زنان وظیفه و رسالت خطیری در گام دوم انقلاب برعهده دارند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

بهشت بادامچیان در گفتگو با خبرنگار آنلاین اظهار داشت: در گام دوم انقلاب اسلامی به دلیل حساسیت های موجود، نقش زنان در عرصه های مختلف موثرتر شده و رسالت اهمیت بیشتری پیدا کرده و باید هوشیارتر بود. . زنان در این دوره دو وظیفه مهم داشتند. چه در توسعه زنان در ایران و جمهوری اسلامی ایران و چه در بخش جهانی باید با آگاهی بیشتر فعالیت های خود را پیش ببرند.

این عضو شورای مرکزی سیزدهمین دوره حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه زنان مسلمان ایرانی الگوهای خوبی همچون خدیجه کبری هستند، اظهار داشت: زنان مسلمان ایرانی الگوهای خوبی هستند.س)حضرت زهرا(س)س) و حضرت زینب(س)س) درند افزود: امروز زنان ما در نظام جمهوری اسلامی با توجه به جایگاه خانواده و مادر و حفظ حریم عفاف و حجاب در تمامی عرصه های اجتماعی، سیاسی، هنری، اقتصادی و علمی حضور پر رنگی دارند. در جامعه. رویداد.

وی با بیان اینکه در دوران مشروطه و دوران رضاشاه خفقان رضاخانی مختص زنان و حتی مردان بوده و فعالیت های سیاسی و حزبی ممنوع بوده است، افزود: رضاشاه بر اساس نظر فراماسون ها و افراد این فرقه غربی شدن زنان ایرانی را مطرح کرد. . که در دادگاه نفوذ دارند و عملاً اعمال خود را معمولاً با نظر اطرافیان دنبال می کنند.

زنان قبل از انقلاب در تشکل های فرهنگی و مذهبی بودند

بادامچیان افزود: برخی از زنان مخالف دوران خفقان رضاخانی هستند و با غرب زدگی زنان موافق نیستند و او برای دفاع از حریم زن و دفاع از دین و حجاب زنان مسلمان وارد صحنه شد و در واقع زن در فرهنگ و دین است. سازمان های قبل از انقلاب هم وجود دارند

وی افزود: در زمان رضاشاه زنان فشارهای زیادی می شنیدند که به سمت غرب زدگی بروند و در آن زمان به زنان بسیار ظلم می شد و بسیاری از زنان مجبور به حجاب بودند. آنها جان خود را از دست دادند و زنان در این دوران تحت ستم بی پایان قرار گرفتند.

طرح غربی‌سازی زنان ایرانی قبل از انقلاب به شکست منجر شد

بادامچیان بیان کرد: طرح غرب زدگی زنان ایرانی از یک سو زنان را حساس کرد و از سوی دیگر مردم، علما، مراجع و علما را به صحنه آورد و از زنان حمایت کردند در نتیجه طرح غرب زدگی. زنان ایرانی باعث شکست شدند. حقیقت این است که مردم از این طرح ضد اسلامی حمایت نمی کنند و هر اقدامی از سوی دولت انجام می شود.

این بانوی فعال سیاسی گفت: در دوران پهلوی دوم با دو دسته از زنان طرف بودیم، یک دسته از زنان متدین در مقابل استکبار ایستادند و از حجاب دفاع کردند و دشمنان اسلام ستیز را از ترویج افکار در ایران باز داشتند. جامعه.” دسته دوم زنانی هستند که برنامه های استکباری انجام می دهند و با ایجاد انجمن ها و جذب زنان به فرهنگ غرب سعی در اسلام زدایی دارند.

بادامچیان تصریح کرد: در دوران پهلوی نقش زنان در گروه های چپ بالا بود، زیرا برای آنها پیروان دین و شریعت وجود نداشت و از زنان به عنوان ابزار استفاده می کردند و بسیاری توسط رژیم و ساواک دستگیر می شدند، به همین دلیل بود. . اعتقاد بر این است که زنان در حزب توده فعال هستند، وقتی اینطور نیست استفاده از زنان بیشتر ابزار است. زمانی که ساواک زنان فعال حزب توده را دستگیر کرد، تحت شدیدترین شکنجه ها قرار گرفتند و در واقع حیثیت زنان را زیر سوال بردند.

وی تصریح کرد: حزب توده در دوره پهلوی دوم به دلیل اینکه چپ بودند و شرع برایشان مهم نبود، از طریق دانشگاه دانشجویان دختر را جذب می کرد و یکی از دغدغه های زنان مسلمان برای حضور در حزب، موضوع بازداشت بود. و شکنجه توسط ساواک حزب موتلفه معمولاً نقش حمایت از مردم و نزدیکان را داشت.

در دوران انقلاب، زنان نقش حمایتی از مردان داشتند

این بانوی فعال سیاسی تصریح کرد: در نهضت امام راحل، زنان به دلیل دیدگاهی که نسبت به زنان داشتند در راهپیمایی های ضد نظام شرکت می کردند، اما یادتان باشد که ساواک و رژیم از نظر فقهی و شرعی، زنان را دستگیر و شکنجه می کردند. آنها فعلاً به همان شکلی که دستگیر نمی شوند رصد می شوند، اما این زنان نقش حمایتی برای مردان دارند و شاید اگر این حمایت نبود، شاید مردان برای شرکت در کمپین ضد رژیم به صحنه نمی آمدند. مثل زنان خانواده ما که از مردان در نقش مادری و همسری حمایت می کنند تا با رژیم مبارزه کنند و روی صحنه بروند.

وی در خصوص حمایت زنان از فعالیت های سیاسی علیه رژیم ستم شاهی گفت: همسر شهید اندرزگو از همسرش بسیار حمایت می کرد که باید به یاد داشته باشیم و یا خانم طاهره سجادی که همسر حاج آقا مهدی غوریان هستند از همسر خود بسیار حمایت کردند. در مبارزه علیه رژیم شاهی، از دیگر زنان موفق جمهوری اسلامی، مرحوم ایبو دباغ که بسیار فعال بود و نمونه یک زن موفق در جمهوری اسلامی بود، فعالیت های اجتماعی خوبی داشت و حریم حجاب و حجاب را حفظ می کرد. عفت

یکی از اعضای حزب اسلامی موتلفه افزود: در سال 56 زنان با جدیت وارد صحنه شدند و در تظاهرات و راهپیمایی ها نقش مؤثری ایفا کردند و در این زمان نقش زنان در تشکل های اسلامی بسیار گسترده، پر رنگ و مؤثر بود.

بادامچیان گفت: زنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ محدودیتی برای فعالیت سیاسی ندارند و می بینیم که با حفظ ارزش های دینی با عضویت در حزب جمهوری اسلامی می توانند در مجلس و مجلس اسلامی کرسی به دست آورند. می خواهم نشان دهم که دکتر فاطمه رهبر به عنوان نمونه یک زن موفق اصیل ایرانی اسلامی، می تواند اقدامات خوب و موثری را برای جامعه زنان و جامعه اسلامی ایران به ارمغان بیاورد.

دکمه بازگشت به بالا