رونق اولین بازار خودروهای الکتریکی آسیای جنوب‌شرقی

سنگاپور اولین بازار آسیای جنوب شرقی برای خودروهای الکتریکی فولکس واگن خواهد بود.

به گزارش میجیک، سنگاپور اولین بازار آسیای جنوب شرقی است که خودروساز آلمانی فولکس واگن یک خودروی الکتریکی با هشت مدل را در سال 2024 عرضه خواهد کرد.

کورت لایتنر، مدیرعامل گروه فولکس واگن سنگاپور، گفت که پیش فروش خودروهای برقی برند اشکودا و فولکس واگن در اواخر سال 2023 آغاز می شود و تحویل در سه ماهه اول سال 2024 آغاز می شود.

او در یک مصاحبه رسانه ای، از سه خودروی الکتریکی آینده فولکس واگن ID.4 خودروی کوچک اسپرت (SUV) و نسخه با عملکرد بالا، ID.4 GTX، و همچنین شاسی بلند بزرگ اشکودا انیاک نام برد. همچنین کوپه ID.5 اشکودا و کوپه انیاک به سنگاپور می آیند.

لایتنر گفت که این باعث می شود سنگاپور اولین کشور در جنوب شرقی آسیا باشد که طیفی از خودروهای برقی فولکس واگن را دریافت می کند و یکی از اولین بازارهای جهان است که بخشی از موج دوم پیشنهادات فولکس واگن EV است.

وی طرح سبز 2030 سنگاپور را یکی از دلایل اصلی ذکر کرد و گفت: خودروهای برقی در حال حاضر تنها گزینه تجاری قابل دوام هستند. تمام خودروها و تاکسی های جدید تا سال 2030 به مدل های انرژی پاک تر تبدیل خواهند شد و این جزیره 60000 نقطه شارژ خودروهای الکتریکی خواهد داشت.

بر اساس گزارش رویترز، لایتنر افزود که در این برنامه ریزی، ما فکر می کنیم نقطه اوج سنگاپور حدود سال 2025 یا 2026 است. در این زمان شاهد خودروهای الکتریکی برابر با موتورهای احتراق داخلی در فروش خودروهای سواری جدید خواهیم بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا