روند کاهشی قیمت گوشت قرمز در ایام پایانی سال/جزئیات واردات موز

قیمت گوشت | گوشت

معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی از روند کاهش قیمت گوشت قرمز در پایان سال و نزدیک شدن به سال جدید خبر داد.

به گزارش میجیک، محسن شیراوند به طور ویژه به قیمت محصولات پروتئینی اشاره کرد و گفت: در چند روز گذشته شاهد کاهش قیمت گوشت قرمز بودیم که بیشتر در گوشت قرمز است و این کاهش به دلیل دولت است. سیاست واگذاری امورش». به سازمان ها و بخش خصوصی.

وی افزود: موضوع تنظیم بازار و تامین محصولات پروتئینی در آستانه عید سعید فطر به اتحادیه کشوری و انجمن پرورش دهندگان کشور واگذار شد و موضوع واردات نیز در همان زمان به این گروه ها واگذار شد. زمان، پس مثبت است. کاهش قیمت محصولات پروتئینی حاصل مشارکت دولت و بخش خصوصی است.

معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی ورود شرکت پشتیبانی امور دام به عنوان مباشر و تامین کننده مالی را از اقدامات دولت برای کمک به بخش خصوصی در این حوزه برشمرد و گفت: حجم واردات خواهد بود. افزایش بر اساس برنامه ریزی انجام شده و با کمک بخش خصوصی از چند مبدا واردات خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه افزایش واردات تاثیر بسزایی در ثبات بازار دارد، گفت: وزارت جهاد کشاورزی دو سیاست اصلی را دنبال می کند که یکی تامین بخش خصوصی از بازار داخلی و دیگری واردات توسط همین بخش است. در عین حال امیدواریم در آینده با رفع این شرایط بتوانیم مشکل صادرات دام را در کشور حفظ کنیم و در عین حال واردات نیز برای تامین نیاز داخلی توسط صادرکنندگان انجام شود زیرا بازار مکانیزم عرضه و تقاضا

شیراوند گفت: تاکنون بیش از 1000 تن گوشت قرمز به کشور وارد شده است و این روند واردات با برنامه ریزی با واردکننده حداقل تا پایان خرداد ادامه خواهد داشت و به افزایش حجم و کمیت ادامه خواهیم داد. . .

وی بیان کرد: یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت گوشت این است که در فصلی هستیم که عرضه دام های داخلی به بازار محدود است به دلیل اینکه فصل تولید مثل است، زایش انجام می شود. در اسفند تا فروردین و پس از آن بر اساس سیاست تولیدکننده بر اساس بارندگی مناسب، مرتع مناسب و عرضه دام به بازار، قیمت گوشت کاهش می یابد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی بیشترین التهاب را در حوزه گوشت بز بیان کرد و گفت: تولید دام سبک برخلاف دام سنگین به صورت سنتی انجام می شود. بخش، شاهد ورود صنعت به این بخش خواهیم بود تا در آینده روند ثبات در عرضه و قیمت دام سبک از دام داخلی فراهم شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، وی با بیان اینکه قاچاق نیز یکی از عوامل کاهش عرضه گوشت و افزایش قیمت در کشور است، گفت: در جریان نوسانات ارزی، قیمت دام ایرانی در کشورهای منطقه از 4 دلار به دلار بیشتر 6. ظاهراً اختلاف قیمت ارز و قیمت ثابت دام ایران باعث قاچاق به کشورهای همسایه و برخی کشورهای خاص با حجم قابل توجهی می شود که همیشه انجام می شود. بر وضعیت قیمت تاثیر نمی گذارد.

شیروند با بیان اینکه روزانه بین 700 تا 1000 تن گوشت منجمد در کشور توزیع می شود، گفت: گوشت منجمد بز در فروشگاه های زنجیره ای 150 هزار تومان، گوشت چرخ کرده وارداتی 175 هزار تومان، گوشت مخلوط 177 هزار تومان توزیع می شود. تومان. و گوشت ران 220 هزار تومان که در فروشگاه های زنجیره ای توزیع می شود. همچنین بزهای وارداتی با میانگین قیمت 247 هزار تومان به فروش می رسد.

به گفته وی، بر اساس تفاهم صورت گرفته با بخش خصوصی و ماموریتی که به شرکت پشتیبانی امور دام محول شده است، امیدواریم بتوانیم میزان قابل توجهی از واردات گوشت را به ویژه در حوزه دام سبک و گوشت گوسفند افزایش دهیم تا بتوانیم گوشت با کیفیت بالا را در اختیار جامعه قرار دهید.

معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی به عرضه فعلی مرغ اشاره کرد و گفت: تا کنون مشکل خاصی برای تامین مرغ و پروتئین مرغ نداشته ایم و تولید در حال انجام است. توزیع.” مرغ نیز با قیمت مناسب در بازار موجود است.

وی همچنین به توزیع مرغ منجمد اشاره کرد و توضیح داد: به دلیل نزدیک شدن به پایان سال دو پیک مصرف همزمان داریم که یکی آخر سال و دومی ابتدای سال است. ماه مبارک رمضان به دلیل اینکه در بازار ساخته نمی شود، توزیع مرغ منجمد با قیمت کیلویی 45 هزار تومان در دستور کار قرار گرفته و اجرا می شود.

شیراوند با بیان اینکه توزیع محصولات پروتئینی تنظیم بازار در فروشگاه های زنجیره ای که بیش از 6 تا 7 هزار شعبه در سراسر کشور را شامل می شود، انجام می شود، ادامه داد: استفاده از شبکه زنجیره ای در زمینه تنظیم بازار و توزیع گوشت گرم و منجمد می باشد. یک تجربه جدید و تاثیر خوبی دارد، در شهری مثل تهران مرکزی مثل میدان میوه و تره بار شهرداری داریم که شاید همه شهرها این مرکز را نداشته باشند.

وی افزود: در حال حاضر در زنجیره تنظیم بازار بر اساس تفاهم صورت گرفته با سازمان جهاد استانی (عمدتاً استان تهران)، تجار و قصابان امین در سطح شهرستان در توزیع گوشت تجار و قصابان امین داریم. شناسایی شده و بازار گوشت در آن تنظیم می شود بنا به صلاحدید خواهد بود.

الزامات واردات موز

معاون وزیر جهاد کشاورزی در خصوص واردات موز نیز گفت: واردات موز بر اساس سیاستی است که در گذشته در قبال صادرات سیب اعلام شده که شامل تعرفه 20 درصدی و عوارض واردات می شود به طوری که امروز. التهاب در عرضه و قیمت موز در حال حاضر واردات موز در ازای صادرات سیب همچنان قانونی است و همچنین اگر فردی بخواهد از تالار دوم نیما استفاده کند می تواند با ارز دوم موز وارد کند. تالار، بنابراین ما یک انحصار داریم که فقط باید از طریق صادرات سیب انجام شود و در عین حال، هر دو مدل قابل استفاده توسط تجار است.

به گفته وی، در هفته ای که گذشت، موز به صورت انبوه وارد کشور شد و قیمت آن نسبت به موز وارداتی پیش از این مناسب تر و ارزان تر است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا