فرهنگ عمومی خواسته است حجاب را در قانون قرار دهیم – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به تشریح موضوع زنان از بیانات رهبر انقلاب امشب در برنامه تهران 20 پرداخت و درباره حجاب حضور زنان در 22 بهمن ماه را تشریح کرد. اسفندماه، تأثیر حضور زنان در کشورهای مختلف و حمایت وی از امکانات و چرخه تولید و منشأ پوشاک اسلامی در ایران به ویژه برای زنان صحبت کرد.

وی درباره موضوع حجاب بیان کرد: حجاب موجب پیشگیری از خشونت، پیشگیری از آسیب ها و گرمی خانواده، صفای دل و کمال زنان می شود.

خزعلی بیان کرد: همچنین حجاب باعث می شود زنان با فکر و اندیشه خود وارد جامعه شوند و با برنامه های خود در او به عنوان ابزار دیده نشوند. شاه به زنان به عنوان ابزار نگاه می کند و توضیح می دهد که زنان خوب دروغگو هستند. ما می خواهیم این نگاه غربی به زنان پشت سر گذاشته شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: بیشتر دختران ما دختران مقدسی هستند که به دنبال عفت هستند.

وی گفت: آنچه در قانون آمده برای حمایت از خانواده است، اگر این را درست تفسیر کنیم; بسیاری از زنان ما این فرهنگ ایرانی اسلامی را پذیرفته اند.

خزعلی خاطرنشان کرد: فرهنگ عمومی می خواهد حجاب را در قانون لحاظ کند. اگر به درستی توضیح دهیم، باید سعی کنیم فلسفه قانون گذاری آن را برای دختران و زنان توضیح دهیم. بسیاری از زنان ما این فرهنگ ایرانی-اسلامی را پذیرفته اند.

خزعلی گفت: در ابتدا باید گفت که هر کشور، منطقه و منطقه با توجه به فرهنگ، آداب و رسوم خود. سنت رفتار خاصی دارد و ما باید این را بفهمیم و بالعکس یک طرفه که از غرب انجام می شود بیایید بایستیم.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر باید تلاش کنیم فلسفه این امر و حکمتی که این موضوع را در قانون قرار داده ایم، تبیین کنیم و فرهنگ عمومی از ما خواسته است که این موضوع را در قانون، در گفت وگو قرار دهیم. با نسل جوان

وی در پاسخ به این سوال که حضور زنان در جامعه کدام موثرتر است؟ فرهنگ و هنر، اقتصاد و کارآفرینی، سیاست و آموزش؟ وی گفت: آموزش و پرورش حرف اول را در زیرساخت ها می زند.

بیشتر درخواست ها از طرف خانم هاست

خزعلی درباره مطالبات زنان گفت; با توجه به آنچه که در جلسات مختلف استانی و شهرستانی و در دیدار با بانوان مطرح و مطرح شد، مشکل ایجاد تعادل بین مسئولیت های مختلف زنان از جمله مسئولیت هایی که در خانه و جامعه وجود دارد، مطرح شد. مهم ترین مسئله همین است.

وی گفت: زنان برای مقابله با مسئولیت های متعدد همسر، مادر و کار بیرون از خانه از دولت انتظار حمایت دارند. آنها انتظار دارند که تشویق شوند تا یک علاقه را فدای علاقه دیگری نکنند. این مشکل مهمترین مشکل برخی از زنان ماست.

طرح نظام شغلی برای زنان

وی در خصوص زنان خانه دار نیز گفت: زنان خانه دار نیز می خواهند شرایطی فراهم شود تا در زمینه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و… فعالیت بیشتری داشته باشند. در این راستا حمایت بیشتری از فعالیت های تولیدی زنان خانه دار در منزل صورت خواهد گرفت. از سوی دیگر نظام پروژه هایی که برای زنان طراحی می کنیم، سعی می کنیم به وضعیت خاص زنان نگاه ویژه ای داشته باشیم و شرایط ویژه ای را برای زنان شاغل و خانه دار فراهم کنیم.

رسیدگی به مشکلات مرخصی زایمان زنان

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده درباره مرخصی زایمان زنان تاکید کرد: ممکن است دورکاری برای برخی مشاغل امکان پذیر نباشد. کاهش ساعات کاری، بخشی از کار به دور از ساعات کاری، مرخصی زایمان، مرخصی زنان در دوران بارداری و شیردهی و… همگی شمشیرهای دولبه ای هستند که کارفرمایان را تشویق می کنند با زنان کار نکنند یا بهانه جویی کنند.

گفت: هدف ما هم طراحی است نظام کار زنان در عصری است که زنان نیازهای عاطفی دارند، ضروری است بچه داشتن و فرزندپروری و غیره، این نیازها باید برآورده شوند. به عنوان مثال، اگر این مدت بین 20 تا 40 سال باشد، ساعات کاری زنان باید در این مدت منعطف و شناور باشد. کار آنها باید در حالت شناور باشد و جامعه آن را سرمایه گذاری خوبی بداند نه چالشی و کارآفرینان و مدیران احساس نکنند که این برای آنها چالش و آسیب است.

ماجرای یارانه چادر مشکی

خزعلی در پاسخ به سوالی درباره یارانه چادر مشکی اعلام این یکی از برنامه های مردمی است که به دست ما رسیده و در حال بررسی هستیم.

وی گفت: به توافق نرسیدیم، زیرا معتقدم یارانه باید در شرایط خاص داده شود نه برای گروه خاصی. در این حوزه خاص به جای یارانه باید راه را برای تولید باز کنیم.

باعث افزایش امید به زندگی در زنان می شود

خزعلی تصریح کرد: برای 77 درصد زنان شاغل بیمه تامین اجتماعی ارائه شده است و در تلاش هستیم این رقم را به 100 درصد برسانیم. در بحث سلامت شاهد بودیم که قبل از انقلاب امید به زندگی یک زن 56 سال بود. او اکنون 78 سال دارد. چندین سال بیشتر از مردم رسیده است. مرگ و آقای مادر اگر قبل از انقلاب 250 الان به زیر 20 رسیده است.

گفت: مرگ و آقای در هر هزار تولد 11 فرزند داریم. این به شدت کاهش یافته است. رشد علمی ما نیز افزایش یافته و بسیاری از این قابلیت ها را خود زنان به دست آورده اند. در یک سال گذشته این رشد سرعت گرفته و شاهد بیمه های ویژه زنان از جمله بیمه زنان باردار تا پایان شیردهی، بیمه کودکان زیر 5 سال، بیمه ناباروری در سال گذشته بوده ایم که بسیار خوب است. دستاوردی که در بسیاری از کشورها امکان پذیر است، نمی تواند به آن دست یابد. به سطح بهداشت، بیمه و آموزش برسید.

وی خاطرنشان کرد: کشیش زنان را وارد میدان کرد و زمینه فعالیت زنان را فراهم کرد. بسیاری از زنان به دلیل محیط نامناسب تمایلی به فعالیت در محیط های علمی یا اجتماعی ندارند.

دکمه بازگشت به بالا