فیلترشکن‌های جعلی تله‌ای برای دستگاه‌های الکترونیکی

الکترونیک | فیلترشکن

اگرچه استفاده از فیلترها به کاربران امکان دسترسی به شبکه های اجتماعی و سایت های محدود را می دهد، اما باید توجه داشت که می تواند منجر به آسیب پذیری و ناامنی دستگاه های الکترونیکی شود.

به گزارش میجیک، فیلترشکن مجموعه ای از روش ها و نرم افزارهای مختلفی است که برای دور زدن فیلتر استفاده می شود، البته برخی از فیلترشکن ها دارای کاربردهای امنیتی هستند، یعنی با تغییر آدرس IP شخص مورد نظر، از هک شدن جلوگیری می کنند، اما بر روی از سوی دیگر، برخی از نرم افزارهایی که فیلتر شکن ها ارائه می شوند، بدافزارهایی هستند که توسط مجرمان سایبری برای سوء استفاده از کاربران ارائه می شوند.

هنگامی که فیلتر شکن و VPN یک مانع فیلتر نفوذپذیر ایجاد می کنند، از طرف دیگر، مشکل امنیتی استقرار برنامه افزایش می یابد. برای استفاده از وب‌سایت‌های فیلتر شده، کاربران ناخودآگاه اپلیکیشن‌های بیشتری را نسبت به فیلترشکن‌ها دانلود و نصب می‌کنند که با هدف سوء استفاده و دسترسی به اطلاعات و معرفی انواع بدافزارها به گوشی‌های افراد طراحی شده‌اند.

اگرچه استفاده از فیلترشکن در 10 سال گذشته به دلیل مسدود شدن برخی وب سایت ها در بین برخی از کاربران اینترنتی وجود داشته است، اما در یک سال گذشته و با محدودیت برخی پیام رسان های خارجی، برخی افراد قبلاً از فیلترشکن استفاده نمی کردند. یعنی تا حدی به این گروه بپیوندید که این امر باعث ایجاد نگرانی در مورد تهدید ناشی از استفاده از فیلترهای ضد فیلتر شود.

در همین راستا چندین بار به کاربران هشدار داده شده است که به فایل‌های موجود در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها اعتماد نکنند و این برنامه‌ها را دانلود و نصب نکنند، زیرا هکرها و مهاجمان از این روش استفاده می‌کنند و با نصب برنامه‌های مخرب اقدام به سرقت اطلاعات کاربران می‌کنند. و بدافزار با وجود این، گاهی اوقات تنها زمانی که کاربران مورد حمله قرار می گیرند و اطلاعات آنها به سرقت رفته یا از بین می رود، متوجه آسیب های ناشی از اعتماد کورکورانه خود به برنامه می شوند.

این نرم افزارها و اپلیکیشن ها اغلب بدافزارهای خطرناک و جاسوسی هستند که با دانلود و نصب، اطلاعات ذخیره شده در تلفن همراه یا سیستم به سرقت رفته و اطلاعاتی مانند عکس یا اطلاعات بانکی ذخیره شده در حافظه گوشی به راحتی توسط مجرمان سایبری به سرقت می رود. کاربران به راحتی متوجه این سرقت نمی شوند. در همین راستا همزمان با افزایش استفاده کاربران از فیلترشکن ها، لینک های مخربی با نام فیلترشکن در شبکه های اجتماعی منتشر می شود، لینک آلوده به ویروس می شود و کلیک بر روی آن باعث تغییرات خودکار در گوشی کاربر می شود، بنابراین مقامات رسمی به آن لینک ها هشدار دهید گزارش شده است که پیامک های منتشر شده آلوده به ویروس هستند و در صورت نصب برنامه ممکن است کاربران با مشکلاتی مانند تخلیه باتری، انبوه، پیامک های تهدیدآمیز و در دسترس نبودن گوشی مواجه شوند.

نکته مهم این است که پیامک ارسالی حاوی لینک مخرب است و در صورت نصب خودکار بدون اطلاع کاربر تغییراتی در دستگاه ایجاد می شود. برای انتشار، پیوند به افرادی که در لیست مخاطبین کاربر هستند پیامی ارسال می کند و همه به ویروس آلوده شده اند. بنابراین کاربران باید این پیامک ها را نادیده بگیرند و همیشه از جدیدترین آنتی ویروس برای گوشی خود استفاده کنند.

در این زمینه کارشناسان به کاربران توصیه می کنند که به هیچ قیمتی فیلترشکن نصب نکنند زیرا حقیقت این است که کسانی که فیلترشکن رایگان ارائه می دهند باید هدف و هدفی داشته باشند و اینطور نیست که بخواهند با طراحی برنامه به کاربران کمک کنند. .انجام دادن

لازم به ذکر است مشکل فیلترشکن های ناامنی از دغدغه های مسئولین بوده و تاکید دارند که بارها اعلام شده است که استفاده از VPN منجر به آسیب پذیری دستگاه کاربر می شود زیرا راه را برای هکرها تسهیل می کند. به گوشی افراد نفوذ کند، بنابراین توصیه کارشناسان این است که مردم تا حد امکان از VPN استفاده نکنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا