راه‌اندازی سامانه‌ها باید در کنار تولید مسکن مورد توجه قرار گیرد

تولید مس | تولید مسکن

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: استقرار سامانه های مسکن زیرساخت نرم افزاری است که باید در کنار تولید مسکن مورد توجه قرار گیرد و با جمع آوری اطلاعات دقیق می تواند به مدیریت بازار مسکن کمک کند.

عبدالجلال ایری در گفت وگو با میجیک، با نشان دادن وضعیت آخرین فعالیت های سامانه پیش بینی شده برای مدیریت بازار مسکن، اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در مدیریت بازار مسکن با آن مواجه هستیم، میزان تولید و عرضه مسکن است. و همچنین در مورد تعداد خانه های خالی تردید وجود دارد. به عبارت دیگر آمار و اطلاعات دقیقی در این زمینه وجود ندارد.

وی در ادامه بیان می کند: همه این ابهامات مجلس را به این سمت سوق می دهد تا در این زمینه قانون گذاری کند. در بحث تولید مسکن، مجلس قانون جهش تولید مسکن را تصویب کرد. در بحث خانه های خالی نیز مجلس قانون اخذ مالیات از خانه های خالی را تصویب کرد.

نماینده مردم بندرترکمن در شورای اسلامی توضیح داد: در حوزه رانت مجلس قانون تنظیم بازار اجاره را تصویب کرد. از سوی دیگر، برای رفع ابهام در آمار و اطلاعات در قانون مصوب مجلس، قرار است سامانه ای راه اندازی شود. انتظار داریم دولت قانون را اجرا کند و نظام را راه اندازی کند. راه اندازی سامانه زیرساخت نرم افزاری است که باید در کنار تولید خانگی به آن توجه شود و می تواند به مدیریت بازار مسکن کمک کند.

وی در ادامه تاکید کرد: مجلس بر اساس قانون مصوب، عملکرد سامانه را ارزیابی و نظارت خواهد کرد و دولت نیز در تلاش برای راه اندازی سامانه است اما هنوز برای ارزیابی زود است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا