روایت طوفان‌های سهمگین زندگی یک دختر در «ساکن خیابان ملک» – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین _ گروه فرهنگ و ادب: کتاب «ساکنان جالان مالک» که در آنلاین 1402 توسط انتشارات سوره آنلاین منتشر شده است، حاوی زندگی نامه اشرف جواهری است. زنی که در خط نوشتاری خود ثابت می کند که یک زن قوی پشت هر مرد موفقی وجود دارد، پشت یک زن موفق نیز دوستان و مردانی همدل هستند که به این زنان انگیزه می دهند که مصمم تر از قبل قدم بردارند. خواسته ها و اهداف

کتاب «ساکنان جالان ملک» پر از اتفاقات ریز و درشت است. جریان های زندگی را که گاه بادهای تند می زند و در زندگی افراد تشویش و نگرانی ایجاد می کند، ثبت می کند، اما چیزی از اشتیاق خواننده برای ادامه کتاب کم نمی کند. اشرف در همه حوادث زندگی قوی بوده و زنده مانده است. دختری که در چهارده سالگی ازدواج کرد، همسرش کاظم را فرشته ناجی خود نامید. فرشته ای که انگار پدر پس از مرگ این مرد را به دخترش داد تا قایق نجات پسرش در طوفان زمان به مکانی امن پناه برد. اشرف با حمایت همسرش به تحصیل ادامه داد و با همه سختی ها به جایی که باید می رسید رسید.

خاطرات اشرف جواهری پر از تاریخ و حوادث است. صدای انقلاب و تظاهرات در جای جای کتاب به گوش می رسد. تلاش برای تغییر سرنوشت ملتی خسته از وضعیت موجود و چشمان در مشت گره کرده جوانی چون اشرف در سراسر کتاب موج می زند و آن قسمت از تاریخ و زندگی راوی را زیباتر می کند.

اشرف با وجود مادر بودن دیپلم گرفت. او در کنار تحصیل تلاش می کند تا خواسته های دوستانش را برای ایجاد جامعه ای بهتر برآورده کند. وقتی وارد دانشگاه شد در هر گروه و کلاسی شرکت می کرد که به او کمک می کرد تا به اهدافش برسد. با وجود بچه ها، تحصیل و فعالیت های سیاسی برای آنها به معنای خستگی نیست.

«ساکنان جالان ملک» نیز از مهاجرت و تنهایی بسیار می گوید. وقتی اشرف مجبور می شود چندین بار شهرش را ترک کند، زیرا همسرش کار می کند یا در دانشگاه قبول می شود، با ناراحتی از تنهایی و غربت خود به شوف می گوید. غمگین به دور بودن از دلبستگی و خوشحالی از نزدیک بودن به اراده او. به آن ترتیب مسیر و سیر کمک به همنوعان در کتاب «ساکنان جاده املاک» بیان شده است. راوی با داشتن سه فرزند و مشکلات کوچک و بزرگ در زندگی و کار به دیگران در هر بخشی از زندگی که فرصتی برای نفس کشیدن دارد کمک می کند. حتی اگر این کمک مثل یک ساعت نشستن در مینی بوس و گرفتن یک لقمه نان و پنیر باشد.

جهاد یکی از شاخصه های اشرف جواهری است. نوع جهاد مهم نیست. گاهی در پشت جنگ، گاهی در راه علم و دانش و بارها برای رفع مشکلات دوستان و دانشجویان. اشرف در زندگی خود یک سرباز بود و هنوز هم سرباز است. تنها با توجه به نیازها و قابلیت های میدان جنگ و فعالیت های آن تغییر می کند. او زنی است که با ناممکن ها مبارزه می کند. زنی که از کودکی می داند چگونه مشکلات را حل کند و غیرممکن ترین ها را به نفع خودش حل کند. اشرف هم پرستار قلب است. بسیاری از مردم با صبر و مراقبت شفا و آرامش می یابند.

کتاب «ساکن جلان مالک» پر از فعالیت و پیاده روی است. از یک قدم مصمم و به جلو و یک لحظه متوقف نشوید. اشرف به یاد او هرگز از حمایت شوهرش غافل نشد. کاظم در تمام خاطرات نقش مهمی داشته است. مردی که با نگهداری از بچه ها و آوردن غذا برای همسرش و تعطیلات مکرر نشان می دهد که در تمام مراحل همسرش را همراهی و حمایت خواهد کرد.

نامه خانم جواهری نشان می دهد که داشتن انگیزه بالا، پشتکار در مسئولیت ها، تلاش برای تامین زندگی بهتر برای اطرافیان، پیشرفت و یادگیری و … بدون کمک و همراهی ایشان قابل انجام نیست. شوهرت

اشرف جواهری نام کاظم را در صدر فهرست کارنامه و زندگی موفق خود قرار داده است. وجود هدیه و حمایت خداوند دلیل محکمی بر عملکرد خانم جواهری است.

دکمه بازگشت به بالا