زنان در انعکاس رویداد غدیر نقش مهمی داشتند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حجت الاسلام رضا شامگاه چهارشنبه در همایش «زنان مدافع ولایت» که به مناسبت دهه امامت و ولایت در حوزه علمیه فاطمیه برگزار شد، مورد تقدیر قرار گرفت.س) وی که در مشگین شهر برگزار شد، تصریح کرد: در دوران جاهلیت جاهلیت زن هیچ ارزشی نداشت و دختر را مایه ذلت و خواری می دانستند اما با ظهور اسلام خط باطلی در این تفکر باطل کشیده شد.

وی تصریح کرد: اسلام برای رسیدن به کمال و ارزش بین زن و مرد حد و مرزی را مشخص نکرده است، بلکه معیارهای تقوا و نقش اجتماعی را برای زن معرفی کرده است.

مؤسس حوزه علمیه فاطمیهس) مشگین شهر به نقش زنان در حمایت از حریم امامت و ولایت اشاره کرد و گفت: حمایت صدیقه کبریس) از حضرت علی (آ) و فداکاری زنان در عرصه های مختلف کربلا نمونه ای از نقش مهم این قشر بزرگ در حمایت از امنیت استان است.

حجت الاسلام کرامتی با اشاره به نقش مهم زنان در انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس افزود: تاریخ انقلاب مشارکت و نقش آفرینی زنان را فراموش نخواهد کرد زیرا زنان علاوه بر حضور در در میدان نبرد، نقش مهمی در تربیت و حمایت از نیروهای انقلابی داشته باشد و از همسر و فرزندان خود حمایت کند تا بتوانند به اهداف اسلام برسند و پاسداری از ولایت داشته باشند.

کشیش ها مشگین شهر وی به موضوع غدیر خم و نقش زنان در آن اشاره کرد و ادامه داد: در واقعه غدیرخم زنان بسیاری راوی خطبه های غدیر بودند و نقش مهمی در به تصویر کشیدن این واقعه مهم داشتند.

دکمه بازگشت به بالا