زنان بازیچه سرمایه‌داری – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، وحیده علی میرزایی. محقق در مورد زنان و خانواده از زنان در سوابق می گوید که جزئیات آن به شرح زیر است.

شبکه های اجتماعی در چارچوب جامعه اطلاعاتی، منعکس کننده کارکرد مؤثر این شبکه هاست که همگرایی است. شبکه های اجتماعی به عنوان یکی از پرطرفدارترین سرویس ها در دنیای مجازی، منجر به شکل گیری مفاهیمی مانند صمیمیت و اعتماد در دنیای مجازی شده است. مفاهیمی که در گذشته دور از دسترس نبودند به رویاهایی تبدیل شده اند که باید به آنها دست یافت و محقق شد. ارتباط در شبکه های اجتماعی یک ارتباط خودجوش است. در این سبک ارتباطی، نقش افراد در تولید، انتشار و دریافت پیام بیشتر است.

این پیام به دو صورت و در میان گروه های مردم منتشر می شود. شبکه های اجتماعی با توجه به قدمت آن، اولین جایی است که کاربران در مواجهه با شایعات و موضوعات غیرمنطقی می توانند به آن نگاه کنند. کاربران قبلاً این مشکلات را در صفحات شخصی خود حل می کردند. اما گسترش سریع شبکه های اجتماعی و گسترش آن در بین مردم سوالاتی را در مورد عواقب احتمالی آن برای کاربران و جامعه ایجاد کرده است.

با نگاهی دقیق، جامعه می تواند ترکیبی از بسیاری از شبکه ها از جمله شبکه های درون سازمانی، شبکه های درون سازمانی، شبکه های شخصی، شبکه های کامپیوتری، شبکه های فرامرزی تصور شود که اطلاعات از طریق آنها جریان می یابد. شبکه های اجتماعی در طول پیشرفت تکنولوژی به عنوان رسانه های اجتماعی نیز شناخته می شوند. در تعریف رسانه اجتماعی باید گفت که نوعی رسانه است که پس از رسانه های جمعی پدید آمده و امکان تعامل بین تولیدکنندگان و گیرندگان پیام را فراهم می کند.

به گفته کارشناسان، شبکه های اجتماعی مانند سایر فناوری ها هنجارها و ناهنجاری های خاص خود را دارند. شبکه‌های اجتماعی مجازی و شکل‌گیری روابط فرهنگی و اجتماعی در قالب آن، ضمن اینکه ابزاری مفید برای کسب و تبادل اطلاعات و همچنین محلی برای بیان و اشتراک هویت فرهنگی اعضای آن هستند، می‌توانند مخرب نیز باشند.

به عبارت دیگر، شبکه‌های اجتماعی ابزار قدرتمندی هستند که به دلیل عدم پایبندی به مؤلفه‌ها، ارزش‌ها و هنجارهای جامعه می‌توانند منجر به فساد شوند و همچنین ابزاری برای آموزش و رشد علمی، فرهنگی و اجتماعی هستند. از این رو با وجود شبکه های اجتماعی مجازی شکل جدیدی از زندگی در فضای مجازی شکل گرفته است و ارتباط بین افراد با شکل سنتی متفاوت است و تحول انکارناپذیری در روابط اجتماعی ایجاد شده است.

در بحث آسیب شناسی نهادهای خانواده یکی از مهمترین محورها بررسی آسیب های ناشی از تغییرات خانواده است. تحولاتی که منشأ تحولات عمیق و اساسی در نوع روابط و ارزش های خانوادگی است. ظهور فناوری ارتباطات در عصر امروز به همراه تحولاتی که در فضای مجازی رخ می دهد، کارکرد خانواده را مختل کرده است.

بحران برهنگی در فضای مجازی که مدت زیادی از خود را به عنوان یک چالش مذهبی و فرهنگی نشان نداده است، کمتر از ده سال پس از تشکیل اولین شبکه اجتماعی بروز کرده است. بنابراین استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی بر وضعیت معصومیت و جوانی تأثیر منفی می گذارد و در عمل مشکلاتی را در این زمینه برای جوانان ترویج می کند. آنچه در جامعه دینی به عنوان بدحجابی و بی حجابی با آن مواجه هستیم فرهنگ استعماری و وارداتی است. پس از انقلاب نیز دشمن برای پیشبرد اهداف استعماری کشورهایی را در نظر گرفته است که مانند ایران احترامی قائل نیستند که دارای اصالت فرهنگی باشند و از تلاش در این راه دوری نکنند. خیلی احمقانه است که دشمن با هدف رعایت حریم زن، این فریضه الهی را برگزیده و شعار حجاب اختیاری را سر داده است! نمی دانستند که برای ارضای خواسته های کثیف خود و انباشتن زباله های سرمایه داری، این آینه زیبایی خدا را بازیچه ساخته اند.

دکمه بازگشت به بالا