شورای رقابت، پای میز محاکمه؟

شورای رقابت

شورای رقابت از بازار خودرو چه می خواهد؟ این شاید سوالی همیشگی باشد که در یک سال گذشته چندین بار مطرح شده و قطعا در هفته جدید از زاویه ای دیگر به اوج خود رسیده است، سوالی که این بار می تواند پرونده ای را به مراجع قضایی بکشاند.

به گزارش میجیک، از دولت دهم برای اولین بار نام شورای رقابت مرجع اعلام قیمت خودرو است و در مقاطع مختلف در سال های بعد این شورا دوباره در قیمت خودرو نقش آفرینی می کند. این در حالی است که بسیاری از منتقدان یکی از دلایل وضعیت کنونی بازار خودرو را تصمیمات این شورا در مقاطع مختلف می دانند و اکنون در مقابل طرح های جدید ایستاده اند.

متهم امروز: شورای رقابت

شورای رقابت امروز در اطلاعیه اخیرجایگاه خود را در بازار خودرو اعلام کرد. تنظیم بازار خودروهای سواری، پیشنهاد کارگروه ویژه خودرو در پانصد و چهل و سومین جلسه شورای رقابت مطرح و مورد بررسی قرار گرفت و به اتفاق آرا به تصویب رسید.

این دستورالعمل بار دیگر با واکنش هایی همراه شد و سوالاتی را مطرح کرد آیا عرضه خودرو در بورس کالا متوقف می شود؟

میجیک نیز با این عنوان در خبرهاست تصمیم هیئت رقابت برای قیمت خودرو چیست؟ ابعاد مختلف این دستورالعمل را بررسی کرده اند.

پس از این اتفاق واکنش جدیدی به موضع شورای رقابت مطرح شد. پیروی از دستورالعمل شورای عالی رقابت در مورد تنظیم بازار خودرو و در هیچ بند این دستورالعمل هیچ اشاره ای به فروش خودرو در بورس کالا نشده است. عضو شورای عالی بورس اوراق بهادار وی گفت: این شورا بر عرضه خودرو در بورس کالا تاکید کرد.

اما یک قانونگذار قوی ترین موضع را گرفت. یکی از اعضای ناظر مجلس شورای عالی بورس و اوراق بهادار از تهیه طرح تحقیق و تفحص در واکنش به مصوبه شورای رقابت برای جلوگیری از فروش خودرو در بورس خبر داد و گفت: امکان طرح شکایت از شورای رقابت به دیوان عدالت اداری پایبند بودن.

قربانیان روز: متصدیان

اگرچه موج اصلی سرما گذشته است، مدیریت شبکه گاز کشور تثبیت شده و گزارشی از مشکلات جدی در شبکه به گوش نمی رسد، اما تبعات تصمیم هفته گذشته همچنان مشهود است.

یکی از اعضای هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی CNG کشور گفت: قطع گاز جایگاه های CNG کشور در یک ماه اخیر باعث شده است. خسارت قطعی بیش از 100 میلیارد تومان جایگاه های سی.ان.جی به دلیل عدم سود حاصل از فروش و همچنین خرابی های فنی به دلیل قطع مکرر و اتصال گاز به تجهیزات گاز جایگاه متاثر شده اند.

میجیک نیز در گزارشی با عنوان راهکار دولت برای حل بن بست قاچاق سوخت بررسی کنید چه راهکارهایی برای مقابله با خروج سوخت قاچاق از کشور وجود دارد.

مهمترین خبر انرژی امروز توسط وزیر نفت اعلام شد. اوجی این را گفت نفت ایران مشتریان زیادی دارد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. جواد اوجی امروز در مراسم بهره برداری از طرح حفظ و افزایش تولید میدان های اسفند و سیوند اظهار کرد: برای نفت خام سبک ایران مشتریان زیادی داریم، بنابراین از نوع نفت کمی برای عرضه داریم.

جهره روز: داوود منظور

مدیر امور اقتصادی و دارایی امروز در گزارشی به بررسی وضعیت حوزه کاری در چند ماه اخیر پرداخت و البته برنامه هایی که برای سال آینده وجود دارد را نیز تشریح کرد. رئیس سازمان امور مالیاتی اما در خصوص بودجه سال آینده برخی مسائل را حل کرد.

در پاسخ به سوال میجیک رشد درآمد مالیاتی در لایحه بودجه سال آینده نبوت چگونه محقق خواهد شد؟ وی توضیح داد: پیش بینی می شود درآمد مالیاتی در سال آینده با رشد 54 درصدی از 455 هزار میلیارد تومان به 700 هزار میلیارد تومان برسد. منابع متعددی برای این موضوع وجود دارد. اولین منبع، پرونده های مالیاتی است که وجود دارد اما حل نشده است، ممکن است در مراحل اولیه یا تجدیدنظر در هیأت حل اختلاف باشد و یا اینکه کارشناس تعیین نشده باشد و بلاتکلیف بماند. تعداد این پرونده ها که در کمیسیون تعیین می شود 213 هزار میلیارد تومان است. امسال 200 هزار میلیارد تومان با احتساب پرونده های سال های گذشته تکمیل شده است.

مدیر عامل سازمان جمع آوری و فروش اموال وی همچنین از افزایش 208 درصدی تعیین تکلیف کالاهای در اختیار این سازمان تا پایان دی ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: در این زمان بیش از 8800 میلیارد تومان کالا فروخته شد که این رقم 507 است. درصد نسبت به سال گذشته

از دیگر اخبار مهم این بخش از سوی معاون رئیس جمهور اعلام شد. رئیس سازمان اداری و کار کشور گفت: حق تشکیل خانواده در سال 1402 با افزایش 50 درصدی تقریباً 900 هزار تومان و با افزایش 100 درصدی 400 هزار تومانی.

شانس روز: پدر در روز پدر

وزیر ارتباطات امروز خبر مهمی را اعلام کرد. عیسی زارع پور – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات – با انتشار پستی در پیام رسان داخلی نوشت: به مناسبت میلاد با سعادت حضرت علی (ع) و روز پدر، در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز تصمیم گرفتیم. هدیه ای فوق العاده برای پدران عزیز فکر کنیم در این روز خجسته صاحب فرزند می شوند.

ضمناً معاون وزیر ارتباطات ارتباط همه روستاهای بالای بیست خانوار را ندارد اتصال مناطق زلزله زده به اینترنت پرسرعت وی خبر داد و گفت: به این ترتیب دانش آموزان روستایی که به دلیل تخریب مدارس نمی توانند به کلاس درس بروند، می توانند به صورت غیر حضوری و آنلاین روند تحصیلی خود را ادامه دهند.

سیر هنوز خبری هست. معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در قانون صادرات و واردات اگر کمبودی وجود داشته باشد، قانون به دولت اجازه واردات داده است، گفت: در حال حاضر مقداری پیاز وارد کشور شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا