فکر میکنید چند میلیارد نفر در شبکههای اجتماعی فعال هستند؟
به گزارش خبرگزاری میجیک، شرکت رسانه ای «وی آر سوشال» و شرکت نرم افزاری «متال واتر» به تازگی گزارش سالانه خود از شبکه های اجتماعی و روندهای دیجیتال در سراسر جهان را با عنوان «دیجیتال 2024» منتشر کردند. این گزارش نشان می دهد که تعداد کاربران فعال شبکه های اجتماعی از مرز 5 میلیارد عبور کرده و به 5.04 رسیده است. در حال حاضر تعداد کاربران شبکه های اجتماعی برابر با 62.3 درصد از جمعیت جهان است.
بر اساس این گزارش و بر اساس گزارش تیمور، کاربران شبکه های اجتماعی به طور متوسط روزانه 2 ساعت و 23 دقیقه را در بستر اجتماعی انتخابی خود سپری می کنند و از 6.7 پلتفرم در ماه استفاده می کنند. در میان سایر شبکههای اجتماعی، تیک توک بیشترین میانگین زمان و میانگین هر کاربر اندرویدی را در هر ماه 34 ساعت در این شبکه اجتماعی سپری میکند. یوتیوب در رتبه دوم قرار دارد و کاربران اندروید هر ماه 28 ساعت را در این شبکه سپری می کنند.
این گزارش نشان می دهد که اینستاگرام محبوب ترین شبکه اجتماعی در بین مردم سراسر جهان است. در گزارش سال گذشته VR Social و Meltwater، WhatsApp به عنوان یک پلتفرم محبوب شناخته شد. در صورتی که 16.5 درصد از کاربران اینترنت بین 16 تا 64 سال اینستاگرام را محبوب ترین پلتفرم می دانند. واتس اپ با 16.1 درصد آرا در رتبه دوم قرار دارد.
همچنین این گزارش نشان می دهد که فیس بوک در 12 ماه گذشته بیش از 200 میلیون دلار تبلیغات جهانی را افزایش داده و رشد سالانه 10.5 درصدی را افزایش داده است. کاربران لینکدین، اسنپ چت، وی چت و پینترست نیز در سال گذشته رشد کرده اند.
کاهش محبوبیت محتوای تلویزیونی
این گزارش علاوه بر شبکه های اجتماعی، کل اکوسیستم آنلاین را نیز بررسی کرده است. بر اساس داده های این گزارش، کاربران به طور متوسط روزانه 6 ساعت و 40 دقیقه به صورت آنلاین و آنلاین جستجو می کنند. این زمان نسبت به سال گذشته 3 دقیقه (یک درصد) افزایش داشته است. اما کاربران اینترنت در مقایسه با سال گذشته زمان کمتری را برای تماشای محتوای تلویزیونی صرف می کنند. این زمان تقریباً روزانه 17 دقیقه کاهش داشته و نسبت به سال قبل 8.2 درصد کاهش داشته است.
علاوه بر این، هزینه های تبلیغات دیجیتال نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش یافته است و تخمین زده می شود تا سال 2023 حدود 720 میلیارد دلار برای تبلیغات دیجیتال هزینه شود. هزینه های تبلیغات اجتماعی با 9.3 درصد افزایش به 207 میلیارد دلار و سرمایه گذاری در فعالیت های اینفلوئنسر 17 افزایش یافته است. ٪.
فصل جدید شبکه های اجتماعی
ناتان مکدونالد، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل VR Social Group، بر اهمیت رسانههای اجتماعی در ارتباطات بین فردی، ایجاد جامعه، تحقیقات محصول و موارد دیگر تاکید کرد. به گفته وی، محبوبیت روزافزون TikTok رفتار آنلاین را تغییر داده است. وی تاکید کرد که رویکرد تبلیغات و پخش برای برندها در بسترهای اجتماعی موثر نیست.
مکدونالد همچنین بر اهمیت افزایش اولویت ذهنیت اجتماعی تاکید کرد. وی به رشد مثبت در بسترهای اجتماعی مختلف که هر کدام دارای مزایای منحصر به فردی هستند اشاره کرد. به عنوان مثال، Pinterest برای تجارت اجتماعی و فیس بوک برای تعامل با جامعه استفاده می شود. مک دونالد بر اهمیت درک بازاریابان از پیچیدگیهای پلتفرمها و استفاده از هر رسانه اجتماعی برای برقراری ارتباط با فرهنگهای مرتبط با آن تاکید کرد.
الکساندر ساب برتنز، مدیر ارشد استراتژی در Millwater گفت: «از آنجایی که رسانه های اجتماعی با بیش از پنج میلیارد کاربر وارد فصل بعدی خود می شوند، درک الگوهای استفاده، تعامل و روندهای در حال ظهور به برندها کمک می کند تا صدای منحصر به فرد خود را پیدا کنند. این بسیار مهم است که در میان همه پچ پچ های آنلاین، خودتان باشید. با گزینه های بسیار، برندها باید به دقت شناسایی کنند که مخاطبان هدف آنها کجا به دنبال اطلاعات هستند و روایتی جذاب ایجاد کنند که آنها را درگیر کند.