شبکه‌های اجتماعی پول‌پرست! – میجیک

شرکت های شبکه های اجتماعی متا و توییتر اکنون به طور رسمی از مدل خدمات پولی پیروی می کنند.

به گزارش میجیک، شرایط سخت نیازمند تدابیر خاص خود است که شاید توضیح دهد چرا متا اخیرا ایده درآمدزایی از کاربران را در پیش گرفته است.

روز یکشنبه، مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، سرویس اشتراک جدیدی به نام Meta Verified را معرفی کرد که ماهانه 11.99 دلار برای وب و 14.99 دلار در ماه برای کاربران iOS و اندروید هزینه دارد. در این سرویس کاربران فیس بوک و اینستاگرام به علامت آبی رنگ احراز هویت و سایر امنیت دسترسی خواهند داشت و امکان مشاهده پست ها و دسترسی مخاطبان در پلتفرم تقویت می شود.

متا اعلام کرده است که هیچ تغییری در حساب‌های احراز هویت شده قبلی ایجاد نخواهد شد و این سرویس عمدتاً برای تولیدکنندگان محتوا است که می‌خواهند مخاطبان خود را افزایش دهند. این سرویس ابتدا در استرالیا و نیوزلند راه اندازی خواهد شد و به سایر کشورها نیز گسترش خواهد یافت. توییتر متعلق به ایلان ماسک نیز اقدام مشابهی انجام داده است.

به نظر می رسد فیس بوک و اینستاگرام اکانت کاربرانی را که مایل به خرج کردن با این سرویس اشتراک هستند، تقویت کنند. در این صورت این شبکه اجتماعی که به یک شبکه دیجیتال شهری تبدیل شده است، وضعیت کاملا متفاوتی پیدا خواهد کرد.

این سرویس پرداخت جدید در دوران دره سیلیکون خطر این را دارد که مزایای مهمی مانند آزادی بیان، دسترسی جهانی و دید از بین برود زیرا زاکربرگ و ایلان ماسک به دنبال به حداکثر رساندن سود هستند.

دلارهای درآمد دیجیتال را کاهش دهید

فیس‌بوک و توییتر شاهد سقوط درآمد تبلیغاتی بوده‌اند که بیش از 90 درصد از درآمد این شرکت را تشکیل می‌دهد، زیرا تبلیغ‌کنندگان در میان ترس از رکود، هزینه‌های خود را کاهش دادند.

در مورد متا، تغییرات ایجاد شده توسط اپل در آوریل 2021 در سیاست حفظ حریم خصوصی خود به عنوان عامل مهمی در ضعف تجارت تبلیغاتی این شرکت ذکر شده است. متا فوریه سال گذشته اعلام کرد که این تغییر درآمد تبلیغاتی شرکت را تا سال 2022 به بیش از 10 میلیارد دلار خواهد رساند.

در همین حال، وب‌سایت پلتفرم در ژانویه گزارش داد که درآمد توییتر نسبت به سال قبل 40 درصد کاهش یافته است زیرا بسیاری از تبلیغ‌کنندگان پس از خرید ایلان ماسک این پلتفرم و آشفتگی‌هایی که در چند ماه اول شاهد آن بود، آن را ترک کردند. از زمان خصوصی سازی، آنها از پرداخت خودداری کرده اند. برای تبلیغات.

زمان راه اندازی سرویس اشتراک گذاری متا و توییتر تصادفی نیست. هر دو شبکه اجتماعی این سرویس را در زمانی معرفی کرده اند که درآمد تبلیغات دیجیتال کاهش یافته است.

متا می‌گوید که سرویس اشتراک جدید بیشتر برای تولیدکنندگان محتوا است، اما این بیانیه غیرصادقانه است زیرا همه کسانی که روی این سرویس کار می‌کنند در واقع در حال تولید محتوا هستند. ارسال و دنبال کردن محتوا در فیس بوک و توییتر باعث ایجاد تعامل می شود که به نوبه خود تبلیغات هدفمند را افزایش می دهد و به ایجاد درآمد متا کمک می کند.

پول برای هیچ؟

توانایی احراز هویت برای شرکت‌هایی مانند فیس‌بوک و توییتر که با اطلاعات نادرست و حساب‌های جعلی دست و پنجه نرم می‌کنند، مهم است تا اطمینان حاصل کنند که مردم همان چیزی هستند که می‌گویند.

زاکربرگ و ماسک با معرفی یک مدل اشتراک برای مبارزه با مشکلاتی که مدت‌هاست این پلتفرم را آزار می‌دهند، با خطر حذف کاربران قانونی که نمی‌توانند در بحبوحه یک بحران تورمی پرداخت کنند، مواجه خواهند شد.

در پستی در لینکدین، راب لترن، مدیر ارشد سابق مدیریت محصول در فیس بوک، گفت که دلایل زیادی برای راه اندازی یک سرویس پولی مانند این وجود دارد زیرا احراز هویت هزینه دارد و 100٪ دقیق نیست.

این گفته ممکن است درست باشد. سیستم‌های احراز هویت مشکلات خاص خود را دارند و کاربرانی که به دنبال احراز هویت هستند اغلب توسط سیستم‌هایی رد می‌شوند که به نظر می‌رسد فاقد انسجام هستند و تصمیم‌های دلخواه در مورد اینکه چه کسی احراز هویت می‌کنند، می‌گیرند. .

جک دورسی، مدیر عامل سابق توییتر، اعتراف کرده است که سیستم احراز هویت از سال 2017 دارای نقص بوده است و مشخص شده است که احراز هویت به جای تأیید هویت به عنوان نوعی تأیید یا نشانه اهمیت تفسیر می شود.

اما هزینه رفع مشکل احراز هویت با توجه به اینکه نقش اصلی آن خدمت به کاربران است، باید بر عهده خود پلتفرم باشد. پذیرش پول نشان دهنده درک نادرست زاکربرگ از فیس بوک و کاربران آن است. فیسبوک مسئول بررسی افرادی است که به پلتفرم دسترسی دارند، نه خود کاربران.

تنها 0.2 درصد از کاربران ایالات متحده در پایان ژانویه برای سرویس اشتراک پولی توییتر بلو ثبت نام کردند که نشان می دهد کاربران نمی دانند برای چه چیزی از آنها خواسته می شود هزینه پرداخت کنند.

به گفته Business Insider، متا ممکن است بگوید که با این سرویس اشتراک به کاربران خود خدمات می دهد، اما اگر در توییتر بلو با پاسخ ضعیفی مواجه شود، تعجب آور نخواهد بود. در واقع متا باید نیازهای مالی خود را برطرف کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا