ساخت ۱۰ هزار واحدی نهضت ملی مسکن یاسوج در چه وضعیتی است؟

میجیک/ کهگیلویه و بویراحمد آرزو و آرزوی خانه دار شدن در سال های گذشته با افزایش تورم برای اکثر مردم سخت شده است. |

سقف های بلند گران هستند، خارج از جیب بسیاری از مردم، بنابراین امید به خانه دار شدن طولانی تر و طولانی تر می شود، حدود 6 ماه طرح نهضت مسکن ملی گرفته می شود، اما فقط یک مکان. سمت چپ جایی است که کلنگ است و زمین صافی که از دیوار ساختمان بالا رفته است.

با روی کار آمدن دولت سیزدهم، نهضت ملی مسکن پرتو امیدی را در میان مردم به راه انداخت، توسعه مسکن رویایی است که به دلیل گرانی زمین برای بسیاری رنگ باخته است، اما طرحی که دولت اعلام کرده است. با کمک های سالانه بسازید، نوید روزی را بدهید که این بار کلید درهای خانه های نوساز باید به دست مردم هر استان باز شود.

سهم استان کهگیلویه و بویار احمد از طرح نهضت ملی مسکن 48 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی در چهار سال است. نهضت ملی مسکن یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از اولین روز آغاز به کار این طرح در کشور به دلیل کمبود زمین با موانعی مواجه شد که پس از پیگیری ها و زیارت های فراوان، تکلیف مشخص شد. در روستای «سروک» که در 27 تیرماه بود.

وزیر راه و شهرسازی و مسئولان به مناسبت کلنگ زنی یکی از بزرگترین پروژه های نهضت ملی مسکن به پمپ بنزین منصوری در زمین ساروک رفتند. پروژه ای که نور امید را برای زوج های جوان، مستاجران و بسیاری از افراد بی خانمان روشن می کند و باید نقطه پایانی برای نگرانی مستاجران و خانواده های بی سرپرست باشد، اما همه امیدها را ناامید کرده و تنها کنگ زنی باقی مانده است. و این سرزمین بدون هیچ گونه اقدام و فعالیتی که بلاتکلیف و رها شده و مردم با اجاره و بی خانمانی رها شده اند.

دلیل عقب نشینی از جنبش ملی مسکن، پنهان کاری برخی ادارات است

آیت الله سید «نصیر حسینی» نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج وی در خطبه نماز جمعه با بیان اینکه دولت در زمینه مسکن ملی کار خوبی انجام داده است، تاکید کرد: اما من نمی فهمم اگر طرح نهضت ملی مسکن در یاسوج راه اندازی شود چرا در یاسوج چنین وضعیتی وجود دارد. در این استان بیکاری چندانی نخواهیم داشت و رونق اشتغال ایجاد می شود پس مسئولان به فکر خانه ملی یاسوج باشند.

ما در طرح نهضت ملی مسکن عقب هستیم

سید «علی احمدزاده» استاندار کهگیلویه و بویار احمد همچنین در جلسه شورای مسکن که با حضور ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، گفت: به دلیل پنهان کاری برخی ادارات دولتی از برنامه های نهضت ملی مسکن عقب افتاده ایم. که یک طرح دولتی است. برای اجرا و پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن نیازمند حمایت جدی وزارت راه و شهرسازی هستیم.

وی با اشاره به اینکه دولت مسکن اقشار مختلف جامعه را تامین می کند، گفت: هفته گذشته جلسه ای با وزیر راه و شهرسازی و مسائل مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص نهضت ملی مسکن داشتیم. طرح ها مورد بحث قرار گرفت.

استاندار کهگیلویه و بویار احمد با بیان اینکه کمبود زمین در شهر یاسوج روند اجرای این پروژه را با مشکل مواجه کرد، با اشاره به نگرانی وزیر راه و شهرسازی، ساخت 10 هزار واحد را قطعی دانست. برای شروع در یاسوج، اما برای شروع کار مقدماتی این امر شامل انعقاد قرارداد با پیمانکار و سایر موارد ضروری می باشد. برای شروع این پروژه، دولت و وزارت راه و شهرسازی تعهداتی دارند که پروژه یاسوج را با 10 هزار واحد آغاز کنند.

وی با اشاره به برنامه یک سوم تعهدات وزارت نیرو، راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه، ادامه داد: شرکت توزیع برق به تعهدات خود عمل کرده است، اما وزارت راه و شهرسازی به تعهدات خود عمل کرده است. و سازمان بودجه به تعهدات خود عمل نکرده است.

استاندار کهگیلویه و بویار احمد با بیان اینکه در صورت تکمیل به موقع تعهدات زیرساختی، روند ساخت پروژه نهضت ملی مسکن پیش می رود، گفت: زمانی که سایت فاقد آب و برق باشد، کاری نمی توان انجام داد.

دلیل عقب نشینی از جنبش ملی مسکن، پنهان کاری برخی ادارات است

احمدزاده خواستار گنجاندن موضع راه و شهرسازی در طرح نهضت ملی مسکن شد و گفت: از وزارت راه و شهرسازی می خواهیم که قدم اول را بردارد. طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان ها در حال انجام است اما سرعت اجرای این طرح کند است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هنوز از عملکرد برخی بانک های استان در طرح نهضت ملی مسکن رضایت نداریم، گفت: همکاری ضعیف بانک های استان در طرح نهضت ملی مسکن به دلیل عملکرد مدیر است. در تهران بانک مرکزی پرونده ای را تایید می کند. با این حال، مدیر بانک در تهران بخشنامه ای در مورد سایر موارد صادر کرد و اگر مدیر استانی می خواست کاری انجام دهد، از تهران به او یادآوری می کرد که یکی از دلایل کم کاری بانک ها بوده است. همکاری به دلیل تعامل مدیران بالادستی

وی توضیح داد: اما مردم انتظار دارند سرعت آن افزایش یابد. در یاسوج عقب هستیم و در شهرهای دیگر این کار را انجام می دهیم، اما سرعت پایین است و از این وضعیت راضی نیستیم، چرا که می توانیم برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن بهتر عمل کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویار احمد با اشاره به اینکه باید در یاسوج زمین دولتی بخریم گفت: متوجه شدیم راه و شهرسازی زمین دارد اما این مشکل را از ما پنهان می کنند که کار خوبی نیست. شما نگهبان حکومت هستید. اگر دستگاه ضعیف باشد و به ما گزارش نشده باشد و عازم دستگاه نوری شده باشد با آن برخورد می کنیم.

وی گفت: مردم به من گفتند که زمین هایی در مناطق خاصی از استان متعلق به سازمان های خاصی است. در آن زمان به دلیل پنهان کاری برخی ادارات دولتی، در طرح نهضت ملی مسکن که طرحی دولتی است، شکست خورده بودیم، بنابراین بازرسان را برای بررسی اقلام فرستادیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تقدیر از همکاری سازمان جهاد کشاورزی در نهضت ملی مسکن تصریح کرد: جهاد کشاورزی 60 هکتار زمین برای ساخت 10 هزار واحد دارد اما سازمان هایی که همکاری نمی کنند باید پاسخگو باشند.

دلیل عقب نشینی از جنبش ملی مسکن، پنهان کاری برخی ادارات است

همه باید به ساخت 10 هزار واحد بیایند

ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین نشان می دهد 52 هزار نفر در این استان بی خانمان هستند، گفت: طی دو سال گذشته تلاش های زیادی توسط دولت سیزدهم در راستای طرح نهضت ملی مسکن صورت گرفته که در استان های کشور نیز قابل برچیده شدن است. کهگیلویه و بویراحمد. .

وی با اشاره به ساخت 10 هزار واحد مسکونی در یاسوج گفت: باید از تمام توان استان برای ساخت این واحدهای مسکونی استفاده شود.

پس از 6 ماه مذاکره هنوز توافق نهایی حاصل نشده است

«محمد راستا» مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد وی در گفت وگو با خبرنگاران میجیک، اظهار کرد: سهم استان کهگیلویه و بویراحمد در طرح نهضت ملی مسکن 48 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی برای چهار سال است.

وی افزود: تاکنون بیش از 14 هزار واحد مسکونی در حال بهره برداری است، 2 هزار و 543 واحد افتتاح شده و بیش از 7 هزار واحد مسکونی در مناطق روستایی است.

راستا بیان کرد: طرح نهضت ملی مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد در تمامی مناطق استان به جز شهر یاسوج است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: 50 درصد از ثبت نام کنندگان در طرح نهضت ملی مسکن این استان متعلق به یاسوج هستند.

راستا بیان کرد: تاکنون 700 واحد مسکونی پیمانکاری و بیش از 4000 واحد مسکونی در شهر یاسوج ساخته شده است.

وی ادامه داد: مهمترین مشکل طرح نهضت ملی مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد کمبود زمین برای شهر یاسوج و همچنین همکاری ضعیف بانک ها در اجرای این طرح است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویار احمد گفت: بانک ها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن این استان دستورالعمل های داخلی را دنبال می کنند و مصوبه لازم دولت را رعایت نمی کنند.

با توجه به پیشرفت فیزیکی و وضعیت حذف حدود 10 هزار واحد مسکونی از طرح نهضت ملی مسکن در زمین ساروک (روبروی پمپ بنزین منصوری یاسوج) که توسط وزیر راه و شهرسازی در دومین سفر حذف شد. رئیس جمهور به استان، راستا کرد گفت: با مالک این زمین توافق شده اما به نتیجه نهایی نرسیده ایم و پیگیر نهایی شدن این توافق هستیم.

وی تاکید کرد: این زمین که توسط وزیر راه و شهرسازی برای نهضت ملی مسکن یاسوج خریداری شده، در مرحله تصویب است و تایید نهایی انجام نشده است.

دلیل عقب نشینی از جنبش ملی مسکن، پنهان کاری برخی ادارات است

«محمد منصوری» مالک و سرمایه گذار پروژه 10 هزار واحدی نهضت ملی مسکن یاسوج نیز به خبرنگار میجیک گفت: پروژه 10 هزار واحدی نهضت ملی مسکن یاسوج سرمایه گذاری است و تاکنون 30 میلیارد تومان اعتبار داشته است. صرف یادگیری بدون تکمیل قرارداد شده است.” ما آزمایش را صرف آماده سازی زمین جزئی و علف های هرز کرده ایم.

وی با بیان اینکه طرح کامل آماده است، افزود: قرارداد بین ما به عنوان سرمایه گذار و وزارت راه و شهرسازی آماده امضا است.

منصوری گفت: یکی از مواردی که در شورای عالی شهرسازی باید حل شود این است که با همکاری استان ها تعداد واحدها افزایش یابد.

این سرمایه گذار بیان کرد: حدود 10 هزار واحد مسکونی در سه قطعه 23 هکتاری جنب یاسوج به اصفهان، 20 هکتار در پمپ بنزین منصوری و 14 هکتار حد فاصل مسکن آنلاین نجف آباد تا بازار عمده فروشی باید ساخته شود.

منصوری تصریح کرد: قرارداد تکمیل و بهره برداری از این پروژه مهم در صورت انجام تعهدات مالی کارفرما و عدم جلوگیری از مشکلات و عوامل بیرونی در مدت دو سال انجام می شود.

به گزارش میجیک، ساخت 10 هزار واحد مسکونی با طرح نهضت ملی مسکن از روز سه شنبه 6 تیر 1402 همزمان با سفر رئیس جمهور و با حضور وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مدیران سازمان مسکن آغاز شد. استان کهگیلویه و بویراحمد در شهر یاسوج. پس از تیراندازی تاکنون هیچ اثر و نشانه ای از ساخت و ساز و اقدام دیده نمی شود.

لازم به ذکر است که امروزه خانه برای ساخت و فروش از جیب مردم گرانتر است و گرانی اجاره و حتی خرید خانه باعث ناراحتی مردم این شهر شده و با افزایش خودسرانه قیمت مسکن و اجاره بهای خانه مواجه هستیم. . این در حالی است که طرح نهضت ملی مسکن می تواند آرمان های شهروندان این شهر را پررنگ تر و با هم افزایی ابزارها، همت و تلاش جهادی محقق کند.

حدود 30 ماه از وعده ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در چهار سال دولت سیزدهم می گذرد، اما تکمیل این واحدها در استان کهگیلویه و بویراحمد هنوز فاصله دارد و واقعیت و ظاهر است. ماده و ظرفیت نشان می دهد که گره مسکن در یاسوج مرکز این استان افتتاح نشده است و در جریان ساخت خانه در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد هیچ نشانی از آن نیست. اما قیمت ها افسارگسیخته و دلبخواه و خرید و اجاره خانه افزایش می یابد تلاش جهادی و عزم ملی و جدی تر برای پیگیری این موضوع تا به نتیجه رسیدن.

دلیل عقب نشینی از جنبش ملی مسکن، پنهان کاری برخی ادارات است

مراسم ساخت 10 هزار واحد مسکونی در یاسوج با حضور وزیر راه

دلیل عقب نشینی از جنبش ملی مسکن، پنهان کاری برخی ادارات است

مراسم ساخت 10 هزار واحد مسکونی در یاسوج با حضور وزیر راه

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا