محصول جدید سایپا نیمه دوم سال به تولید انبوه می‌رسد/ تحویل خودروهای وارداتی از هفته آینده

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا ضمن تشریح برنامه های این گروه خودرویی برای سال جاری، از ظاهر محصولات جدید سایپا خبر داد و از ورود خودروی سهند به خط تولید از اسفندماه و تولید انبوه خودروی اطلس در دومین دوره خبر داد. . نیم سال از موتور سوپاپ اول 16. تولید سایپا زمان رونمایی و تحویل اولین خودروی وارداتی را در هفته آینده اعلام کرد.

محمدعلی تیموری در حاشیه مراسم روز جهانی کارگروی در پاسخ به میجیک، درباره هفت محصول جدید این گروه خودروسازی، وضعیت فعلی و زمان عرضه به خبرنگاران توضیح داد: اطلس ما که سال گذشته وعده عرضه آن را داده بودند، اکنون هر هفته تولید به تعداد کم در دسترس است. و در نیمه دوم سال به تولید انبوه روزانه 300 دستگاه خواهیم رسید. خودروهای اطلس تمام استانداردها را پاس می کنند، تولید آغاز شده است.

وی افزود: خودروی سهند که با آرم پارس خودرو به فروش می رسد مرداد ماه تولید و در نیمه دوم سال به تولید انبوه می رسد. خودروی کادیلاک یا P 90 که یکی از محصولات جدید خواهد بود در ماه های آینده به تولید انبوه خواهد رسید. روسیه روی این پلت فرم ون خواهد داشت و تولید ون فعال می شود. خط تولید در پارس خودرو که همان خط تولید ساندرو است که روزانه 500 دستگاه تولید می کرد، به روز شده و آماده است و احتمالا از آذرماه فعال خواهد شد.

تیموری بیان کرد: موتور به کار رفته در تولید این خودرو نسبت به موتور K4 که موتور L90 و ساندرو است از قدرت و کیفیت بالاتری برخوردار است و طبق استاندارد یورو 5 آلایندگی کم است.

احتمالا هفته آینده اولین خودروی وارداتی تحویل داده می شود

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در ادامه درباره خودروهای وارداتی چانگان اظهار کرد: 29 هزار خودرو با دو برند چانگان و زوتی ثبت نام کرده ایم که در حال حاضر با آنها قرارداد داریم. اولین تحویل خودرو که 1200 دستگاه است دقیقا همان تحویلی است که برای بازار عربستان و با توجه به بازار عربستان تهیه شده است; دلیل تاخیر عرضه این است که استاندارد در عربستان از استاندارد چینی پیروی می کند اما استاندارد ما از استاندارد اروپایی پیروی می کند. اکنون پروسه انطباق استاندارد طی دو ماه انجام شده و مشکل حل شده است.

در پاسخ به سوال دیگر میجیک درباره زمان عرضه اولین چانگان پاک شد، گفت: لیست مشتریان و نوبت دهی برگرفته از سامانه یکپارچه است. احتمالا هفته آینده پس از طی مراحل، خودرو تحویل مشتری می شود.

سایپا از نظر ریالی مشکلی ندارد; اگر پول داده شود 100 هزار خودرو وارد می شود

تیموری در بخشی دیگر از این سخنان تاکید کرد: سایپا اکنون با ریال مشکلی ندارد و در صورت تامین و تامین ارز از سوی بانک مرکزی، قطعا ۱۰۰ هزار خودروی وعده داده شده را وارد خواهیم کرد. خبر خوب این است که قصد داریم در نیمه دوم سال جاری خودروی هیبریدی با مصرف سوخت کمتر از چهار لیتر در هر 100 کیلومتر را وارد کنیم.

با اشاره به بازدید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مدرن ترین خط تولید ماشین سازی ایرانی که سطح اتوماسیون و رباتیک آن بیش از 60 درصد است و خطاهای تولید به دستگاه منتقل می شود. در رابطه. برای رشد تولید و برنامه ریزی سایپا در سال 1402 گفت: در سال 1400 و قبل از بهمن ماه میانگین تولید روزانه گروه سایپا به 1050 دستگاه رسیده است و همین تعداد به صورت مستقیم به فروش نمی رسد و در کف پارکینگ باقی می ماند. زیاد. تنها 9 درصد از این میزان تجاری سازی شده که ناچیز است اما در نیمه دوم سال گذشته توانستیم 100 درصد ترافیک مستقیم ایجاد کنیم و تیراژ را از 1050 دستگاه به 1350 دستگاه در ابتدای سال 1401 و در سال گذشته افزایش دهیم. ربع. سال، تولید زیر 2000 دستگاه در روز است. نداریم و روند رشد 35 درصدی محقق می شود.

تیموری ادامه می دهد: در حال حاضر تولید بیش از 2200 دستگاه در حال انجام است. از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته (در این مدت کوتاه) ۴۱ درصد افزایش تولید داشته ایم. اگر با همین 2200 دستگاه تا پایان سال ادامه دهیم، بیش از 650 هزار دستگاه در حالت عادی تولید می شود. خط تولید موتور که راه اندازی شده است 600 موتور به تولید موتور ما اضافه می کند و گلوگاه موتور را حل می کند. این دستگاه در سه محصول جدید این شرکت با اضافه شدن 600 دستگاه در روز نصب خواهد شد.

مدیرعامل سایپا ضمن اشاره به خروج سه محصول سایپا از خط تولید در سال گذشته، تصریح کرد: سال گذشته سایپا سه محصول را که نیمی از تیراژ تولید این شرکت را شامل می شد به دلیل استانداردهای اجباری از دست داد. امسال نه تنها این محصولات از تولید خارج نمی شوند، بلکه هفت محصول جدید در گروه سایپا عرضه می شود.

قراردادهای سازنده قطعات به طور سیستماتیک هر 4 ماه یکبار تجدید نظر می شود

در خصوص تعامل سایپا و قطعه سازان در درخواست پرداخت و لزوم همراهی برای افزایش تولید، گفت: در ماه، قرارداد زنجیره تامین در پایان هر سال بر اساس نرخ تورم مواد و دستمزد تصمیم گیری می شد. سال گذشته قیمت ها و قراردادهای قطعه سازی در دو مرحله بازنگری شد که اول خرداد ماه مربوط به قرارداد 1400 بود، همچنین در سه ماهه آخر سال 1401 سامانه ای توسط سایپا طراحی شد که بر اساس آن می خواهیم قیمت ها را بر اساس آن بازنگری کنیم. در مورد نرخ مواد خام، نرخ ارز و غیره هر چهار ماه یکبار.

بر اساس اعلام این مدیر خودرو، در حال حاضر حدود 550 قطعه ساز با شرکت سازه گستر، حدود 600 قطعه ساز با شرکت مگاموتور و حدود 40 قطعه ساز به صورت مستقیم با سایپا در زمینه ورق، مواد شیمیایی تامین مواد و مواد شیمیایی همکاری دارند. مواد اولیه پلیمری

تولید اولین موتور سایپا 16 سوپاپ

تیموری تصریح کرد: چهار موتور در شرکت مگاموتور برای کاهش مصرف سوخت و بازدهی اصلاح شده و در محصولات جدید نصب می شود. خودروی اطلس به موتور 1500 سی سی بهتر مجهز خواهد شد. موتور فعلی که امروز اعلام شد، اولین موتور 16 سوپاپ از گروه سایپا است که اسناد آن قبلاً متعلق به سیتروئن بود. این موتور مشابه موتور ec5 نصب شده در خودروهای سیتروئن C3 و پژو 2008 است که اکنون با 92 درصد داخلی سازی در سایپا تولید می شود. این موتور در خودرو شاهین پلاس نصب می شود که تیرماه عرضه می شود.

محصول جدید سایپا در نیمه دوم سال به تولید انبوه می رسد/ تحویل خودروهای وارداتی از هفته آینده

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا