قاچاق تاریخی در تهران/ واکنش به ممنوع‌الکاری برخی خوانندگان/ اعلام پرفروش‌ترین سینماهای کشور

تهران | خوانندگان

گزارش ها و اتفاقات به بهانه آزادسازی خرمشهر، اعلام پرفروش ترین سینمای کشور، واکنش وزیر ارشاد به ممنوع الخروجی هنرمندان و خوانندگان پاپ، آغاز حج در سال 1402 و 400 اثر. . کشفیات از قاچاقچیان و باندهای فروش عتیقه و اشیاء تاریخی از جمله اخبار فرهنگی و هنری روز جمعه سوم خرداد است.

به گزارش میجیک، چهارشنبه سوم خرداد ماه گزارشی به بهانه جشن آزادسازی خرمشهر داریم. در یکی از این گزارش ها سلسله به روایت فتح خرمشهر می پردازیم. همچنین روایت داستان نقاشی دیواری مسجد خرمشهر ما داریم.

ضمن اینکه همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر تندیس یک شهید گمنام. “دریاخلی سورانی” این اثر توسط حبیب احمدزاده به نمایندگی از مبارزان و اهالی آبادان و محمدرضا تقی پور مدیر موزه صلح تهران به موزه سینمای ایران اهدا شد.

بیشتر بخوانید:

شهر برای همیشه ایران ماند

آیا احمدرضا درویش طلسم فتح خرمشهر را خواهد شکست؟

چه صحنه هایی را با چشمان خود دید و چه کشید

از سوی دیگر، با افتتاح نخستین نقاشی دیواری میدان ونک، همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر، یک. نقاشی های دیواری به شهر تهران اضافه شد. روی این نقاشی دیواری نوشته شده است: «خرمشهر دروازه‌ای در زمین دارد و دروازه‌ای دیگر در آسمان» و «خرمشهر شقایق خونینی است که حرارت جنگ در سینه‌اش است».

«آدم برفی» پدرام شریفی

علاوه بر این، پدرام شریفی او درباره فیلم «آدم برفی» داود میرباقری برای نابینایان توضیح می دهد.

پرفروش ترین سینمای کشور معرفی شد

در زیر موسسه سینما شهر 40 سینمای پرفروش کشور در اردیبهشت ماه سال جاری را معرفی می کند. اعلام do بر اساس اعلام موسسه سینماشهر مجموع فروش سینماهای کشور در اردیبهشت 1402 به بیش از 115 میلیارد تومان رسید که از این میزان فروش 40 سینمای پرفروش کشور به 75 میلیارد تومان رسید. این رقم در اردیبهشت سال گذشته بیش از 39 میلیارد تومان است.

همچنین اولین قسمت از سریال «قهوه ترکی» پس از پایان فصل طبق زمان اعلام شده (3 خرداد) در شبکه خانگی عرضه شد.

کدام فیلم ها وارد جشنواره ونیز شدند؟

آلبرتو باربرا، مدیر جشنواره ونیز فیلم هایی را انتخاب کنید که به این رویداد سینمایی می آیند و گمانه زنی ها در مورد فیلم هایی که به جشنواره ونیز می آیند دوباره داغ می شود، زمانی که آثار رومن پولانسکی، وودی آلن، ماتئو گارونه و فیلم های “ناپلئون” و “فراری”. “در بالای لیست فیلم‌هایی است که می‌توانید انتخاب کنید. در این رویداد اعلام خواهد شد.

«برگ های پاییزی» مورد علاقه منتقدان کن بود

همچنین در فاصله چند روز تا پایان جشنواره کن، فیلم جدید «آکی کوریزماکی» با عنوان “ریزش برگ” او موفق شد بالاترین امتیاز را در میز منتقدان سینما در جشنواره کن کسب کند. کمدی تراژیک “برگ های پاییزی” به کارگردانی کارگردان مشهور فنلاندی، آکی کوریسماکی، درباره دو فرد تنها است که یک شب به طور اتفاقی در شهر هلسینکی با هم آشنا می شوند و سعی می کنند اولین عشق خود را در زندگی پیدا کنند.

برخی از نان ها باعث التهاب می شوند

در روزهای اخیر خبر توقیف برخی از خوانندگان جنجال به پا کرده است، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران محتوای جدید توقیف برخی از خوانندگان را مطرح کرد. خوانندگان پاپ «خبرسازی» و تاکید کردند که بر اساس این نوع رد اخبار.

همچنین محمدمهدی اسماعیلی وی در خصوص ادعای برخی از هنرمندان ممنوع الکار گفت: شبکه رسانه ای ما باید این موضوع را بررسی کند که چگونه تصمیمی گرفته نشده، بلکه در رسانه ها منتشر شده است. در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مقررات خاصی دارد و تمهیدات مشخصی برای بررسی وجود دارد و در صورت وجود مشکل به مردم اطلاع رسانی می شود. ما در مورد آن پنهان نمی کنیم. دیروز از همه ادارات خواستم که جلوی شایعات رسانه ای را بگیرند و اجازه ایجاد التهاب به افراد با انگیزه های مختلف ندهند.

البته صحبت های وزیر ارشاد با سوال برخی از خوانندگان موسیقی پاپ واکنش شدیدی به همراه داشت.

چندی پیش چهاردهمین مجمع ملی انجمن خوشنویسی ایران برگزار شد که اعضای هیئت مدیره این انجمن نیز انتخاب شدند. در همین رابطه غلامحسین امیرخانی که رئیس انجمن خوشنویسان ایران و از هنرمندان پیشکسوت است در گفت و گو با میجیک. توضیح در این زمینه ارائه شده است.

“بوکر” برای اولین بار به بلغارها رسید

جایزه بوکر جایزه بین المللی برای اولین بار برای کتاب ترجمه شده از بلغاری. کتاب «پناهگاه زمان» نوشته «جورجیو گوسپودینوو» با ترجمه «آنجلا رادل» اولین کتاب نوشته شده به زبان بلغاری است که برای جایزه بین المللی ادبیات بوکر انتخاب شده است.

از دیگر اخبار جالب در حوزه ادبیات بعد از 100 سال کتاب را برگردانید در کتابخانه ای در آمریکا است. نسخه ای از تاریخ ایالات متحده بنسون لسینگ که در سال 1881 منتشر شد، به کتابخانه عمومی سنت لوئیس بازگشت.

تاریخچه قاچاق در تهران

نیز گذشت 400 اثر پیدا شده است قاچاقچیان و باندهای فروش عتیقه جات و اشیاء تاریخی به نمایش گذاشته شده در تهران. این نمایشگاه فقط تا پنجشنبه 13 خرداد در موزه ملی برپاست.

حج 1402 آغاز شد

اعزام حجاج 1402 روز چهارشنبه با سفر دو کاروان از استان تهران به عربستان آغاز شد. امسال حدود 87 هزار و 550 زائر ایرانی با توافق با عربستان در حج شرکت خواهند کرد. نخستین کاروان حج ایرانی صبح چهارشنبه 12 خرداد 1402 با همراهی نماینده ولی فقیه در حوزه زیارت و زیارت و جمعی از مسئولان عازم عربستان شد.

رئیس دفتر برنامه ریزی ورزشی و نظامی بنیاد شهید و امور ایثارگران در عین حال از حضور 4 هزار و 350 جانباز، آزادگان، والدین و همسران شهدا و ایثارگران در مراسم حج امسال خبر داد. تحویل تبدیل شود.

توری بزرگ برای گرفتن زباله

در حالی که اروپا به دلیل جنگ اوکراین درهای خود را به روی روسیه بسته است، در آن سوی جهان درهای خود را به روی گردشگران روسی باز می کند. با این حال، میلیون ها روس هنوز به خارج از کشور سفر می کنند. در سال 2022 حدود 22.5 میلیون سفر خارجی توسط گردشگران روسی انجام می شود که در مقایسه با 19.2 میلیون سفر در سال 2021 افزایش داشته است و ترکیه مقصد اصلی آن است.

در نهایت با فروش یکی سکه های طلا یونانی در این حراج، رکورد گران ترین سکه فروخته شده تاکنون شکسته شد.

خواندن توصیه می شود:

«محبوب ملت» صد ساله شد

پرونده جنجالی در یونان پایان یافت

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا