لزوم گفتمان سازی هویت زن تراز انقلاب اسلامی در جامعه – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، مهدی مقدم بعدازظهر یکشنبه در نشست آموزشی مدیر کانون ویژه برادران استان گیلان با بیان اینکه کار مسجد کار دل است و بدون حسرت است، اظهار داشت: فعالیت فرهنگی مسجد با اندیشیدن به پرداخت بدهی و رفع عقب ماندگی ها بدون هیچ چیز است. پر كردناتفاق افتادن.

وی ادامه داد: اگر به این فکر کنیم که کار در مسجد کار برای خودمان است، از امکانات محدود نهایت استفاده را می کنیم.

مقدم با بیان اینکه ایده مسجد باعث شد تا شیعیان از یک اقلیت مطلق به اینجا بیایند که نظام فکری آنها در جهان اسلام حاکم است، افزود: مسجد پایگاه اصلی نهضت بزرگ اسلامی در رأس اسلام است. و اساس انقلاب اسلامی است.

مقدم با اشاره به اینکه در موضوع زن دچار غفلت تاریخی شده ایم، اذعان داشت: باید نگاه خود را به موضوع، تعریف، هویت، جایگاه و نقش زن تغییر دهیم و ارزش ها را نهادینه کنیم.

می گفت کار برای مرد ارزش دارد بچه داشتن و مادر بودن برای زنان یک ارزش است، تصریح کرد: باید جایگاه و نقش زن را تعریف و به آن احترام بگذاریم زیرا احترام عامل مهمی است که باعث اهمیت آن و توجه جامعه می شود.

مقدم با بیان اینکه هویت و جایگاه زن در جامعه نهادینه نشده است، ادامه داد: امروز شاهد تفاوت های زیادی در مسائل مربوط به زنان هستیم چرا که تعریف درستی از جایگاه زن ارائه نمی کنیم. تا زمانی که مردانگی زن یک ارزش است، ما مشکل داریم، در حالی که زنان با مردان تفاوت دارند.

وی با اشاره به دیدگاه امام خمینی (ره) در مورد زنان با بیان اینکه بدون زنان انقلاب نمی شد، گفت: بدون حضور نقش هیچ حرکتی صورت نمی گیرد. خوب زنان شکل نمی گیرند.

نماینده فرهنگ و هنر ستاد مرکزی مسجد گیلان با بیان اینکه بانوان از سخت ترین عرصه ها تا نرم ترین عرصه ها می توانند نقش های مختلفی را بر عهده بگیرند، تصریح کرد: بدون رهبری و نقش آفرینی بانوان در جنگ نرم پیروز نخواهیم شد.

وی هدف از ایجاد کانون ویژه خواهرخواندگی را گفتمان سازی در خصوص تعریف زنان جدید و ارتقای آن در جامعه دانست و تصریح کرد: شناخت هویت زنان در تراز انقلاب اسلامی و شناساندن آن در دنیا. تا تمام مشکلات جامعه از حجاب تا افزایش جمعیت حل شود.

دکمه بازگشت به بالا