فقهی که آینده نگر نباشد پشت آن توهین است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

اخبار ایران

به گزارش خبرنگار آنلاین، روز سه شنبه بیست و چهارم بهمن ماه 1402 جلسه هم اندیشی درباره ضرورت تشکیل شورای فقهی زنان در مرکز بررسی راهبردی ریاست جمهوری برگزار شد.

پرداخت سادات میرخانی، عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس و حوزه های علمیه تهران و مشهد، با طرح این سوال که چرا غربی ها باید از سوی ما احساس خطر کنند، اما ما در 40 سال گذشته گیر افتاده ایم، گفت: با گذشت بیش از 40 سال از اسلام. انقلاب، شرط ورود به مجلس شرط کلی تکلیف است.

وی افزود: آیا وقت آن نرسیده است که مانند دشمنان ما از زنان نترسیم؟ آنچه را ما قدر ندانیم، دشمن قدر دانسته است. باید باور کنیم که بعضی چیزها مردانه نیستند.

میرخانی با اشاره به اینکه چه تعداد از منابع تقلید ما نسبت به زنان تلقی واقعی دارند، گفت: خداوند در آیه 1 سوره نساء به نقش هایی اشاره کرده است که برای زنان خاص محسوب می شود و چرا این نقش ها را بیان نکرده است. مردانه؟ این به این دلیل است که مردان نمی توانند قوانین مربوط به زنان را رعایت کنند.

یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس ادامه داد: بین جامعه ما و اندیشه حضرت آقا فاصله زیادی وجود دارد در حالی که در گام اول مانده ایم. بزرگترین دلیل این است که ما زنان باید افکار آقای آقا را درک کنیم.

گفت: فقه بر آن چیزی که باید باشد حاکم نیست و نه، فقهی که پیشرفته نباشد توهین است.

میرخانی ادامه داد: ما درد خانواده شهدا را احساس می کنیم، درد حمل پرچم حکومت شیعه را احساس می کنیم.

دکمه بازگشت به بالا