متولدین ۱۴۰۱ سهامدار می‌شوند – میجیک

وزیر اقتصاد اعلام کرد: از روز دوشنبه (14 اردیبهشت) والدین متولد 1401 به تدریج می توانند به صورت مستقیم و از طریق درگاه ملی دولت هوشمند نسبت به دریافت سهم نوزاد خود اقدام کنند.

به گزارش میجیک، سید احسن خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی در گفت وگو با خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ اظهار کرد: ماده 11 قانون جمعیت جوانان وزارت اقتصاد را موظف به تامین ذخایر برای نوزادان می کند که این تعداد ذخایر برای نوزادان است. متولد 1401 نفری یک و نیم میلیون تومان اشتراک. با توجه به اینکه منبع این مصوبه ارائه شده است، هماهنگی بین نهادها یعنی سازمان بورس و سازمان ثبت احوال کشور به پایان رسیده است و به دلیل بستری بودن، دریافت مردم مدتی طول می کشد. این را به راحتی و بدون مرجع به اشتراک بگذارید. هم اکنون این بستر فراهم است و به مناسبت عید سعید فطر متولدین 1401 می توانند از این فرصت استفاده کنند.

وی گفت: هر پدر و مادر متولد 1401 می تواند به درگاه ملی دولت هوشمند به آدرس mygov.ir مراجعه و از طریق شماره همراه خود کد یکتا را دریافت و سپس وارد حوزه خدمات و مشاوره شود. اسم همه متولدین 1401 هست و از طریق آن عمل می کنند.
وزیر اقتصاد همچنین ادامه داد: برای اینکه از روز دوشنبه یکبار ارجاع نشود، فرض می کنیم برای نوزادان سه ماهه اول سال 401 به سرعت از طریق سامانه کد یکتایی دریافت کنند و اجتماعی ثبت نام از طریق هیئت حاکمه انجام می شود و یکی از والدین سهام مربوط به صندوق های قابل معامله را انتخاب می کند.

وی در خصوص متولدین 1400 نیز گفت: اجرای ماده 11 قانون از آنلاین 1400 لازم الاجرا است، اما از آنجایی که منابع اجرایی از سوی سازمان برنامه تامین نمی شود، با تامین منابع به متولدین 1401 انجام می شود.
وزیر اقتصاد گفت: این سهام تا 23 سالگی به نام نوزاد باقی می ماند و با جمع آوری سود، در واقع سرمایه ارزشمندی برای ساماندهی زندگی یا اشتغال مردم ایجاد می کند که در 24 سالگی قابل استفاده است. .

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا