رشد ۴۲ برابری ورود اشخاص حقوقی به سامانه مودیان 

سامانه مودیان

رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه حجم ورود اشخاص حقوقی به نظام مالیاتی نسبت به گذشته 42 برابر شده است، گفت: با اجرای کامل قانون در فروشگاه پایانه و سامانه مالیاتی، نه تنها مالیاتی. سیستم بلکه اقتصاد کشوری که دستور خواهد داد.

به گزارش میجیک، محمدهادی سبحانیان – رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در برنامه خط اول گفت: دولت نمی خواهد با افزایش نرخ مالیات، درآمدهای مالیاتی را افزایش دهد. افزایش درآمد مالیاتی با تمرکز بر غلات بزرگ و فرارهای مالیاتی محقق خواهد شد.

وی افزود: در دولت سیزدهم بیش از 50 درصد بودجه از محل درآمد مالیاتی تامین می شود و سهم درآمد نفت در بودجه به کمتر از 30 درصد رسیده است.

سبحانیان تاکید کرد: مالیات پرداختی حدود 50 درصد کسب و کار صفر است و میانگین مالیات اخذ شده از برخی مشاغل و سایر مشاغل به شرح زیر است: دفتر اسناد حدود 14.5 میلیون، رستوران 9 میلیون، زیورآلات 9.9 میلیون، هنرمند 6 میلیون، لوازم خانگی 6 میلیون. ، که نشان می دهد فشاری بر مالیات دهندگان و تجارت خرد و حرکت به سمت همان مالیات استانی وارد نمی کند.

وی در خصوص افزایش درآمد مالیاتی در بودجه گفت: سطح درآمد مالیاتی به ویژه در حوزه تولید در دو سال گذشته نه تنها افزایش یافته، بلکه 7 درصد کاهش یافته است.

رئیس سازمان امور مالیاتی تاکید کرد: افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده بر اقشار آسیب پذیر جامعه اعمال می شود. اصولاً مالیات تعدیل از گروهی که مصرف کننده زیاد است اخذ می شود و کالاهای اساسی مربوط به سفره مردم مانند آرد گوشت و… و خدمات پزشکی مشمول مالیات نمی شود.

وی با بیان اینکه شاهد رشد 42 برابری حجم ورود اشخاص حقوقی به نظام مالیاتی بودیم، افزود: با اجرای کامل قانون در پایانه مغازه و نظام مالیاتی نه تنها نظام مالیاتی بلکه اقتصاد کشور درست خواهد شد

سبحانیان بیان کرد: تلاش می کنیم وظایف مالیاتی مودیان را با آرامش و همدلی به ساده ترین، راحت ترین و باارزش ترین شکل انجام دهیم که به نفع خود آنها نیز هست.

رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: اکنون مودیان می توانند در کمتر از یک دقیقه با دستگاه کارت خوان اندروید صورتحساب الکترونیکی ارسال کنند.

به گفته سبحانیان، تنها دغدغه فعالان اقتصادی باید کسب و کار خودشان باشد و ما در نظام مالیاتی تمام تلاش خود را می کنیم تا با توسعه خدمات الکترونیک، کار را به بهترین نحو ممکن تسهیل کنیم.

وی تاکید کرد: رویکرد مالیاتی باید برای فعالان اقتصادی قابل پیش بینی باشد. اکنون قبل از تدوین بخشنامه ها و آیین نامه ها از طریق سامانه در اختیار ذی نفعان قرار می گیرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا