راه‌حلی برای کاهش مصرف اینترنت وجود دارد؟

مصرف اینترنت

تنها با یک تغییر کوچک در تنظیمات گوشی یا اپلیکیشن خود، می توانید در مصرف اینترنت و وای فای گوشی خود صرفه جویی کنید و از آن بهینه تر استفاده کنید، زیرا با انجام یک کار ساده، بیشتر مصرف اینترنت کاهش می یابد. همه چيز.

به گزارش میجیک، با افزایش سرعت اینترنت و آغاز توسعه نسل پنجم 5G، حجم بیشتری از کاربران اینترنت در شبکه های اجتماعی، کار و آموزش آنلاین مورد استفاده قرار می گیرند که در نتیجه کاهش هزینه های اینترنت و مدیریت مصرف منجر می شود. ضروری تر از قبل

یکی از چیزهایی که در اوقات فراغت شما می تواند سرگرم کننده باشد، گشت و گذار در شبکه های اجتماعی و وب گردی به گونه ای است که می تواند ساعت ها شما را سرگرم کند بدون اینکه متوجه شوید از اینترنت استفاده می کنید.

محدودیت مصرف داده را در تنظیمات تلفن تنظیم کنید این یکی از راه حل های ایده آل است زیرا با استفاده از این ویژگی می توان محدودیت هایی اعمال کرد تا کاربران پس از مصرف مقدار مشخصی اینترنت هشدار دریافت کنند.

برای این کار، کاربر فقط باید به قسمت Connections تنظیمات گوشی رفته، گزینه Data usage را انتخاب کرده و در قسمت Mobile data usage تغییرات مورد نظر را انجام دهد. همچنین در این قسمت در صورت داشتن دو سیم کارت می توانید برای هر فرد محدودیتی برای استفاده از اینترنت همراه تعیین کنید.

مدیریت مصرف اینترنت با استفاده از برنامه های تلفن

می توانید با مشاهده میزان مصرف اینترنت در یک نگاه، در مصرف اینترنت صرفه جویی کنید. اگرچه برخی از اپراتورها قابلیت های «شارژ اضطراری و اینترنت» را برای مشتریان خود فراهم کرده اند. اما نصب این اپلیکیشن ها راه حل خوبی برای کاهش مصرف اینترنت است.

برنامه های پس زمینه را خاموش کنید

برخی از برنامه های نصب شده روی گوشی، حتی اگر باز نشده باشند، همچنان در پس زمینه گوشی فعال هستند و هنگام اتصال به اینترنت، همگام سازی و تنظیمات مربوطه را انجام می دهند. اگر برنامه های زیادی روی گوشی خود نصب کرده باشید، این حالت می تواند از اینترنت موبایل زیادی استفاده کند.

راه حل حل این مشکل این است که به منوی Connection رفته و قسمت Data usage را انتخاب کرده و گزینه Data saver را فعال کنید تا تمامی فعالیت ها در پس زمینه گوشی متوقف شود.

البته علاوه بر خاموش کردن برنامه های پس زمینه، برنامه های پرکاربرد را شناسایی و متوقف کنید می تواند در کاهش مصرف اینترنت موثر باشد. فعال کردن حالت ذخیره داده در تلفن شما می تواند بر عملکرد برنامه هایی مانند برنامه های ایمیل و دریافت اعلان ها تأثیر بگذارد. در این شرایط می توان از روش انتخابی استفاده کرد، به طوری که فقط برنامه هایی با مصرف داده بالاتر در پس زمینه غیرفعال می شوند.

برای این کار باید در تنظیمات گوشی به قسمت Applications بروید، با انتخاب اپلیکیشن مورد نظرتان می توانید گزینه Mobile data usage or data را مشاهده کنید و در نهایت در این قسمت با خاموش کردن داده های پس زمینه در حالت استفاده، می توانید از اجرای هر چیزی برنامه در پس زمینه گوشی خود جلوگیری کنید.

البته نکته مهم این است که همه اپلیکیشن ها از اینترنت یکسان استفاده نمی کنند و برای کاهش مصرف اینترنت در برخی اپلیکیشن ها گزینه ای وجود دارد که به شما امکان می دهد از نسخه سبکتر با مصرف کمتر استفاده کنید. برای مثال مرورگر گوگل کروم یکی از محبوب ترین مرورگرها در بین کاربران گوشی های اندرویدی است که با وجود رابط کاربری ساده، از اینترنت زیادی استفاده می کنند. هنگام مرور وب، می‌توانید علاوه بر محدود کردن استفاده از اینترنت با بستن سایر برنامه‌ها یا عدم ارائه اینترنت به دستگاه‌های دیگر، از ویژگی حالت Lite Google Chrome استفاده کنید. در این حالت صفحات وب با فشرده سازی بیشتر و سرعت بالاتر باز می شوند.

برای فعال سازی این قابلیت به قسمت تنظیمات برنامه گوگل کروم رفته و گزینه Lite mode را فعال کنید. پس از فعال کردن این حالت، حتی می توانید ببینید که چقدر اینترنت ذخیره شده است. برای برخی از اپلیکیشن های پرکاربرد دیگر مانند جی میل، گوگل مپ نیز نسخه های لایت و کم حجم وجود دارد که با نصب این نسخه ها استفاده از اینترنت را کاهش می دهد.

مدیریت مصرف حجم در هنگام تماشای آنلاین اینترنت و تلویزیون

تلویزیون اینترنتی در عین سرگرمی، از بسته های اینترنت موبایل بیشتری با کیفیت پخش بالاتر استفاده می کند، بنابراین بهتر است در هنگام تماشای آنلاین، کیفیت ویدیو را از کیفیت HD به SD کاهش دهید تا مصرف اینترنت کاهش یابد.

کنترل مصرف هنگام هات اسپات

هنگامی که تلفن همراه خود را با استفاده از عملکرد Hotspot به لپ تاپ متصل می کنید، در صورتی که ویندوز یا سایر نرم افزارهای لپ تاپ به طور خودکار به روز شوند، بسته شما به سرعت منقضی می شود، بنابراین بهتر است قبل از انجام این کار، آپدیت خودکار ویندوز را خاموش کنید. البته راه حل بهتر، محدود کردن استفاده در زمان هات اسپات است. برای این کار باید به قسمت hotspot پرتابل گوشی خود رفته، قسمت personal hotspot را انتخاب کرده و گزینه Data Limit را انتخاب کرده و مقدار مورد نظر را تنظیم کنید.

حالت به روز رسانی خودکار را متوقف کنید

اگر حالت آپدیت خودکار اپلیکیشن فعال باشد، بدون اینکه شما بدانید، داده های زیادی مصرف می شود، این مشکل در برنامه گوگل پلی استور زیاد اتفاق می افتد. برای غیرفعال کردن این قابلیت می‌توانید در تنظیمات پلی استور، در قسمت آپدیت خودکار اپلیکیشن، گزینه به‌روزرسانی خودکار را غیرفعال کنید. برای کاهش مصرف اینترنت در برخی از پیام رسان ها مانند واتس اپ، پس از نصب برنامه به قسمت تنظیمات رفته و دانلود خودکار فایل ها و فیلم ها را خاموش کنید.

علاوه بر راه حل های ذکر شده، نکات و روش های دیگری نیز وجود دارد که می تواند به شما در مدیریت بهتر مصرف اینترنت در برخی شرایط اضطراری کمک کند. چیزهایی مثل آن حالت سیم کارت را از 4G به 3G تغییر دهید که به شما زمان بیشتری برای استفاده از اینترنت می دهد حتی اگر سرعت کاهش یابد، با استفاده از حالت آفلاین برنامه Google Map، برنامه های ذخیره سازی ابری مانند Google Drive را در حالت داده اینترنت خاموش کنید و و موسیقی و آهنگ های مورد علاقه خود را به جای استفاده از خدمات آنلاین دانلود کنید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا