صادرات نفت شورون از ونزوئلا ۲ برابر می‌شود

صادرات

شرکت آمریکایی شورون از دولت ونزوئلا خواست تا رسوبات دریاچه ماراکایبو را پاکسازی کند تا نفت بیشتری بدون خطر زمین خوردن در نفتکش ها بارگیری شود.

به گزارش میجیک، با این پاکسازی میزان نفتی که شورون می تواند از ونزوئلا صادر کند تقریبا دو برابر شده است. اکنون شورون هزینه تخمین میزان رسوب انباشته شده در بستر دریاچه را پرداخت کرده است.

در صورت پاکسازی دریاچه، شورون می تواند 400000 بشکه نفت در نفتکش ها نگهداری کند که از حداکثر 250000 بشکه فعلی بیشتر است. این شرکت که صادرات نفت از ونزوئلا را در ژانویه آغاز کرد، نفت را به پالایشگاه های آمریکا می فرستد.

نفت خام ونزوئلا در میان پالایشگاه های ساحل خلیج فارس که تا همین اواخر از نفت خام سنگین روسیه استفاده می کردند، محبوب است. دسامبر گذشته گزارش شد که چندین پالایشگاه در تلاش برای دسترسی به نفت خام ونزوئلا هستند.

پس از قطع دسترسی به نفت سنگین روسیه در پی اجرای تحریم‌های جدید، دولت بایدن تحریم‌ها علیه ونزوئلا را کاهش داد تا به شورون اجازه دهد فعالیت خود را در ونزوئلا از سر بگیرد. نوامبر گذشته، شورون مجوز شش ماهه فعالیت در ونزوئلا را در یک سرمایه گذاری مشترک با PDVSA دریافت کرد. سود حاصل از فروش نفت تولید شده در ونزوئلا صرف پرداخت بدهی این کشور به شورون خواهد شد و به شرکت دولتی PDVSA تعلق نخواهد گرفت.

شورون ماه گذشته حدود 100 هزار بشکه نفت از ونزوئلا صادر کرد و صادرات به سه میلیون بشکه رسید.

بر اساس گزارش اویل پرایس، شرکت های دیگری هم اکنون به دنبال مجوز فعالیت در ونزوئلا هستند، از جمله شرکت های غیر آمریکایی مانند Repsol و Eni که همگی مطالبات معوقه از ونزوئلا دارند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا