ضرورت ایجاد و اصلاح برخی قوانین مرتبط با حوزه حجاب – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

رقیه سادات مومین مدیرکل رسیدگی به امور حقوقی نماینده زنان و خانواده در گفتگو با خبرنگار آنلاین در خصوص حجاب به بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد. اعلام: صحبت در مورد حجاب بسیار شفاف و صریح است و ایشان فرمودند قطعاً موضوع حل می شود، زیرا امام بزرگوار در هفته های اول انقلاب، بحث حجاب را اجباری کردند و قطعا آنها گفتند.

وی افزود: دشمنان با مقصر جلوه دادن موضوع حجاب سعی در سیاه نمایی و ایجاد تنش در جامعه دارند و صحبت های رهبری با همکاری نهادها، دولت و مردم در راستای رفع این تنش ها است.

مدیرکل رسیدگی به امور حقوقی معاونت زنان و خانواده خاطرنشان کرد: حوزه حجاب حوزه پیچیده و حل ناپذیری نیست و هر فرد و نهادی تکلیف مشخصی دارد و هیچ فردی نباید وارد حوزه نهادی شود. یا نهادها به حوزه دولت یا افراد می رسد تا با این رویکرد از دوقطبی شدن در جامعه جلوگیری شود.

لحظه صحبت: نقش و چارچوب سازمان های غیردولتی می بینم و سازمان های مردم نهاد نیز مشخص هستند و دولت بر اساس مسئولیت اجتماعی عمل خواهد کرد.

وی با اشاره به لزوم ایجاد و اصلاح برخی قوانین مرتبط با حجاب تصریح کرد: قانون مجازات متخلفان و گسترش مجازات از ریشه و … منبع این یکی از مسائلی است که باید به آن پرداخته شود.

دکمه بازگشت به بالا