رییسی: تا پایان دولت، روستای بدون آب در کشور نخواهیم داشت

رئیس جمهور گفت: تا پایان دولت به دنبال این هستیم که هیچ روستای مشکل آب در کشور نباشد تا مردم نگران نباشند.

به گزارش میجیک، سید ابراهیم رئیسی شامگاه جمعه 19 فروردین ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه خوزستان اظهار کرد: در دور دوم سفر می توانم علاوه بر مردم اهواز به شهرهای دیگر نیز سفر کنم. به دزفول، اندیمشک و شادگان رفتیم، اما خوزستان استان پهناوری است و من به فرصت های بیشتری نیاز دارم تا بتوانم به همه شهرها سر بزنم و قدر آنها را بدانم.

وی با بیان اینکه سفر در دور دوم به دنبال تصویب دور اول است، افزود: از مصوبه نوبت اول 8 هزار میلیارد تومان اعتبار جذب شد و کار نیز تکمیل شد اما بیش از 200 مصوبه برای دور دوم سفر و به دنبال تصویب برای اجرا هستیم. پیگیری و اجرای توافق نیز راز اساسی توافق است تا شاهد اجرای آن باشیم.

رئیس جمهور گفت: اراده مردم باید عملی شود و اراده مردم می تواند اشتغال زایی کند و نگرانی ها در این زمینه باید برطرف شود و نرخ بیکاری در استان کاهش یابد.

وی ادامه داد: در ارتباط با کشورهای عربی که حوزه کاری ما هستند، میزان کار تجاری به 4 تا 5 برابر افزایش یافته است و خوزستان می تواند در این زمینه برای کار اقتصادی نقش آفرینی کند. کارهایی که بیش از 30 سال است در مورد آن بحث می شود، مانند کارهای راه آهن در شلمچه و بصره، آغاز شده است. هدف کار راه آهن تسهیل کار تجاری در منطقه است.

رئیسی افزود: با توجه به خواست مردم پروژه هایی که پروژه های مهمی در حوزه برق است و کارهای بزرگی در این زمینه انجام می شود. بیش از 300 مگاوات در حال ورود به شبکه برق کشور است و در گام بعدی به مرز 500 مگاوات می رسد.

وی گفت: در دولت سیزدهم به 1700 روستا آب داده شد و در این سفر به 1876 روستای دیگر آب داده شد و 10 هزار روستا در دستور کار دولت است و تا پایان به دنبال آن هستیم. دولت تا هیچ روستایی در کشور مشکل آب نداشته باشد.

رئیس جمهور با اشاره به افتتاح پالایشگاه گاز در هویزه گفت: این امر به جمع آوری مشعل هایی که مردم را رنج می دهد و ثروتی که می سوزد کمک می کند.

در امتداد…

دکمه بازگشت به بالا