محرومیت از کار حرفه‌ای در صورت کشف حجاب سلبریتی‌ها – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، بهزاد پورسید معاون حقوقی و امور حقوقی شورای دادگستری در نشست خبری با تشریح و پاسخ به سوالات لایحه حجاب و عفاف اظهار داشت: از نیمه دوم سال گذشته موضوع تهیه و تنظیم عفت. و لایحه حجاب در نهادها و ادارات مختلف تصمیم گیری از جمله مجلس عالی مطرح شده است.انقلاب فرهنگی و رئیس قوای سه گانه با رویکردهای متفاوتی همراه بوده است.

وی افزود: باید بین کسانی که حجاب را بر اساس هدف خود پیدا می کنند تفاوت قائل شویم و به دنبال برخورد انتظامی و قضایی نباشیم. اولویت باید با ادارات دولتی باشد و بین جرایم و جنحه تفاوت قائل شویم.

رویکرد کلی لایحه تفکیک جنحه از جرم است

وی بیان کرد: مشکل در جلسه سران سه قوه اعلام شد و در شورای امنیت ملی و شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز مطرح شد. به طور کلی متن قضایی 9 ماده و متن دولتی 15 ماده است. از آنجایی که پیش نویس لایحه به رئیس قوه ارسال شده و نظرات نیز دریافت شده، توافق شد که این لایحه با کمترین اصلاحات اجرایی شود، در عین حال دولت نیز اصلاحاتی را انجام داد.

پرسید چرا با جریمه شروع کردی؟ وی گفت: قبول داریم که به عنوان تخلف به موضوع نگاه کنیم. اگر محرومیت از حقوق اجتماعی و مجازات های اضافی وجود داشته باشد، این به تشخیص مراجع قضایی است و ما در بحث حجاب قدم به قدم پیش رفتیم، ابتدا جرم و سپس خطر و در مرحله آخر. یک جرم.

حجاب و عفاف جنبه های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دارد

پورسعید گفت: لایحه دادگاه فقط به دنبال جرم انگاری است اما حجاب و عفاف دارای تفاوت های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است اما قوه نمی تواند جامع عمل کند و باید در لایحه بین تخلفات و جرایم تفکیک قائل شد. باید در این زمینه تدابیری اندیشیده شود تا نتوانیم پرونده قضایی تشکیل دهیم و برای شهروندان احکام کیفری صادر کنیم.

نماینده دادگستری گفت: نمی توان انتظار داشت مسائل فرهنگی و اجتماعی از لایحه دادگستری و سایر نهادها به وظایف خود عمل کنند. اختیار تابع قانون است و هر چه تصویب شود، مرجع اطاعت می کند.

در خصوص غفلت از فعل لایحه جداگانه ای در دست تهیه است

وی در خصوص ضمانت اجرای لایحه عفاف و حجاب گفت: لایحه جداگانه خروج فعل در حال تهیه است تا به دولت ارائه شود و سپس در مجلس بررسی شود.

زمان قانون شدن لایحه حرمت و حجاب است

پورسید در خصوص زمان تبدیل این لایحه به قانون گفت: در صورت تصویب در مجلس به صورت دو مرحله ای تا 2 ماه آینده تبدیل به قانون می شود. اما اگر مجلس بلافاصله آن را تصویب نکند، روند کندتری خواهیم داشت و زمان بیشتری برای قانون شدن این لایحه خواهیم داشت.

وی در پاسخ به این سوال که تعریف عرف آشکار حجاب چیست؟ کشف حجاب چه جرمی است؟ آیا مجازات مالکان و تجار خصوصی در خصوص کشف حجاب مشتری مبنای شرعی دارد؟ وی گفت: قانون در این زمینه وجود دارد و این لایحه مکمل قوانین دیگر است و افراد متخصص وظایف صنفی قانونی و تنظیم شده دارند، همه قوانین صنفی در خصوص حجاب وجود دارد.

وی گفت: در این لایحه با اختراع حجاب مواجه هستیم و افراد دارای مشاغل و صنف باید قانون جاری را رعایت کنند. هر چه هیئت امنا این لایحه را تصویب کند باید اجرا شود.

تشدید مجازات برای افراد بی چهره در صورت مشاهده با حجاب

وی با بیان اینکه اختراع حجاب به معنای نداشتن حجاب اسلامی است و در لایحه حرمت و حجاب بین مردم عادی و افراد مهم تفاوت وجود دارد، گفت: این رقم نه تنها جریمه نمی شود، بلکه از حرفه ای بودن نیز محروم است. فعالیت و افزایش جریمه های پولی نیز برای افراد – آن شخص در نظر گرفته می شود.

وی افزود: در این لایحه به ماده 23 قانون مجازات اسلامی اشاره شده است و در این ماده نوعی محرومیت از حقوق اجتماعی وجود دارد، بنابراین در این قانون مجازات های مختلفی از جمله انفصال از خدمات دولتی، تعهدات در قبال مردم پیش بینی شده است. سرویس، لاستیک روی اعضا. در مهمانی ها و … تخلف محسوب می شود و دست چپ قاضی در موارد مختلف باز است و محرومیت های اجتماعی مانع خواهد شد.

پورسید هشدار داد: از آنجایی که بر اساس قانون 23 جریمه های اضافی در نظر گرفته ایم، مشکل نه تنها خوب نیست، بلکه مجازات های دیگری نیز وجود دارد.

تهیه پیوست های فرهنگی و اجتماعی وظیفه دادگاه نیست

پورسعید با بیان اینکه روند انجام شده در دولت روح اجرای لایحه دادگستری است و تعارض چندانی وجود ندارد، گفت: این لایحه بر اساس توافق سه قوه تهیه شده و بر اساس اجماع جمعی لایحه تغییر نخواهد کرد

معاون قضایی گفت: تهیه پیوست های فرهنگی و اجتماعی وظیفه دادگاه ها نیست و ما فقط وظیفه جرم انگاری داریم.

نماینده قانون و امور دادگستری در پاسخ به اینکه آیا تعامل و مذاکره با هیات امنا برای تصویب این لایحه انجام شده است یا خیر؟ وی گفت: تاکنون مذاکره رسمی صورت نگرفته و باید منتظر روند تصویب لایحه باشیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره دلایل طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده ها در این لایحه، گفت: به نظر من طولانی شدن پروسه منجر به مجازات می شود و اگر مردم اعلام کنند تذکر داده شده است، قبول می کنیم. این یک بار است و هیچ اقدام قهری وجود نخواهد داشت.

جرم انگاری برای صنف متخلف

پورسعید در پاسخ به این سوال که این لایحه با تجارت توزیع کننده پوشاک نامناسب چگونه برخورد می کند، گفت: بله، هم در واردات و هم تولید و توزیع پوشاک خلاف عفت عمومی جرم انگاری شده است.

توسعه دوربین های تصویربرداری صورت با عواید حاصل از جرم و جنایت

وی درباره سیستم چهره پردازی گفت: در دادگاه بر اساس آنچه از وزارت کشور و فراجا دریافت کرده است نشان می دهد که پلیس می تواند و توانسته است این کار را انجام دهد اما این سامانه بیش از سالیانه قابل انجام است. بودجه و درآمد حاصل از جرم و جنایت

حمایت از امرین در لایحه عفاف و حجاب

پور سیدی در پاسخ به این سوال که به نظر می رسد حمایت از امرین در این لایحه در نظر گرفته نشده است، گفت: بله در نظر گرفته شده و شامل جریمه نقدی و تشدید مجازات برای کسانی است که به عامرین یا محجبه اهانت کرده اند. ما امکان اقدامات غیرقانونی و غیراخلاقی را علیه زنان محجبه فراهم کردیم و در این زمینه بحث و تبادل نظر کردیم. همچنین ماده ۷ لایحه عفاف و حجاب مربوط به افراد باحجاب است.

معاون حقوقی و امور شورای دادگستری، حمایت از یک کسب و کار شناخته شده چگونه است؟ گفت: ما عنوان تجاوز را به کار نمی بریم. ما می گوییم اقدامات غیرقانونی با افراد محجبه انجام می شود، جریمه نقدی و محرومیت از حقوق اجتماعی وجود دارد و این عنوان مجرمانه ای است که می آوریم و حمله به زنان محجبه می تواند شامل تمسخر باشد که علاوه بر مجازات در ماده تعریف شده است. ماده 619 قانون مجازات، نقدی محسوب می‌شویم و از حقوق اجتماعی محروم می‌شویم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا لایحه عفاف و حجاب برای ثروتمندان مصونیت ایجاد نمی کند، گفت: مجازات مهم اضافی که در این لایحه پیش بینی شده و این موضوع فقط جریمه نیست.

معاون حقوقی و امور قوه قضائیه در ادامه گفت: در این لایحه آموزش هایی برای نیروی فراجا پیش بینی شده و گزارش اقدامات فرجا باید به رئیس قوه ارائه شود.

دکمه بازگشت به بالا