعت.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تصریح کرد: پیش بینی می شود این خط ریلی در سال اول بهره برداری یک میلیون مسافر جابه جا کند و در سال های آینده این رقم به دو میلیون مسافر در سال خواهد رسید.

خادمی گفت: میزان بار جابه جایی راه آهن بستان آباد – تبریز در سال اول حدود یک میلیون تن و در سال بعد هفت میلیون تن بوده است.

بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، وی افزود: سرعت این قطار بیش از 100 کیلومتر در ساعت است و از کمیسیون تعیین سرعت شرکت راه آهن درخواست داریم تا هفته آینده این پروژه را بررسی کنند تا از آمادگی این مسیر اطمینان حاصل شود. .

دکمه بازگشت به بالا