زلنسکی: از اینکه اسرائیل به ما سامانه پدافندی نداد، بهت زده‌ام

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین صبح یکشنبه از مخالفان رژیم موقت صهیونیستی برای تحویل سامانه دفاع موشکی به کشورش ابراز ناخرسندی کرد.

زلنسکی در مصاحبه ای گفت از اینکه تل آویو سیستم های دفاع موشکی را به اوکراین برای مقابله با حملات موشکی روسیه نفروخته است، متعجب است.

به گزارش رویترز، وی گفت: من نمی دانم چه اتفاقی برای اسرائیل می افتد، من واقعاً متعجب هستم زیرا نمی دانم چرا آنها دفاع هوایی نمی کنند.

رئیس جمهور اوکراین اندکی پس از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه دونباس در 24 فوریه (5 مارس) از رژیم صهیونیستی خواست سامانه دفاعی «گنبد آهنین» را به کشورش بفروشد.

زلنسکی در این مصاحبه توضیح داد: “می دانم که آنها در مورد سوریه و روسیه وضعیت سختی دارند. اما من حقیقت را می گویم. گفتگوهای من با رهبران اسرائیل برای کمک به اوکراین مفید نیست.”

از سوی دیگر، «دمیترو کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین نیز اظهارات مقامات روسیه مبنی بر استفاده از سلاح هسته ای برای دفاع از خود را «غیرقابل قبول» توصیف کرد.

به گزارش رویترز، کولبا در صفحه توئیتر خود نوشت: اظهارات غیرمسئولانه پوتین و لاوروف در مورد احتمال استفاده از سلاح هسته ای غیرقابل قبول است، اوکراین تسلیم نخواهد شد، ما از تمام قدرت های هسته ای جهان می خواهیم که اکنون اعتراض کنند و روسیه را در جریان بگذارند. که سخنان آنها جهان را به خطر می اندازد و نباید آنها را تحمل کرد.

310310

دکمه بازگشت به بالا