لزوم تدوین الگوی وزین اشتغال زنان متناسب با نقش‌های مادری و همسری – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، جلسه کارگروه بین سازمانی زنان و خانواده با حضور انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، زینب اختری مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده، عاطفه خادمی مشاور رئیس جمهور برگزار شد. به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور زنان و خانواده و جمعی از کارشناسان و فعالان حوزه زنان و خانواده امروز در محل دفتر بانوان برگزار شد.

خزعلی با اشاره به لزوم افزایش همکاری نهادها برای تکمیل اطلاعات از کمیته آمار زنان و خانواده، تسریع در روند تدوین و به روز رسانی آمار این حوزه برای استفاده در برنامه ریزی های کلان با هدف رفع مشکلات زنان و خانواده تاکید می شود.

وی ضمن تاکید جدی بر تشکیل کارگروه ویژه بررسی اشتغال زنان، افزود: تدوین الگوی وزن کار زنان باید با نقش های فردی، خانوادگی و اجتماعی به ویژه مطابقت داشته باشد. بچه داشتن و همسران باید به گونه ای عمل شود که ضمن ایجاد زمینه برای بهره مندی جامعه از توانایی ها و نخبگان زنان در عرصه های مختلف اجتماعی، نقش های متفاوت زنان در خانواده تحت الشعاع قرار نگیرد.

معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به اهمیت ارتقای نرخ باروری در کشور باید راهکارهای حمایتی ویژه ای برای زنانی که مشاغل رسمی یا غیررسمی مانند کشاورزی دارند، بیاندیشد.

همچنین در این جلسه لاله فرهنگ‌متین نماینده دفتر برنامه‌ریزی و هماهنگی ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده و رئیس کمیته آمار زنان و خانواده ها به تبیین نظام آماری کامل زنان و زوایای آنها پرداخته اند.

دکمه بازگشت به بالا