مرگ و میر مردان ۷ درصد بیشتر از زنان است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

وحید خلوصی در گفتگو با خبرنگار آنلاین اظهار داشت: جمعیت استان اردبیل به یک میلیون و 334 هزار و 621 نفر رسیده است که با توجه به افزایش نرخ زاد و ولد روندی رو به رشد را نشان می دهد.

وی تعداد ولادت های 9 ماهه امسال در استان اردبیل را 11 هزار و 161 مورد اعلام کرد و گفت: 53 درصد ولادت ها پسر و 47 درصد زن هستند.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل نرخ عمومی زاد و ولد در استان را 11.7 در هزار اعلام کرد و افزود: این نرخ عمومی در کشور بالای 12.9 در هزار است.

حلوصی در بخشی دیگر از سخنان خود خاطرنشان کرد: در 9 ماهه امسال پنج هزار و 775 اردبیلی جان خود را از دست دادند که 56 درصد مرد و 43 درصد زن بودند.

وی افزود: میزان مرگ و میر مردان در استان اردبیل هفت درصد بیشتر از زنان است و این آمار هشیارکننده است.

حلوصی به آمار کلی مرگ و میر در کشور و استان اردبیل اشاره می کند و ادامه می دهد: نرخ عمومی مرگ و میر در کشور 5.1 در هزار است در حالی که مرگ و میر عمومی در استان اردبیل 5.7 در هزار است.

وی تعداد زوج های متاهل استان در 9 ماهه امسال را 6 هزار و 963 نفر اعلام کرد و گفت: نرخ عمومی ازدواج در کشور 6.3 در هزار است که از میانگین کشوری 7.5 در هزار در استان اردبیل بالاتر است.

حلوصی همچنین به آمار 9 ماهه طلاق در سال جاری اشاره کرد و افزود: 2 هزار و 620 زوج در استان اردبیل طلاق گرفته اند و میزان تلاش عمومی در کشور 2.5 و در استان اردبیل 2.8 در هزار است.

وی به تغییر نام مددجو اشاره کرد و ادامه داد: تغییر نام بر اساس فراوانی، معنی و صدای نام انجام می شود و در کمتر از سه روز در استان تغییر نام دادیم.

حلوصی در سخنانی دیگر هشدار داد: امیدوارم مردم استان به جای گذاشتن نام های مناسب و متناسب با شخصیت خود، نام های خارجی را انتخاب نکنند و نام های مناسب برای فرزندان خود انتخاب کنند.

وی به فراوانی نام اردبیل در 9 ماهه امسال اشاره کرد و گفت: رایج ترین نام های پسرانه برای نوزادان امیرعلی، ابوالفضل، امیرحسین، محمدطاها، علی اصغر و امیرعباس و بیشترین اسامی در بین دختران است. . زهرا، فاطمه، یسنا، رها و نازنین زهرا هستند.

حلوصی توضیح می دهد: از طریق یک سیستم مشترک، همه افراد جامعه می توانند از وراثت علی و نسبی مطلع شوند و اطلاعاتی در این زمینه دریافت کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل تصریح کرد: سازمان ثبت احوال تلاش می کند خدمات مناسب و باکیفیت را در کوتاه ترین زمان ممکن ارائه دهد و راه اندازی پایگاه اینترنتی جمعیتی کشور به ارائه این خدمات کمک کرده است.

دکمه بازگشت به بالا