محبی‌ نجم‌آبادی: تلاش مجلس و دولت حفظ پویایی در بازار بورس است

بازار بورس | بورس

اعضای کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1403 با بیان اینکه تلاش جمهوری اسلامی ایران و دولت برای حفظ پویایی در بورس است، گفت: باید برای سرمایه گذاران در بورس ضمانت هایی وجود داشته باشد تا سهامداران بدانند. در فراز و نشیب های اقتصاد کشور آسیب مهلکی نخواهد دید.

بهروز محبی نجم آبادی در گفت وگو با میجیک، درباره تهیه لایحه بودجه برای تشویق سرمایه گذاری در بورس اظهار کرد: ابتدا دولت باید نگاه ویژه ای به بازار سرمایه داشته باشد و از سهامداران بورس به ویژه سهامداران خرد حمایت کند. سهام به طرق مختلف از جمله مدیریت برخی نهاده ها و ایجاد شفافیت رفتار دولت در بازار سرمایه است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تلاش مجلس و دولت برای حفظ پویایی در بورس، راهکار افزایش اعتماد سرمایه گذاران به بورس را بیان کرد و گفت: باید وجود داشته باشد. ضمانتی برای سرمایه گذاران در بورس باشد تا سهامداران بدانند که ضربه مهلکی در افت و خیز اقتصاد کشور نخواهند خورد.

محیبی نجم آبادی ادامه داد: در دو سال گذشته بحث بیمه سهام مطرح شد، علاوه بر این در بودجه 1402 اقداماتی برای حمایت از سهامداران انجام شد اما در مجموع موضوع اصلی به مدیریت بازار سرمایه مربوط می شود.

وی افزود: علاوه بر این اگر شاخص های اقتصادی کشور مختل نشود، بورس جایگاه خود را پیدا می کند. قانون مالیات بر عایدی سرمایه نیز به جای سفته بازی و در پیش گرفتن مسیر درست به هدایت وجوه به سمت بازار سرمایه کمک می کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا