شروع بازسازی روستاهای خوی/ فعلا پول و مصالح هست، وام هم می‌آید

نماینده بنیاد مسکن گفت: با هوای خوب شهر خوی کار بازسازی روستا آغاز شده و در هفته جاری برخی واحدها به مرحله بتن و فونداسیون می رسند.

مجید جودی در گفت وگو با میجیک، اظهار کرد: به همراه تیم عملیاتی بنیاد مسکن از ستادهای چهار استانی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان و اردبیل در منطقه زلزله زده خوی حضور داشتم. تاکنون بیش از 600 واحد از 2250 واحد آسیب دیده حذف شده است.

وی افزود: حدود 11 هزار واحد تعمیراتی وجود دارد که از این تعداد نزدیک به 7 هزار واحد راه اندازی شده و وارد مراحل تعمیر شده اند.

معاون مسکن و بازسازی روستایی بنیاد مسکن گفت: برخی واحدها در شهرستان خوی هنوز به مرحله آواربرداری نرسیده اند. چون وسایل مردم داخل خانه است. منتظریم تا شرایط برای تخریب خانه ها مهیا شود.

جودی با بیان اینکه 130 اکیپ آواربرداری در منطقه خوی مشغول به کار هستند، گفت: با هوای خوب در روستاها کار بازسازی آغاز شده و انشالله در هفته جاری برخی واحدها به مرحله بتن ریزی و فونداسیون می رسند. به اندازه کافی میلگرد، استخوان، سیمان، بتن و ماسه به منطقه منتقل شده است.

وی تاکید کرد: به محض اتمام آواربرداری هر واحد، اجرای فونداسیون را آغاز می کنیم. ما منتظر تسهیلات برای تامین منابع نیستیم و اکنون با منابع مادی و مالی از بنیاد پیش می رویم.

نماینده بنیاد مسکن درباره زمان پرداخت بدهی بازسازی زلزله زدگان خوی بیان کرد: این تسهیلات در دولت مصوب شده اما ابلاغ نشده است. تسهیلات 300 میلیون تومانی برای مناطق شهری نرخ سود 5 درصد و در مناطق روستایی 250 میلیون تومان با سود 4 درصد. همچنین 105 میلیون تومان در شهرستان ها و 90 میلیون تومان در مناطق روستایی پرداخت شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا