طبقه‌بندی مشاغل روابط‌عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی کشور  

دولت سیزدهم برای اولین بار در کشور با نگاهی نو به انصاف در نظام پرداخت و توجه به اهمیت مهارت و تخصص افراد و فراتر از نگاه صرف به مدارک تحصیلی در مشاغل مختلف، طرح رتبه بندی مشاغل را اجرا کرد. و به این ترتیب حوزه روابط، جامعه را به عنوان طلایه دار اجرای این طرح برگزیده است.

به گزارش میجیک، مهدی مشفق – رئیس اداره، اداره روابط عمومی و بین الملل سازمان استخدامی کشور – از طبقه بندی مشاغل روابط عمومی در دستگاه اجرایی کشور خبر داد و گفت: روابط عمومی در حوزه مدیریت کمبود دارد. مشاغل و در طراحی مشاغل، ویژه ترین تدابیر را برای آن دید.

وی با تاکید بر اهمیت روابط عمومی برای دولت و توجه ویژه دولت به اطلاع رسانی صحیح مردم، افزود: تا سال 1390 در تعریف کار روابط عمومی تنها دو درجه و با اجرای این طرح پنج شغل جدید ایجاد شد. عنوان در حوزه روابط عمومی ایجاد شده است. البته سال های لازم برای رسیدن به هر رتبه کاهش یافته است تا افراد با توجه به تخصص و شاخص های مشخص شده در رتبه به آن دسترسی داشته باشند.

مشفق با اشاره به اینکه در سال 2019 جایگاه روابط عمومی یک بار بازطراحی شد، گفت: طراحی که انجام شد اهمیت بنیاد را در جایگاه روابط عمومی پیاده نکرد. به عبارت دقیق تر، از سال 2011 تا کنون که به سمت طراحی دقیق و تخصصی این حرفه رفتیم، پروژه های روابط عمومی هرگز به شکل خاصی دیده نشده است.

وی ضمن تشکر از همکاری هیئت اطلاع رسانی دولت در این راستا گفت: تمامی نهادهای مرتبط و تمامی روابط عمومی ها که اموری دارند و درگیر موضوع هستند می آیند و در نهایت طراحی داخلی و رتبه بندی روابط عمومی ها انجام می شود. پروژه با این ادبیات صورت می گیرد و مهارت ها، توانایی ها و دانش مورد نیاز برای انجام فعالیت های روابط عمومی برای اولین بار به صورت تخصصی تعریف می شود.

به گزارش مشفق، این رویداد نقطه عطفی در حرفه روابط عمومی، اولین اتفاق در سازمان اداری و کارگری کشور و مرتبط با سیاست دولت است و مبنای رتبه بندی داخلی پروژه ها محسوب می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا