سرنوشت آخرین جویشگر ایرانی چه شد؟

مرورگر زاربین ایران که از سال 1398 فعالیت خود را آغاز کرده است، با ایجاد بستری یکپارچه از انواع موتورهای جستجوی موضوعی، در دو سطح سعی در تسهیل دسترسی فارسی زبانان به وب سرویس ها و محتوا و شبکه های اجتماعی مختلف دارد.

به گزارش میجیک، موتور جستجو، موتور جستجو یا موتور جستجو به طور کلی به برنامه ای گفته می شود که به جستجوی کلمات کلیدی در یک سند یا پایگاه داده می پردازد. همچنین در اینترنت، برنامه هایی که کلمات کلیدی را در فایل ها و اسناد در شبکه جهانی وب، گروه های خبری، منوهای Gopher و آرشیوهای FTP جستجو می کنند. امروزه گوگل یک موتور جستجو است که نه تنها در آمریکا، بلکه در بسیاری از کشورهای دیگر و حتی ایران نیز مورد استفاده قرار می گیرد، اما کشورهایی نیز هستند که از موتور اصلی استفاده می کنند، از جمله چین با بایدو. کره جنوبی با نیور و روسیه. با Yandex که هر کدام کاربر خاص خود را دارند و بخشی را برای سوالات روزانه در نظر گرفته اند.

لذا این موضوع باعث شد که در ایران نیز موتور جستجوی بومی وجود داشته باشد و در نتیجه حمایت از جستجوگران بومی بر اساس ایجاد و ارائه طرح کسب و کار، شورای حاکمیت جستجوگران بومی تصویب و تصویب شد. . تصمیم گرفت مدل های کسب و کار موتورهای جستجوی «پارسیجو» و «یوز» برای ادامه فعالیت به هیئت رئیسه ارائه شود. البته مسئولان بر این باورند که هیچ موتور جستجوی اصلی در دنیا وجود ندارد که با هدف پرکردن جای گوگل و یاهو راه اندازی شده باشد، بلکه هدف دیگری را دنبال می کنند که پاسخگویی به نیازهای کاربران داخلی است و بر اساس اطلاعات موجود است. . خدمات محلی، این هدف بیش از یک ابزار بومی است. از یک ابزار بین المللی می آید.

در سال های گذشته فعالیت حدود هشت موتور جستجوی داخلی اعلام شد که می توان به «زرهبین»، «یوز»، «پارسیجو» و «گرگر» اشاره کرد. بهتر از مرورگرهای خارجی نیازهای مردم را برآورده می کند.

ویژگی های موتور جستجوی ذره بین چیست؟

این مرورگر علاوه بر نمایش نتایج موتورهای جستجو مانند گوگل از طریق موتور جستجو، امکانات و خدمات ویژه ای را ارائه می دهد که باعث بهبود مرور در اینترنت می شود. این موتور جستجو به کاربران اجازه می دهد تا به راحتی به انواع محتوای ویدیویی، صوتی و آموزشی در دنیای وب و شبکه های اجتماعی دسترسی داشته باشند. حتی قسمت صوتی میکروسکوپ انواع مطالب از موسیقی و پادکست گرفته تا سرود و کتاب صوتی را بدون نیاز به دانلود در اختیار کاربران قرار می دهد که در موتور جستجوی گوگل موجود نیست.

بر اساس این اطلاعیه جستجو و دسترسی سریع به فروشگاه های اینترنتی، اطلاعات بازار املاک و خودرو، طلا و … از جمله امکانات ذره بین است. استفاده از این موتور جستجو علاوه بر قابلیت ذره بین دارای مزایای ترافیکی مانند ترافیک رایگان در قالب بسته های اینترنتی و اینترنت نیم بها نیز می باشد. همچنین ارائه پاسخ های هوشمند، امکان جستجو و کاوش در محتوای شبکه های اجتماعی، پیام رسان ها، دسترسی به ویدئوهای داخلی و خارجی، خدمات متنی و تصویری از دیگر امکانات این موتور جستجوی ایرانی است.

از سوی دیگر، توسعه انواع خدمات پاسخگوی نیازهای بومی و محلی، افزایش درآمد ملی از طریق درآمد جوشکاران داخلی، ترویج و توسعه فرهنگ ایرانی-اسلامی در فضای مجازی، کمک به ایجاد مزیت رقابتی برای جوشکاران داخلی نسبت به غیر. رقابت بومی، توسعه زیرساخت های تولید و ارائه خدمات و محتوای مرورگرهای بومی، توسعه دانش و فناوری مرورگرهای داخلی، حفاظت از اطلاعات و ارتقای امنیت ملی در فضای مجازی و بهره مندی از گزارش تست های سلیقه ای کاربران ایرانی برای بهبود خدمات فضای مجازی از جمله نیاز دارد. و اهداف جستجوگران محلی.

همچنین در قسمت افتتاحیه این مرورگر آمده است که سعی دارد تجربه کاربری بهتری را برای دسترسی به محتوا و خدمات در دنیای وب و همچنین جستجوی زبان فارسی ارائه دهد. برای دستیابی به این هدف، ذره بین علاوه بر ارائه پاسخ های هوشمند در زمینه های مختلف (به عنوان مثال، روند قیمت طلا و ارز، پیش بینی آب و هوا در شهرهای مختلف، دستور پخت غذا و …)، موتور جستجوی موضوعی هوشمند را در زمینه های مختلف از جمله ارائه می کند. . به عنوان موزیک، ویدئو، خرید و فروش، اخبار و سرگرمی و غیره را توسعه داده است. شعار این مرورگر دسترسی آسان به خدمات در دنیای وب است که در تلاشیم با ایجاد بستری یکپارچه از موتورهای جستجوی موضوعی در زمینه های مختلف و بدون نیاز به نصب اپلیکیشن های مختلف، تجربه خوبی را برای کاربران ایجاد کنیم. .

اما Zorhbein برای پاسخگویی به جستجوهای عمومی از معماری رایج در موتورهای جستجو به نام metasearch (یا metasearch) استفاده می کند که مانند بسیاری از خارجی های مشابه، علاوه بر خزیدن و رتبه بندی صفحات توسط خود موتور جستجو، از سایر نتایج جستجو نیز استفاده می کند. ماشین.. در دنیای وب سرویس ها و محتوایی تولید می شود که هر روز بر تعدادشان افزوده می شود و دسترسی به آنها برای همه کاربران کار آسانی نیست. ارائه دهندگان خدمات بزرگ در سراسر جهان خدمات متنوعی را برای افزایش دسترسی به این محتوا ارائه می دهند. با این حال، از یک سو، بسیاری از این سرویس‌ها برای کاربران فارسی‌زبان غیرفعال هستند و از سوی دیگر، همچنان می‌توان خدمات متنوع بسیاری را برای تسهیل دسترسی کاربران به این خدمات و محتوای گسترده توسعه داد. به همین دلیل شرکت های بزرگ دنیا به این سمت حرکت می کنند.

بر اساس اطلاعات وب سایت مرورگر زاربین، این مرورگر با ایجاد بستری یکپارچه از انواع موتورهای جستجوی موضوعی، در دو سطح، سعی در تسهیل دسترسی فارسی زبانان به وب سرویس ها و محتوا و انواع شبکه های اجتماعی دارد. در سطح اول، محصولات مختلفی وجود دارند که به این تمرکز در زمینه های مختلف مانند موسیقی، فیلم و سریال، خرید کالا یا خدمات و غیره کمک می کنند. یک اپلیکیشن به همه این محصولات دسترسی دارد.

گفته شده است که چشم انداز صفحه مرورگر را برای تسهیل دسترسی به اطلاعات و خدمات دنیای وب برای تمامی فارسی زبانان در سنین و گروه های مختلف دانش گسترش می دهد. بنابراین، ماموریت زاربین ارائه بستری یکپارچه از موتورهای جستجوگر هوشمند موضوعی برای دسترسی متمرکز به تمامی اطلاعات و خدمات از فضای مجازی فارسی است.

نقطه قوت موتور جستجوی اصلی پاسخگویی به جستجوهای تراکنشی در قالب خدمات تخصصی بود، در حالی که امروزه استفاده از گوگل و یاهو جنبه دریافت اطلاعات و یافتن سایت های مختلف است. اما در کنار این مزایا، جوشکاران بومی با چالش ها و مشکلاتی مواجه هستند و برخی از کارشناسان معتقدند مشکل اصلی جوشکارهای بومی سخت افزاری یا نرم افزاری نیست زیرا می توانند سخت افزار را از وزارت ارتباطات و انفورماتیک و با شرایطی خریداری کنند. از نظر نرم افزاری، جوشکارهای بومی به رشد قابل قبولی رسیده اند. مشکل اصلی این است که این موتورهای جستجو باید مورد پذیرش مردم قرار گیرند و مردم استفاده از موتورهای جستجوی داخلی را به موتورهای جستجوی خارجی مانند گوگل و بینگ ترجیح می دهند.

بنابراین به گفته کارشناسان، توسعه موتور جستجوی ایرانی از جمله ذره بین و استفاده از آن در صورتی امکان پذیر خواهد بود که سرعت موتور جستجوی ایرانی بالاتر از سایر موتورهای جستجو و همگام با پهنای باند داخلی و حجم فارسی باشد. محتوا افزایش خواهد یافت.

بنابراین برای ترغیب کاربران و شهروندان به استفاده از این موتور جستجو باید نسبت به نمونه های خارجی مزیت هایی داشت که با گذشت زمان محقق خواهد شد، از طرفی طراحان این موتورهای جستجو باید بتوانند. برای افزایش تعداد صفحات پردازش شده.. افزایش و افزایش تعداد صفحات به بیش از چند میلیارد.

در سال های اخیر نبود آمار و اطلاعات در مورد کوئری های کاربران به عنوان یکی از نقاط ضعف در این زمینه اعلام شده است، به عبارتی تعداد مراجعه کنندگان به گوگل و تعداد پرس و جو (پرس و جو) در روز به گوگل ارسال می شود. ، یا چند درصد از موتورهای جستجوی محلی درخواست می شود. تقریبی است و برای اندازه گیری دقیق آن باید اطلاعات ارسالی و دریافتی افراد در اینترنت را مشاهده و تحلیل کرد.

این امید وجود دارد که موتور جستجویی مانند Zarebein در فضای رقابتی توجه و اعتماد کاربران را به خود جلب کند و بتواند بخشی از نیازهای مردم را از طریق قابلیت های داخلی تامین کند و افراد به موتور جستجویی که آن را ارائه می دهد مراجعه کنند. محتوای داخلی برای یافتن پاسخ آن سوال.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا