محیا دارابیان از انتخابی المپیک خط خورد/ کار الناز رکابی سخت شد

المپیک | داراب

مربی تیم ملی کوه نوردی از عدم اعزام محیا دارابیان به مسابقات انتخابی المپیک خبر داد. وی همچنین اعلام کرد که رضا علیپور در شرایط خوبی برای المپیکی شدن قرار دارد اما کار الناز رکابی سخت است.

به گزارش میجیک، المپیک 2024 پاریس از 14 مرداد آغاز می شود و برخی رشته ها خواهان کسب سهمیه و حضور در مسابقات انتخابی هستند.

در صخره نوردی رضا علیپور و الناز رکابی برای کسب سهمیه المپیک تلاش می کنند. محیا دارابیان البته یکی دیگر از ورزشکارانی است که شانس خود را برای المپیکی شدن امتحان می کند اما به عنوان مربی تیم ملی سنگنوردی آرتمیس فرشادیگان به دلیل شانس کم از سوی فدراسیون سنگنوردی کنار گذاشته شد.

به این ترتیب تنها علیپور و رکابی به مسابقات مجارستان (30 تیر تا 2 مرداد) اعزام می شوند که آخرین پنجره برای کسب سهمیه المپیک پاریس است؟

آرتمیس فرشادیگانه، مربی تیم ملی کوهنوردی درباره وضعیت جواز المپیک این دو ورزشکار به میجیک گفت: مسابقه ای در شانگهای به نام OQS (مقدمه المپیک) برگزار می شود و یک دوره دیگر مسابقات OQS در بوداپست مجارستان برگزار می شود. ورزشکاران از هر مسابقه امتیاز کسب می کنند. نفر اول 50 امتیاز می گیرد و پایین می آید. مجموع امتیازات این دو مسابقه را جمع آوری می کنند، 10 نفر در رشته بولدرینگ و لید و هفت نفر که بالاترین امتیاز را دارند در رشته سرعت انتخاب می شوند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امتیاز ورزشکاران ما باید سهمیه بگیرد، گفت: رضا علیپور در دوره قبل جزو 6 نفر اول بود و نزدیک به 30 امتیاز گرفت. اگر او جزو 6 نفر اول مجارستان باشد، 100 درصد برای المپیک انتخاب می شود. شرایط در اسکیت بانوان سخت تر است زیرا از هر کشور تنها دو نفر می توانند در المپیک شرکت کنند. بستگی داره نفر قبل از خانم رکابی سهمیه گرفته باشه یا نه. حالا ژاپن دو ورزشکار در لید بولدر گذاشته که یکی به سهمیه رسیده و دیگری باقی مانده است.

فرشادیگانه با بیان اینکه خانم رکابی در مسابقات شانگهای به دلیل مصدومیت نتوانسته امتیاز خوبی کسب کند و در مسابقه بوداپست دشوارتر خواهد بود، تصریح کرد: مثلا ژاپن دو نفر از خانم رکابی بالاتر است، اگر یکی ده و پانزده نفر باشد، اگر یکی حذف شود، خانم رکابی یک پله بالا می رود چون قبلا یک سهمیه دارد و هر کشور فقط می تواند دو سهمیه داشته باشد. یعنی برای کشورهایی که سهمیه را کسب کرده اند و به دنبال کسب سهمیه دوم در این مسابقات هستند که رتبه دوم ورزشکار کجاست و بچه های ما چگونه امتیاز می گیرند بسیار مهم است.

سرمربی تیم ملی درباره انصراف محیا دارابیان از حضور در رقابت های مجارستان گفت: این تصمیم کادر فنی فدراسیون است. با توجه به رکوردی که در چهار مسابقه قبلی کسب کرده بود نتوانست سهمیه ای را کسب کند. یک اتفاق روی کاغذ افتاد، اما در واقعیت چیز دیگری اتفاق افتاد. هیچ کس نمی تواند، شاید خانم دارابیان بتواند، اما احتمال آن بسیار کم است.

فرشادیگانه درباره کسب سهمیه جهانی گفت: همچنین امیدواریم در صورت عدم کسب سهمیه بتوانیم با مشورت فدراسیون و کمیته ملی المپیک با فدراسیون جهانی و کمیته بین المللی المپیک سهمیه جهانی را کسب کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا