زنان و دختران محجبه در مقابل بی‌حجابی کوتاه نیایند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن فاطمی در خطبه نماز جمعه بعد از ظهر جمعه، موقعیت ماه را به نمایش گذاشت. دهیرا فرمود: در این ماه فرصت روشنی داریم که هر وقت را روز خدا می دانند.

وی با نامیدن این روز به عنوان روز خانواده، تصریح کرد: خانواده کانون مقدسی است که خداوند متعال آن را تعیین کرده است. با بیا و رشد کن

فاطمی بیان کرد: انسان گام اول تربیت را در خانواده می بیند و زیربنای تربیت در این مرکز شکل می گیرد، منش و روش والدین و حتی پدربزرگ ها و مادربزرگ ها و سایر اعضا تاثیر بسزایی در شکل گیری شخصیت کودک دارد.

امام شهرکرد می فرمایند: مردم قدم به قدم در خانواده یاد می گیرند که چگونه کار، انجام دهند و زندگی کنند و نحوه کسب درآمد برای خانواده بسیار مهم است، آثار حرام خواری قابل برگشت نیست.

فاطمی تاثیر شیر مادر را در شکل گیری شخصیت افراد غیر قابل انکار می داند و بیان می کند: همراهان مردم نیز در این زمینه تاثیر زیادی دارند.

وی تاکید کرد: حرام خواری اثر عبور از خط قرمز الهی دارد و برای ثمر دادن فرزندان باید موارد مختلفی را در نظر گرفت.

امام موقت شهرکرد با اشاره به اهمیت حجاب افزود: هم مادر و هم پدر در این امر نقش دارند و گفتار و عمل برای تحقق آن لازم است. والدین در این زمینه نیز باید همینطور باشد، زیرا کودکان به حرف والدین خود که اشتباه می کنند گوش نمی دهند.

وی افزود: زنان باحجاب در مقابل زنان بی حجاب کوتاهی نکنند و لازم است دختران ایرانی و اسلامی قافیه را از دست ندهند و اجازه ندهند افکار مخالفت با فرمان خدا ظهور کند و بدون مخالفت و مزاحمت زنان با حجاب وارد این مبارزه شود.

فاطمی گفت: زنان و دخترانی که محجبه هستند باید قدر خود را بدانند زیرا امروز شاهد داستان هایی از نشانه های آخرالزمان هستیم و این نشان می دهد که این زنان و دختران راه درستی را انتخاب کرده اند.

امام در حالی که شهرکرد خاطرنشان کرد: در روایات آمده است که زنانی در آخرالزمان هستند که بر عقاید خود ثابت قدم هستند و تسلیم گناه نمی شوند.

وی افزود: ایران کشور ثروتمندی است پس مردم آن نباید فقیر باشند.

فاطمی هشدار داد: در طول تاریخ برخی از حاکمان سیاسی منجر به رکود و انحطاط کشور شده‌اند اما اکنون ملت ایران با وجود دشمنی ابرقدرت‌ها روی پای خود ایستاده است.

امام جمعه موقت شهرکرد با اشاره به روز بهزیستی و تامین اجتماعی اذعان داشت: بهزیستی و تامین اجتماعی نهادهای حمایتی هستند که با همت ائمه انقلاب فعال شدند و در بسیاری از کشورهای جهان سوم وجود ندارند.

وی بیان کرد: انتظار داریم بهزیستی و تامین اجتماعی جامعه را به سمت ثروت و خودکفایی سوق دهد و مردم نیازی به این حمایت ندارند و این هم افزایی شکل می گیرد.

فاطمی با بیان اینکه هیئت امنا یکی از نهادهای پربرکت انقلابی است، تاکید کرد: ما در کشور اسلامی زندگی می کنیم که با خون شهدا تقویت شده است، بنابراین شایسته است قوانین ما بر اساس موازین اسلامی شکل بگیرد، هیئت امنا اهتمام دارد که این اتفاق بیفتد و قانون منطبق بر قانون اساسی باشد.

دکمه بازگشت به بالا